• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • mion

så för att man blir sviken så ska man sänka nån?  Att separera pga nån  ja då får man stå sitt kast man ska väl separera för att kärleken tar slut o det inte finns nåt kvar,men att skylla på nån annan För det man själv ställt till med kan väl alltid vara rätt?  Båda två borde väl bp för sig själva INNAN man lovar guld o gröna skogar ( gräset är INTE alltid grönare på andra sidan)

• Anonym
    mion skrev 2012-02-14 21:04:40 följande:
    så för att man blir sviken så ska man sänka nån?  Att separera pga nån  ja då får man stå sitt kast man ska väl separera för att kärleken tar slut o det inte finns nåt kvar,men att skylla på nån annan För det man själv ställt till med kan väl alltid vara rätt?  Båda två borde väl bp för sig själva INNAN man lovar guld o gröna skogar ( gräset är INTE alltid grönare på andra sidan)
    tack för den tillrättavisningen
  • Anonym (Otrogna)

Jag och killen jag dejtar var otrogna tillsammans mot våra respektive. Båda hade varit i långa förhållanden och kärleken hade dött i båda förhållandena. Jag lämnade min sambo ganska så snabbt då jag insåg att det var fel det jag gjorde. Killen tog det längre tid för. Jag sa att jag inte kunde träffa honom mer, då han inte kunde bestämma sig. Veckan efter hade han bestämt sig för att lämna sin sambo.

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-02-14 20:44:39 följande:
    Det har varit så fruktansvärt svårt att inte svara när han hör av sej o lika svårt att låta bli att höra av sej närhelst jag har tänkt på honom. Mitt sifferminne är uruselt så jag raderade honom ur min telefon. Jag målade upp en bild i mitt huvud av honom som äckelgubbe 88 år på sjukhemmet där han dreglar o nyper flickor i rumpan medans snuset rinner mellan tänderna. Jag målade upp en bild i mitt huvud av honom onykter o illaluktande. Jag såg honom framför mej i den roll  han lever i med sin familj. Präktig farbror, som dreglar efter bröst o rumpor som han älskar men totalt saknar hemma. Jag la upp en bild på datorn där han är vidrigt onykter o ful.
    Jag fick se frun. Hon såg ut som en dammtuss. Totalt osynlig. Smälter in i omgivningen. Är det så han vill ha det????? Då ska han få det!
    Jag påminner mej själv om alla gånger som han avvisat mej. Alltså valt bort mej. Mer eller mindre aktivt o öppet.
    Han blev tvungen att byta jobb t.o.m. Jag behandlade honom som luft på jobbet o vägrade delta i aktiviteter utanför jobbet (med jobbarkompisar) om han var med. Nu är han inte välkommen tillbaka till jobbet o det har jag gjort klart för honom. Han är tjänstledig o jobbar kvar i samma hus, men på en annan avdelning o vi ses aldrig. Vi riskerar så klart att springa på varann i korridorer, men då ser jag honom inte. Då titar jag på en punkt långt bort.
    Jag påminner mej själv om att han är en lögnare o svikare. HAn har svikit sej själv o sina ideal, sin familj, mej, sina vänner o alla de som har honom som förebild.  Och jag lovar!!!! Det är massor av folk som har det. HAn är killen som ALLTID ställer upp o hjälper alla. Om det så bara handlar om att byta en glödlampa å kommer han til undsättning. Han  jobbar dessutom som familjerådgivare!!!!!!!!!! Han lurar o bedrar alla.
    Jag separerade från min man p.g.a. den här mannen o mina barn flyttar nu emellan varannan vecka p.g.a. den här mannen.
    Jag önskar att folk skulle se det som jag ser, men det här är killen som alla vill vara nära vän med. Han är omåttligt populär o jag njuter av att veta att jag kan sänka honom. O en dag kanske jag gör det o det vet han. Han är livrädd för mej o det njuter jag väldigt mycet av. Makten är min o han ska darra av skräck när han ser mej. Han vet att jag kan sänka honom o förstöra allt han byggt upp runt sej. En dag kanske jag river sönder hans värld. Kanske inte.......
    Jag är långt ifrån en bitch, men han gjorde mej till en......för honom är jag en bitch.
    Jag älskade honom o gav upp hela mitt liv för honom. Han svek mej. Han ska lida så länge han lever vid minnet av mej.
    Vi är 39 o 45 år.....
    Tycker inte minsta lilla synd om dig , om du var korkad nog att lämna allt för en skithög så får du stå ditt kast istället för att sitta och gnälla och tycka synd om dig själv , det var DITT eget val , ingen tvingade dig till det.

Han sviker sin familj skriver du.... och vad kallar du det du själv gjorde ?
    Vad hade du förväntat dig av en skithög som utan att blinka bedrar sin familj ?
    Är det inte det alla skrivit på denna tråd redan från början , men du var för trög för att fatta ?

Du valde detta själv... sluta gnäll , avslöja skithögen så att hans fru kan sluta leva i en lögn och gå sedan vidare med ditt liv , förhoppningsvis har du lärt dig något.
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-02-15 10:15:58 följande:
    Tycker inte minsta lilla synd om dig , om du var korkad nog att lämna allt för en skithög så får du stå ditt kast istället för att sitta och gnälla och tycka synd om dig själv , det var DITT eget val , ingen tvingade dig till det.

Han sviker sin familj skriver du.... och vad kallar du det du själv gjorde ?
    Vad hade du förväntat dig av en skithög som utan att blinka bedrar sin familj ?
    Är det inte det alla skrivit på denna tråd redan från början , men du var för trög för att fatta ?

Du valde detta själv... sluta gnäll , avslöja skithögen så att hans fru kan sluta leva i en lögn och gå sedan vidare med ditt liv , förhoppningsvis har du lärt dig något.
    jag tycker inte synd om mej. Ingen har tvingat mej till något. jag försöker bara förklara för TS hur jag gör för att låta bli att ha kontakt med den man jag älskar. Om det låter som gnäll i dina öron..... ja då är det gnäll i dina öron. den enda som det är synd om i denna historia är eg. hans fru som fortfarande inget vet. mitt ex gick vidare o skaffade ny fru o nya barn vilket jag unnar honom till 1000%. Jag ville ändå inte ha honom, varken för länge sen eller nu. Min man var dessutom otrogen långt före mej, så det känns inte så märkvärdigt att jag oxå var det. Det är ingen stor grej för oss.....
    Även en skithög som bedrar sin familj har goda sidor. Faktiskt. Eftersom människor inte är allt igenom onda eller goda utan har olika delar som bildar en helhet. Blir kär o velig o obeslutsam så gör inte det människor till skithögar. Det gör dem bara mänskliga.
    Att jag skulle bli påhoppad visste jag naturligtvis. FL är ju en samling trogna präktiga som aaaaaldrig skulle..... göra än det ena, än det andra. Men ändå valde jag att försöka förklara för TS hur jag gör för att inte ha kontakt med min älskade.
    O du kan ju gissa om jag lärt mej något! Massor!!!!! Dyrköpta lärdomar som jag absolut inte vill vara utan. Det som kostar mycket är ofta värdefullt.
    Nu låter det som om jag tar honom i försvar... o det gör jag kanske till viss del eftersom jag vet att detta är en man som skulle slå knut på sej själv för att finnas till hands för alla som behöver hjälp av ngt slag. Han är verkligen killen som alltid ställer upp o finns när nån behöver en hand att hålla. Han är en kille som man är stolt över att känna o vara vän med. Han är killen som aldrig medvetet skulle göra någon illa o därför har han lidit alla helvetets kval i denna soppa. Men jag väljer att inte se de detaljerna för då kan jag inte hålla mej ifrån honomo hålla honom ifrån mej..... Det är oxå ett val.
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-02-15 14:37:10 följande:
    jag tycker inte synd om mej. Ingen har tvingat mej till något. jag försöker bara förklara för TS hur jag gör för att låta bli att ha kontakt med den man jag älskar. Om det låter som gnäll i dina öron..... ja då är det gnäll i dina öron. den enda som det är synd om i denna historia är eg. hans fru som fortfarande inget vet. mitt ex gick vidare o skaffade ny fru o nya barn vilket jag unnar honom till 1000%. Jag ville ändå inte ha honom, varken för länge sen eller nu. Min man var dessutom otrogen långt före mej, så det känns inte så märkvärdigt att jag oxå var det. Det är ingen stor grej för oss.....
    Även en skithög som bedrar sin familj har goda sidor. Faktiskt. Eftersom människor inte är allt igenom onda eller goda utan har olika delar som bildar en helhet. Blir kär o velig o obeslutsam så gör inte det människor till skithögar. Det gör dem bara mänskliga.
    Att jag skulle bli påhoppad visste jag naturligtvis. FL är ju en samling trogna präktiga som aaaaaldrig skulle..... göra än det ena, än det andra. Men ändå valde jag att försöka förklara för TS hur jag gör för att inte ha kontakt med min älskade.
    O du kan ju gissa om jag lärt mej något! Massor!!!!! Dyrköpta lärdomar som jag absolut inte vill vara utan. Det som kostar mycket är ofta värdefullt.
    Nu låter det som om jag tar honom i försvar... o det gör jag kanske till viss del eftersom jag vet att detta är en man som skulle slå knut på sej själv för att finnas till hands för alla som behöver hjälp av ngt slag. Han är verkligen killen som alltid ställer upp o finns när nån behöver en hand att hålla. Han är en kille som man är stolt över att känna o vara vän med. Han är killen som aldrig medvetet skulle göra någon illa o därför har han lidit alla helvetets kval i denna soppa. Men jag väljer att inte se de detaljerna för då kan jag inte hålla mej ifrån honomo hålla honom ifrån mej..... Det är oxå ett val.
    Skitsnack , din bitterhet av att han valde sin fru före dig lyser igenom som en 100 watts lampa.

Dessutom verkar du pendla rätt kraftig i dina formuleringar , i ena stunden är hans fru en dammtuss (mao inte lika färggrann och fantastisk som du) , i den andra så är det synd om henne. I den ena stunden är svinet ett svin som lurar alla i sin omgivning genom sin dubbelnatur och du ruvar på din hämnd , känner makten bla bla bla... i nästa är han en ängel från ovan... hur fan ska du ha det ?

Tror säkert att du tycker alla på FL är pretton och moralister , det är alltid jobbigt att få sina mindre bra handlingar ifrågasatta , då brukar ens egna bortförklaringar och rationaliseringar kännas rätt ihåliga. Då är det mycket bättre med medhålll , eller "att utbyta erfarenheter med likasinnade" som det så vackert heter.

Vad är det man brukar säga... en förklaring som inte tål granskning , är antagligen ingen bra förklaring.
    Däremot är det bra att du lärt dig en läxa , lärdom är alltid bra.
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-02-15 14:56:54 följande:
    Skitsnack , din bitterhet av att han valde sin fru före dig lyser igenom som en 100 watts lampa.

Dessutom verkar du pendla rätt kraftig i dina formuleringar , i ena stunden är hans fru en dammtuss (mao inte lika färggrann och fantastisk som du) , i den andra så är det synd om henne. I den ena stunden är svinet ett svin som lurar alla i sin omgivning genom sin dubbelnatur och du ruvar på din hämnd , känner makten bla bla bla... i nästa är han en ängel från ovan... hur fan ska du ha det ?

Tror säkert att du tycker alla på FL är pretton och moralister , det är alltid jobbigt att få sina mindre bra handlingar ifrågasatta , då brukar ens egna bortförklaringar och rationaliseringar kännas rätt ihåliga. Då är det mycket bättre med medhålll , eller "att utbyta erfarenheter med likasinnade" som det så vackert heter.

Vad är det man brukar säga... en förklaring som inte tål granskning , är antagligen ingen bra förklaring.
    Däremot är det bra att du lärt dig en läxa , lärdom är alltid bra.
    det kan vara synd om en dammtuss.
    den bild jag målat upp av honom som ett äckel är en lögn som jag klamrar mej fast vid för att inte falla för frestelsen att uppsöka honom eller komma till honom när han kontaktar mej. Han är en ängel som jag måste göra om till demon för att själv inte trilla dit igen. En skör, men ack så nödvändig livlina.
    Men vet du.... din sanning är din o jag kan inte argumetera med en som aldrig vandrat vägen men har sanningen ändå. Så vi kan väl bara konstatera att vi lever på olika planeter du o jag. O vara överens om det. En sån som du kommer aldrig att förstå mej. Det vet jag eftersom jag diskuterade som du för bara ngt år sen. Men nu vet jag att det finns människor bakom alla vidriga handingar. Människor som inte är vidriga.

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-02-15 15:48:21 följande:
    det kan vara synd om en dammtuss.
    den bild jag målat upp av honom som ett äckel är en lögn som jag klamrar mej fast vid för att inte falla för frestelsen att uppsöka honom eller komma till honom när han kontaktar mej. Han är en ängel som jag måste göra om till demon för att själv inte trilla dit igen. En skör, men ack så nödvändig livlina.
    Men vet du.... din sanning är din o jag kan inte argumetera med en som aldrig vandrat vägen men har sanningen ändå. Så vi kan väl bara konstatera att vi lever på olika planeter du o jag. O vara överens om det. En sån som du kommer aldrig att förstå mej. Det vet jag eftersom jag diskuterade som du för bara ngt år sen. Men nu vet jag att det finns människor bakom alla vidriga handingar. Människor som inte är vidriga.

Det kan jag hålla med dig om , vi har helt olika värderingar

Personligen så anser jag att det är just handlingar man bäst bedömmer en människa ifrån , löst prat och toma löften är inte värt speciellt mycket när det kommer till kritan (något du verkar fått erfara), det är inte färrän man själv står där som man verkligen vet om man har tilltäckligt med karaktär för att hålla det man lovar.

Rätt lustigt att folk som du tror sig ha monopol på känslor , alla vi andra som inte varit otrogna eller varit delaktiga i det är enligt er är totalt känslobefriade , hur kan du vara så säker på det ? Kan det inte helt enkelt vara så att vi , när det kom till kritan , gjorde andra val ? Jag har stått där själv några ggr , och jag har alltid valt att inte svika , därför kan jag nog lungt säga att jag aldrig kommer vara otrogen , eller falla för någon som är otrogen.... egoism och feghet är för mig väldigt avtändande egenskaper. Det finns trotts allt människor som håller vad de lovar , no matter what....
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-02-15 16:03:42 följande:
    Det kan jag hålla med dig om , vi har helt olika värderingar

Personligen så anser jag att det är just handlingar man bäst bedömmer en människa ifrån , löst prat och toma löften är inte värt speciellt mycket när det kommer till kritan (något du verkar fått erfara), det är inte färrän man själv står där som man verkligen vet om man har tilltäckligt med karaktär för att hålla det man lovar.

Rätt lustigt att folk som du tror sig ha monopol på känslor , alla vi andra som inte varit otrogna eller varit delaktiga i det är enligt er är totalt känslobefriade , hur kan du vara så säker på det ? Kan det inte helt enkelt vara så att vi , när det kom till kritan , gjorde andra val ? Jag har stått där själv några ggr , och jag har alltid valt att inte svika , därför kan jag nog lungt säga att jag aldrig kommer vara otrogen , eller falla för någon som är otrogen.... egoism och feghet är för mig väldigt avtändande egenskaper. Det finns trotts allt människor som håller vad de lovar , no matter what....
    ja sant och så finns det människor som verkligen tror att de kommer att hålla allt de lovat tills de står inför ett annat faktum. Såna som jag. Nu var inte min egen otrohet någon biggie för varken mej eller exet. Vi kontaterade bara lugnt att vi nog skulle ha lämnat varann för länge sen, men bättre sent än aldrig. Vi ägde aldrig varann.
    Jag är helt övertygad om att alla människor, även trogna "pretton" har gott om känslor o säkert fina o äkta sådana oxå. Jag har själv suttit i den båten o vet att jag hade känslor även då. Bara inte samma erfarenheter som nu. Inte samma blåmärken o ärr.
    Kan ju trösta dej med att jag aldrig mer ser åt en upptagen man. Och det vet jag för att jag har vandrat vägen o bränt mej på elden. En skada jag inte vill ha ogjord för allt i världen. För den har gjort mej ödmjukare o stadigare i mina övertygelser.  Och livet har faktiskt blivit så oändligt mycket roligare när jag la en del tvångströjor o prettosynpunkter åt sidan. Men det är min lärdom. Du får ha din.
    Jag kan tycka att det är intressant att diskutera med folk som vågar se flera sidor av ett mynt. En del pretton gör inte det,men du kanske faktiskt gör det? Om man inte kan se varandras skuggor är diskussioner rätt meningslösa. Det blir som att predika evangelium för nån som vägrar tro på gud. Meningslöst.
  • Anonym (2)

Egentligen är väl problemet att människor förändras med tiden. Man är inte samma man var för 10år sedan, och kan man verkligen stå inför någon annan människa och lova den evig trohet och kärlek eller hur det nu är? Jag tror själv inte det, men jag tycker och jag hoppas att om jag någon gång själv hamnar i situationen att ett snedsteg behöver kanske inte vara hela världen. Det är ju allt svek och alla lögner runt omkring som hade varit mitt största problem. Att en människa man lever med och kanske har öppnat hela sin värld för inte ger en samma tillit och öppenhet utan väljer att av en eller flera anledningar gå bakom ens rygg och göra saker som denna vet skulle såra en om det kom fram. Istället för att då välja att stå för vad man gjort väljer man någon av de otaliga anledningar som vi hört så många gånger bara på detta forumet.

Svar på tråden lämnar han nånsin?