• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Anonym
    läckerbit skrev 2012-01-16 17:12:55 följande:
    Jo, jag fattade poängen. Och visst blir partnern sårad oavsett vad den andra kvinnan eller mannen hade för avsikter. Men jag tycker att det finns en långt större anledning att ge sig på singlar som går på upptagna bara för att ha skoj och för sexets skull än att moralisera över personer som är mycket fästa vid den upptagne och kanske blivit lurade om både det ena och det andra (äktenskapet är dött, han/hon ska lämna men vill berätta för partnern vid "rätt" tillfälle, bla bla bla).

Att stjäla pengar från någon är ett medvetet val, att bli förälskad är det ofta inte. Och är den otrogne tillräckligt "duktig" och samvetslös och på, så tror jag att det i längden är få människor som orkar stå emot uppmärksamheten bara för att det är en upptagen person som uppvaktar dem. Alla får för övrigt inte reda på det från början heller utan det framkommer först när man redan engagerat sig känslomässigt.

Och var någonstans står det att TS och de andra kvinnorna som förälskat sig i upptagna män tycker att det är rätt? Tvärtom vill ju TS ha stöd i att inte ha fortsatt kontakt med mannen så länge han är upptagen?
    Jag tror problemet är att du ser det ifrån ett känslomässigt perspektiv , jag ser det från ett handlingsperspektiv. Ur den bedragna kvinnans perspektiv så tror jag hon fullkomligt skiter i vad älskarinnan kände eller inte kände , hur på hennes man var eller inte.... det enda som betyder något ur hennes perspektiv är ATT bägge två har hjälpts åt att bedra henne.

Ur det perspektivet så kvittar det även om älskarinnan inte kunde rå för att bli kär i mannen , kärlek är en känsla , men det är även hunger , Ilska och rädsla. bara för att jag blir kär så ger det inte mig någon somhelst rätt att bete mig illa mot en annan mäniska , precis lika lite som hunger ger mig rätt att ta en springnota eller ilska ger mig rätten att misshandla andra människor.
  • läckerbit
    Anonym skrev 2012-01-16 17:23:54 följande:
    Jag tror problemet är att du ser det ifrån ett känslomässigt perspektiv , jag ser det från ett handlingsperspektiv. Ur den bedragna kvinnans perspektiv så tror jag hon fullkomligt skiter i vad älskarinnan kände eller inte kände , hur på hennes man var eller inte.... det enda som betyder något ur hennes perspektiv är ATT bägge två har hjälpts åt att bedra henne.

Ur det perspektivet så kvittar det även om älskarinnan inte kunde rå för att bli kär i mannen , kärlek är en känsla , men det är även hunger , Ilska och rädsla. bara för att jag blir kär så ger det inte mig någon somhelst rätt att bete mig illa mot en annan mäniska , precis lika lite som hunger ger mig rätt att ta en springnota eller ilska ger mig rätten att misshandla andra människor.
    Jag vill nog påstå att du också ser det ur ett känslomässigt perspektiv, fast från andra sidans känslomässiga perspektiv.
  • Pondus

För att svara på TS - min erfarenhet  är att de i många fall lämnar efter ett par år, gärna efter att frun kommit på honom med att vara otrogen.
    Problemet är dock att den nya relationen (med älskarinnan) sällan fungerar efter att han flyttat från frun.

• Anonym (kär)

Idag har jag sagt att jag inte vill ha det så här. Och det blev inget löfte om att lämna. Det blev gråt, men ingen vädjan heller. Så nu är det över. Jag letar vidare efter lediga, underbara män.

• Anonym
    Anonym (kär) skrev 2012-01-16 18:29:09 följande:
    Idag har jag sagt att jag inte vill ha det så här. Och det blev inget löfte om att lämna. Det blev gråt, men ingen vädjan heller. Så nu är det över. Jag letar vidare efter lediga, underbara män.
    Bra TS. Och fall inte tillbaka för allt vad du gör. Det kan vara så att han återkommer till dig och då kommer med löften om att lämna, men stå emot så länge han inte har lämnat i så fall.
  • Anonym (Molly)
    Anonym skrev 2012-01-16 10:03:16 följande:
    Och det kallar du ett svar ?
    Att du inte medvetet velat såra någon och att livet är komplicerat ?

Det förklarar ingenting , möjligen att du har väldigt dåligt kontroll över dina impulser och brist på empati  Jag menar det finns massor med singlar och du väljer medvetet en kille som är upptagen och sedan menar du att du inte alls velat såra hans tjej ? Hur går det ihop , du vet att han är upptagen och du vet att hon antagligen kommer bli väldigt sårad om det kommer fram (vilket det ofta gör) och du menar ändå på att du inte alls har velat såra henne ?

Det förklarar definitivt inte varför andra tydligen lyckas välja bort otrogna as , och håller sig till singlar. Hur kommer sig att du inte lyckades med det ? Försökte du ens ?
    Jag väljer inte vem jag får starka känslor för, de uppkommer av sig själva som ett resultat av den kemi jag får med en annan människa. Kanske är du mer kontrollerad. Alltså är det inte något medvetet val. 

Jag anser inte att jag sårar hans fru, det är han som bryter ett löfte, inte jag.

Jag anser inte att man är ett as bara för att man är otrogen.  
  • Anonym
    niagara skrev 2012-01-14 21:16:55 följande:
    Pippar man andras karlar så får man skylla sig själv när det gör ont. Från mig får du noll sympati! Bu hu stackars lilla ensamma mig, men sära på benen kan jag! *kräks!*
  • Anonym

Fast ingen har väl bett om er sympati niagara och anonym #77? TS ställde en rak fråga till dem som har erfarenhet av liknande situationer, hon har nu valt att avsluta förhållandet.

• Anonym (kär)

Visste att tråden skulle dra iväg åt det här hållet.

Men för mig är det viktigaste just nu att INTE höra av mig. Han kommer säkert med löften. Men jag ska inte vara vankelmodig. Så fort jag känner för att ringa eller messa ska jag gå in här och  läsa.

Och som sagt. Försöka skaffa mig åtminstone en date med en ledig man. Hur man nu gör det. Den här träffade jag ju på jobbet, och har varit kär i honom i ett år. För en månad sedan bekände han sin kärlek till mig, och  nu har jag alltså ändå gjort slut på relationen eftersom jag inte vill vara den andra kvinnan. Gärna konkreta tips ni som varit i liknande situationer.

Ideologidiskussioner finns det i många andra trådar.

• Trivelina73
    Anonym (kär) skrev 2012-01-16 18:29:09 följande:
    Bra! O håll modet uppe, för det finns modiga män vilka vågar satsa på dig och ett liv tillsammans med dig och jaaaaa, singelmän. 

Finns nätsajter, du kan kanske börja brevväxla me män? 
    Blogg, Kanske lite nyheter warja.bloggplatsen.se/
Svar på tråden lämnar han nånsin?