• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Anonym (Älskarinna)
    Fool skrev 2012-04-24 15:18:21 följande:
    Varför skulle man annars vilja medverka i något man själv anser vara fel ?
    Och med tanke på vad du hittils skrivit så verkar inte otrohet direkt vara ett problem för dig ?
    Eller är det bara så när det gäller andras relationer utom din egen ?

Vad jag skulle göra i ett sexlöst förhållande.... den frågan har du redan ställt... och den frågan har jag oxå svarat på...orkar inte skriva hela inlägget igen... bläddra bakåt några sidor

Visst tar alla en risk när de ingår i en relation och väljer att lägga lita på någon...att öppna sig för någon innebär att man blir sårbar , så är det alltid.... kanske är det just det som gör otrohet så vidrigt , att man väljer att bedra någon som litar på en ? Kanske är det just det som gör så ont för den som blir bedragen att sveket just kommer från någon man trodde man kunde lita på , någon som skulle föreställas vara ens  bäste vän ?
    Så du skulle lämna din respektive även om hon/han var beroende av dig? 

Och för att besvara dina övriga frågor: Att vara fysiskt trogen är inte det mest relevanta för mig i en relation. Helt klart vill man inte att partnern ligger med andra. Likaså vill jag inte "behöva" ligga med andra. Men det är en helt annan diskussion. JAG värnar om min relation, många andra gör inte det. 
  • Anonym
    Fool skrev 2012-04-24 15:19:32 följande:
    Ja och det håller jag med dig om , att hitta lösningar.... men jag ser inte otrohet som en lösning
    Nej det är väl inte en lösning utan snarare en nödlösning för ena partern. 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym skrev 2012-04-24 15:46:42 följande:
    Precis!

Jag tycker ändå att det är intressant att vi hela tiden talar om en endaste typ otrogenhet.  
  • Fool
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-24 15:36:31 följande:
    Så du skulle lämna din respektive även om hon/han var beroende av dig? 

Och för att besvara dina övriga frågor: Att vara fysiskt trogen är inte det mest relevanta för mig i en relation. Helt klart vill man inte att partnern ligger med andra. Likaså vill jag inte "behöva" ligga med andra. Men det är en helt annan diskussion. JAG värnar om min relation, många andra gör inte det. 
    Är inte riktigt med på vad du menar med beroende ?
    Men rent generellt så ja , jag skulle lämna , förhållandet fungerar bevisligen inte , och vi kan inte komma överens om en lösning , jag vill heller inte svika henne , alltså återstår bara två val... accptera eller lämna... jag skulle välja att lämna.

Värna och värna... beror på hur man definerar värna...det verkar råda rätt skilda åsikter om vad värna innebär...
  • Anonym (Älskarinna)
    Fool skrev 2012-04-24 16:07:54 följande:
    Är inte riktigt med på vad du menar med beroende ?
    Men rent generellt så ja , jag skulle lämna , förhållandet fungerar bevisligen inte , och vi kan inte komma överens om en lösning , jag vill heller inte svika henne , alltså återstår bara två val... accptera eller lämna... jag skulle välja att lämna.

Värna och värna... beror på hur man definerar värna...det verkar råda rätt skilda åsikter om vad värna innebär...
    Ta till exempel ett förhållande med en psykiskt sjuk person. Bara som exempel alltså. Eller en fysisk sjukdom hos din respektive. Jag skulle ha svårt att lämna min partner i sådana fall.
  • Fool
    Anonym skrev 2012-04-24 15:46:42 följande:
    Knappast ens en nödlösning , en lösning eller nödlösning har för syfte att göra saker bättre inte sämre...en otrohet gör ju knappast saker o ting bättre för bägge parter.... vad är det för fel på att separera istället för att hitta "nödlösningar" som otrohet ?
  • Anonym
    Fool skrev 2012-04-24 16:25:06 följande:
    Knappast ens en nödlösning , en lösning eller nödlösning har för syfte att göra saker bättre inte sämre...en otrohet gör ju knappast saker o ting bättre för bägge parter.... vad är det för fel på att separera istället för att hitta "nödlösningar" som otrohet ?
    Det kan finnas praktiska skäl att man inte gör det... sjukdom bland annat. 
  • Anonym (tröttna)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-24 16:15:02 följande:
    Ta till exempel ett förhållande med en psykiskt sjuk person. Bara som exempel alltså. Eller en fysisk sjukdom hos din respektive. Jag skulle ha svårt att lämna min partner i sådana fall.
    Men inte att bedra, alltså? Varför tror du att hans/hennes lycka står och faller med att du, åtminstone ibland och åtminstone i fysisk närvaro, finns på plats?
    För det här handlar ju inte (bara) om att man ligger med någon annan, utan att man faktiskt lurar sin partner och går bakom ryggen på denne. Jag fattar inte varför detta faktum så gärna undviks.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (tröttna) skrev 2012-04-24 16:30:18 följande:
    Men inte att bedra, alltså? Varför tror du att hans/hennes lycka står och faller med att du, åtminstone ibland och åtminstone i fysisk närvaro, finns på plats?
    För det här handlar ju inte (bara) om att man ligger med någon annan, utan att man faktiskt lurar sin partner och går bakom ryggen på denne. Jag fattar inte varför detta faktum så gärna undviks.
    Jag har inte undvikit detta faktum. Och jag medger absolut att man i ett sådant fall tar väldigt mycket i egna händer, i dess negativa betydelse. Dessvärre skulle jag ha svårare att lämna en partner som är fysiskt beroende av mig än att vara otrogen. 
  • Fool
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-24 16:33:26 följande:
    Jag har inte undvikit detta faktum. Och jag medger absolut att man i ett sådant fall tar väldigt mycket i egna händer, i dess negativa betydelse. Dessvärre skulle jag ha svårare att lämna en partner som är fysiskt beroende av mig än att vara otrogen. 
    Och det skulle då vara bättre än att lämna ?
    Om personen uttryckligen sagt att han eller hon inte går med på att du sexar med andra och du gör det ändå , tror du inte det skulle såra peronen mer än om du lämnade ?

Borde inte personen själv få välja om han eller hon hellre vill bli bedragen än lämnad ?
Svar på tråden lämnar han nånsin?