Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-24 10:53:09 följande:
Hur tänker du nu? Vad är ditt förslag om man nu vill vara ihop men inte kan/vill tillfredsställa sin respektives behov? Om du tycker att Anonyms förslag är så absurt, vad är ditt? Vad skulle du göra om din partner inte ville ligga under en lång tid fast du har det normala mänskliga behovet kvar? Lämna för att en del av många inte fungerar? Skita i dina egna behov?
Det är absurt av flera anledningar...
Jag tror inte på ett förhållande baserat på rädsla för att den andra ska hoppa i säng med andra om jag inte gör som han / hon vill...jag tror att man ska kunna lita på sin partner annars finns det ingen anledning att öht vara tillsammans.
Jag kan mycket väl förstå att sexbrist orsakar stora problem i ett förhållande , men jag ser inte det som en ursäkt till otrohet som du verkar göra.
Hur jag skulle göra ?
1) Jag skulle diskutera det med min partner
2) Om diskutionerna inte leder någonstans skulle jag förslå ett öppet förhållande...
3) Om min partner inte kan tänka sig gå med på det så skulle jag separera....jo jag är medveten om att det är ett tufft beslut , men livet är å andra sidan full av svåra beslut , det är då vi verkligen visar vad vi går för.
Jag skulle INTE under inga omständigheter bedra min partner.... varför ?
1) Jag skulle inte kunna klara av det... jag skulle må extremt dåligt av det...jag skulle inte klara av att upprätthålla lögnen , ljuga min partner i ansiktet varje dag och sedan se mig själv i spegeln.
2) Jag har själv varit med om att att bli bedragen och vet precis hur det känns , vilket helvete det är , skulle aldrig kunna utsätta någon annan för något så vidrigt....
3) Oavsett hur mycket man intalar sig själv att det aldrig kommer komma fram så finns alltid den risken , spelar alltså ett högt spel med otroligt stora insatser , inte bara med sina egna känslor som insats utan även sin familjs känslor (ja även barnen).
4) Ett förhållande består inte bara av sex ock kärlek utan även av vänskap , förtroende och respekt... som är precis lika viktiga komponenter.. genom att avsluta sitt förhållande på ett korrekt sätt (dvs utan svek och lögner) så kan man behålla vänskapen till varandra även som skilda , har man barn så är det tom väldigt viktigt... tro mig , jag hade respekterat mitt ex 1000 ggr mer idag (som skilda) om hon varit ärligt med vad hon kände så vi kunde avslutat vårt förhållande på ett bra sätt istället för att sitta och ljuga mig rakt i ansiktet under lång tid.