• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Anonym
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 16:25:01 följande:
    Ja du har förstått helt rätt.
    Det som skiljer mig från hans ex är att jag respekterar hans (och mina!) behov. Den dagen jag skiter i hans behov kan så gott som ingenting hålla mig i relationen. Inte hus, inte gemensamma barn, så gott som ingenting. Därmed kan jag med stor säkerhet säga att vi inte kommer att hamna i läget där han skaffar sig något vid sidan om. Om det mot all förväntan skulle ske, så har JAG först och främst svikit MINA principer. 
    Hur kan du vara så säker på att du uppfyller alla hans behov? Behov förändras, han kanske tex bara börjar tända på en annan kvinnotyp än din. Eller ha något sex som du inte ställer upp på.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-23 16:35:47 följande:
    Hur kan du vara så säker på att du uppfyller alla hans behov? Behov förändras, han kanske tex bara börjar tända på en annan kvinnotyp än din. Eller ha något sex som du inte ställer upp på.
    Jag resonerar som så att jag hoppas att min man kommunicerar sina behov till mig, och vice versa, så får vi gemensamt försöka lösa saker som dyker upp längs vägen. Jag har svårt för att förstå att man bara ska ignorera eller strunta i sin partners önskemål, begär eller behov. Det är väl då som otrohet uppstår. 
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-04-23 16:57:22 följande:
    Jag resonerar som så att jag hoppas att min man kommunicerar sina behov till mig, och vice versa, så får vi gemensamt försöka lösa saker som dyker upp längs vägen. Jag har svårt för att förstå att man bara ska ignorera eller strunta i sin partners önskemål, begär eller behov. Det är väl då som otrohet uppstår. 
    Men då är vi återigen där... det handlar inte om att den ene ska hålla på och svurma för den andra för att denne insta ska hoppa isäng med någon annan... det handlar om att BÄGGE måste ta ansvar för att BÄGGE ska må bra....Det handlar om att både ge och ta....

Om du tex inte är nöjd med saker han gör så kanske du inte är så pigg på att ha sex med honom...och då går han ut och har sex med någon annan bara för att han inte är nöjd med ert sexliv ?

Om du är sjuk och inte så sugen på att ha sex.. är det ok att han knullar runt för att han inte fått nåt på en vecka ?

Ser du inte det absurda i ditt resonemang ?
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-04-23 17:08:55 följande:
    Men då är vi återigen där... det handlar inte om att den ene ska hålla på och svurma för den andra för att denne insta ska hoppa isäng med någon annan... det handlar om att BÄGGE måste ta ansvar för att BÄGGE ska må bra....Det handlar om att både ge och ta....

Om du tex inte är nöjd med saker han gör så kanske du inte är så pigg på att ha sex med honom...och då går han ut och har sex med någon annan bara för att han inte är nöjd med ert sexliv ?

Om du är sjuk och inte så sugen på att ha sex.. är det ok att han knullar runt för att han inte fått nåt på en vecka ?

Ser du inte det absurda i ditt resonemang ?
    Jag håller helt med dig där: båda måste ta ansvar för att båda ska må bra i ett förhållande. 
    Om en person vill ha sex fem gånger om året och en vill fem gånger i veckan så har man ett rätt rejält problem i sitt förhållande. Då tycker jag att vi båda får resonera kring det och försöka göra saker för att hitta en frekvens som båda kan vara nöjda med. Eller ge varandra frikort att ha sex med andra.

Alternativet är att man struntar i sin partners behov och antingen gör honom/henne olycklig genom att vara inlåst i ett sexlöst förhållande, eller mer eller mindre driver personen till att vara otrogen och gör mig olycklig.

Med lite mer realism och pragmatisk inställning till förhållanden tror jag att fler skulle vara både lyckliga och oskilda. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-23 16:57:22 följande:
    Är du samma person som "Älskarinna" ovan el svarar du på det ändå?

Om det inte går att lösa då, behov som du inte ställer upp på. Säg tex att han vill kissa på dig när ni har sex och du tex inte vill gå med på det och det är ett viktigt behov för honom.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-23 17:40:50 följande:
    Är du samma person som "Älskarinna" ovan el svarar du på det ändå?

Om det inte går att lösa då, behov som du inte ställer upp på. Säg tex att han vill kissa på dig när ni har sex och du tex inte vill gå med på det och det är ett viktigt behov för honom.
    Jag är inte älskarinna ovan. Svarar ändå i den här tråden.

Om det är ett viktigt behov för honom skulle jag läsa på, förmodligen testa det och fundera över om det var något jag ville fortsätta med. Jag är ganska öppensinnad och kan tänka mig att prova det mesta.
    Om det var något jag inte kunde göra men det skulle vara väldigt viktigt för honom skulle jag kunna tänka mig att diskutera mig fram till att ge honom frikort att ha sex med andra, under former som vi båda kommit fram till.  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-23 17:43:18 följande:
    Jag är inte älskarinna ovan. Svarar ändå i den här tråden.

Om det är ett viktigt behov för honom skulle jag läsa på, förmodligen testa det och fundera över om det var något jag ville fortsätta med. Jag är ganska öppensinnad och kan tänka mig att prova det mesta.
    Om det var något jag inte kunde göra men det skulle vara väldigt viktigt för honom skulle jag kunna tänka mig att diskutera mig fram till att ge honom frikort att ha sex med andra, under former som vi båda kommit fram till.  
    Det kan du ju självklart göra (svara alltså). blev bara förvirrad för det lät som du svarade på frågan som var riktad till henne.

Det är dock långtifrån alla som är lika öppensinnade som du är. Som varken kan tänka sig att prova eller ge ett frikort.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-23 17:48:37 följande:
    Det kan du ju självklart göra (svara alltså). blev bara förvirrad för det lät som du svarade på frågan som var riktad till henne.

Det är dock långtifrån alla som är lika öppensinnade som du är. Som varken kan tänka sig att prova eller ge ett frikort.
    Det är nog en ganska starkt bidragande orsak till att många är otrogna och antingen spräcker förhållanden genom det eller skiljer sig för att de känner sig begränsade i sina förhållanden. Rent krasst tror jag att fler människor skulle vara lyckligare och fler förhållanden skulle hålla om människor i allmänhet var lite mer tillåtande mot sina respektive och tog deras önskningar på allvar. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-23 17:50:55 följande:
    Det är nog en ganska starkt bidragande orsak till att många är otrogna och antingen spräcker förhållanden genom det eller skiljer sig för att de känner sig begränsade i sina förhållanden. Rent krasst tror jag att fler människor skulle vara lyckligare och fler förhållanden skulle hålla om människor i allmänhet var lite mer tillåtande mot sina respektive och tog deras önskningar på allvar. 
    Håller jag helt med om
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym skrev 2012-04-23 16:35:47 följande:
    Vi båda lägger mycket värde i fungerande kommunikation och talar om våra behov. Jo, jag håller fast om att det behovet som börjar svida om det inte tillfredsställs är det som styr.
    Om det nu mot förväntan uppstår behov av att ligga med kvinnor med stora bröst OCH behovet börjar svida, ja då får han gå och ha sex med en med stora bröst. Jag kan dock inte garantera att jag är kvar efter detta. Kanske, kanske inte.

Skulle han däremot vilja ha sex med en blond tjej skulle jag nog fundera om JAG tycker att det är värt för MIG SJÄLV att färga håret, eller skaffa peruk. 

"Om du är sjuk och inte så sugen på att ha sex.. är det ok att han knullar runt för att han inte fått nåt på en vecka ?"
    Nej, det är inte ok om det handlar om en vecka. Och tro mig, att vara otrogen är inte alltid så enkelt som några vill framställa det. Det är jobbigt att gömma sådant för resten av världen. Tror ärligt sagt inte att det är så många som inte hellre väntar en vecka till tills sexlivet har återgått till normaltillstånd.

Men om jag inte var sugen på sex i ett år, DÅ är det en helt annan diskussion. För DÅ har jag också ett VAL: Antingen skiter jag i hans behov, eller så ställer jag upp fast jag inte vill, eller så öppnar jag upp för honom att få det behovet tillfredsställt någon annanstans. 

Som sagt, jag utgår här från relativt vanliga människor. Det finns dom som är notoriska i sin otrohet. Jah har mina teorier kring dessa människors beteende, men för enkelhetens skull vill jag inte diskutera dem..
Svar på tråden lämnar han nånsin?