• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Fool
    Anonym skrev 2012-04-24 16:27:00 följande:
    Det kan finnas praktiska skäl att man inte gör det... sjukdom bland annat. 
    Och du menar då på att sjuklingen skulle tycka det var ok att bli bedragen ?
    Du tror inte han eller hon kanske hellre väljer att bli lämnad ?
    Varför inte köra med öppna kort och låta personen själv få välja ?
  • Anonym (Älskarinna)
    Fool skrev 2012-04-24 16:40:30 följande:
    Nej, jag menar inte att "sjuklingen" skulle tycka att det är ok. Men man har ett ansvar, i ett sådant fall även för sin respektives fysiska välmående. Livet skulle vara ack så enkelt om ärlighet fungerade i alla situationer. 

Har du en aning hur många människor väljer att ignorera partnerns otrogenhet? Vad tror du varför dom gör det?
  • Anonym
    Fool skrev 2012-04-24 16:40:30 följande:
    Det behöver ju inte vara partnern som är sjuk utan ett barn tex. 
  • Fool
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-24 16:53:20 följande:
    Nej, jag menar inte att "sjuklingen" skulle tycka att det är ok. Men man har ett ansvar, i ett sådant fall även för sin respektives fysiska välmående. Livet skulle vara ack så enkelt om ärlighet fungerade i alla situationer. 

Har du en aning hur många människor väljer att ignorera partnerns otrogenhet? Vad tror du varför dom gör det?
    Finns nog en massa olika anledningar... inte bara beroende... det kan lika gärna handla om feghet , rädsla för det okända , rädsla för ekonomi... men rädsla behöver inte betyda ett faktiskt beroende... de flesta som är rädda för förändringar brukar efter ett tag upptäcka att det går alldeles utmärkt att leva själv.

En viktigare fråga är hur dessa människor mår av sin partners otrohet ?
    En anna fråga är... vad är det för slags förhållande ?

Du verkar inte tycka att ärlighet är speciellt viktigt i ett förhållande... jag tycker tvärtom.att ärlighet är helt avgörande , jag kan inte leva med någon jag inte kan lita på.
  • Anonym (Älskarinna)
    Fool skrev 2012-04-24 17:00:05 följande:
    Finns nog en massa olika anledningar... inte bara beroende... det kan lika gärna handla om feghet , rädsla för det okända , rädsla för ekonomi... men rädsla behöver inte betyda ett faktiskt beroende... de flesta som är rädda för förändringar brukar efter ett tag upptäcka att det går alldeles utmärkt att leva själv.

En viktigare fråga är hur dessa människor mår av sin partners otrohet ?
    En anna fråga är... vad är det för slags förhållande ?

Du verkar inte tycka att ärlighet är speciellt viktigt i ett förhållande... jag tycker tvärtom.att ärlighet är helt avgörande , jag kan inte leva med någon jag inte kan lita på.
    Överraskande nog så lägger jag ganska mycket värde i ärlighet i samtliga av mina relationer. Men jag förstår också att det finns situationer då ärlighet är det sämre alternativet helt oavsett om jag gillar det eller ej. 

Jag kan inte annars än att hålla med om att folk oftast i efterhand inser att de klarar sig själva helt utmärkt. Och ändå förespråkar jag inte att alla ska kastas i kallt vatten. Partnern känner dem oftast bäst av alla och bör veta när och hur det passar bäst.
    Du undrar vad det är för slags förhållande? Förhållande med beroende element helt enkelt. Och, jo, rädsla gör människor beroende, även om den går att komma över. 
  • Fool
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-24 17:25:32 följande:
    Överraskande nog så lägger jag ganska mycket värde i ärlighet i samtliga av mina relationer. Men jag förstår också att det finns situationer då ärlighet är det sämre alternativet helt oavsett om jag gillar det eller ej. 

Jag kan inte annars än att hålla med om att folk oftast i efterhand inser att de klarar sig själva helt utmärkt. Och ändå förespråkar jag inte att alla ska kastas i kallt vatten. Partnern känner dem oftast bäst av alla och bör veta när och hur det passar bäst.
    Du undrar vad det är för slags förhållande? Förhållande med beroende element helt enkelt. Och, jo, rädsla gör människor beroende, även om den går att komma över. 
    Ärlighet är ju inte längre ärlighet om den blir flytande.. då kallas det istället för cynism...

Det handlar inte om att kastas i kallt vatten... det handlar om att varje människa har rätt att själv välja vilket slags förhållande de lever i... vilket de inte har när de blir förda bakom ljuset.. oavsett anledningar. Ingen har rätt att ta det beslutet åt sin partner.
  • Fool
    Anonym skrev 2012-04-24 17:00:00 följande:
    Det behöver ju inte vara partnern som är sjuk utan ett barn tex. 
    Tror du det sjuka barnet blir bättre av att den ena föräldern år otrogen och den andra föräldern djupt sårad ?
    Tror du att det sjuka barnet blir bättre av att föräldrarna skils som ovänner med dåligt samarbete och bitterhet som konsekvens ?
  • Anonym (Älskarinna)

Otrogenhet är också bara en aspekt av många. Återigen, det finns många som väljer att se bort när partner knullar runt. Och ofta blir det fört ett problem när det hela kommer på tal. Och det finns många människor som låter andra ta beslut åt dem. Bara för att du och jag vill träffa besluten själv i våra liv betyder det inte att det är rätt för alla.  

• Anonym
    Fool skrev 2012-04-24 21:39:39 följande:
    Tror du det sjuka barnet blir bättre av att den ena föräldern år otrogen och den andra föräldern djupt sårad ?
    Tror du att det sjuka barnet blir bättre av att föräldrarna skils som ovänner med dåligt samarbete och bitterhet som konsekvens ?
    En affär vid sidan av kanske är vad en av föräldrarna behöver för att orka sträva vidare i ett äktenskap som man mer eller mindre enbart håller ihop på grund av ett sjukt barn eller ett barn med särskilda behov. 
  • Anonym (tröttna)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-24 23:06:50 följande:
    Otrogenhet är också bara en aspekt av många. Återigen, det finns många som väljer att se bort när partner knullar runt. Och ofta blir det fört ett problem när det hela kommer på tal. Och det finns många människor som låter andra ta beslut åt dem. Bara för att du och jag vill träffa besluten själv i våra liv betyder det inte att det är rätt för alla.  
    Anonym skrev 2012-04-24 23:10:08 följande:
    En affär vid sidan av kanske är vad en av föräldrarna behöver för att orka sträva vidare i ett äktenskap som man mer eller mindre enbart håller ihop på grund av ett sjukt barn eller ett barn med särskilda behov. 
    Det här låter tydligen rationellt och rimligt för er som skriver det. Eller försöker ni bara övertyga er själva? För mig – som även sysslat med både familjerådgivning och beroendeproblematik – låter det fullständigt befängt.
Svar på tråden lämnar han nånsin?