Anonym skrev 2012-04-23 16:35:47 följande:
Hur kan du vara så säker på att du uppfyller alla hans behov? Behov förändras, han kanske tex bara börjar tända på en annan kvinnotyp än din. Eller ha något sex som du inte ställer upp på.
Vi båda lägger mycket värde i fungerande kommunikation och talar om våra behov. Jo, jag håller fast om att det behovet som börjar svida om det inte tillfredsställs är det som styr.
Om det nu mot förväntan uppstår behov av att ligga med kvinnor med stora bröst OCH behovet börjar svida, ja då får han gå och ha sex med en med stora bröst. Jag kan dock inte garantera att jag är kvar efter detta. Kanske, kanske inte.
Skulle han däremot vilja ha sex med en blond tjej skulle jag nog fundera om JAG tycker att det är värt för MIG SJÄLV att färga håret, eller skaffa peruk.
"Om du är sjuk och inte så sugen på att ha sex.. är det ok att han knullar runt för att han inte fått nåt på en vecka ?"
Nej, det är inte ok om det handlar om en vecka. Och tro mig, att vara otrogen är inte alltid så enkelt som några vill framställa det. Det är jobbigt att gömma sådant för resten av världen. Tror ärligt sagt inte att det är så många som inte hellre väntar en vecka till tills sexlivet har återgått till normaltillstånd.
Men om jag inte var sugen på sex i ett år, DÅ är det en helt annan diskussion. För DÅ har jag också ett VAL: Antingen skiter jag i hans behov, eller så ställer jag upp fast jag inte vill, eller så öppnar jag upp för honom att få det behovet tillfredsställt någon annanstans.
Som sagt, jag utgår här från relativt vanliga människor. Det finns dom som är notoriska i sin otrohet. Jah har mina teorier kring dessa människors beteende, men för enkelhetens skull vill jag inte diskutera dem..