• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-05-25 17:33:37 följande:
    Livet är inte svart eller vitt... är en sanning med modifikation.... det beror på vad man syftar på , vilka anledningar man anser sig ha till sin otrohet , dvs ens tankar och känslor är inte svartvita nej , men självahandlingen otrohet ÄR svart eller vit , det finns inga gråzoner när det gäller handlingar , antingen så gör man det eller så gör man det inte.

Om man då kikar lite närmare på de sk anledningarna man anser sig ha...så är det inte ALLA som är otrogna under samma förutsättningar , många blir förälöskade i andra eller tappar känslorna för sin partner men är inte otrogna medasn andra är det ? Hur förklarar du det ? Det måste alltså finnas något i personens karaktär som gör att han eller hon väljer att götra si medans en annan väljer att göra så... 
    Personen som avstått kanske aldrig har blivit förälskad i någon utanför sitt äktenskap eller haft möjlighet att vara otrogen. Svårare än så behöver det inte vara om man är i ett dåligt eller halvdåligt förhållande eller kanske är djupt olycklig eller i en kris. 
  • Anonym

Frågan och tråden var om han lämnar eller inte om jag inte miss minner mig. 50% av befolkningen saknar således denna spärr. Då är det väl så att hälften av dessa 50% har ett så bra förhållande att man aldrig behöver dras till en annan och hälften har helt enkel inte träffat någon att dras till men sitter i ett förhållande som tappat stinget. Jag är verkligen avundsjuk att var fjärde person då faktiskt har ett bra förhållande. Grattis till dem. Då borde det väl vara en ganska stor chans att man hamnar som en av dem om man gör ett nytt försök. Visst nu behöver man inte vara otrogen för det, men vissa saker kan man inte styra över. När man ser världens chans komma så ligger det väl i människans natur att undersöka den mer innan den förkastas. I mitt fall har jag dragits in i hennes atmosfär så att säga och har extremt svårt att ta mig därifrån.

Jag är väldigt mån om att få veta hur det kommer gå för mig och vad jag kommer känna i framtiden. Kommer jag lämna mitt förhållandevis bra förhållande till förmån för min kärlek och som det ibland känns som min självfrände. Någon som har kristallkula?

• Anonym (kär)

Nu har det gått mer än fem månader. Och nu är vi igång igen. Inga kyssar, inget sånt. Bara blickar och underbara samtal. Jag älskar honom verkligen, och vill SÅ gärna leva med honom. Han har inga svar. Kommer nog inte att välja mig. Har en annan kille på gång lite grann, ska jag gå in i något medan jag väntar?
    Det värsta är att jag vill fråga han jag älskar om jag får.

• Anonym
    Anonym (kär) skrev 2012-06-03 20:44:32 följande:
    Nu har det gått mer än fem månader. Och nu är vi igång igen. Inga kyssar, inget sånt. Bara blickar och underbara samtal. Jag älskar honom verkligen, och vill SÅ gärna leva med honom. Han har inga svar. Kommer nog inte att välja mig. Har en annan kille på gång lite grann, ska jag gå in i något medan jag väntar?

du har själv svarat på frågan. Jag höll på så här i nästa 4 år men insåg till slut att han kommer inte! Gå vidare! Det finns ingen annan väg!
  • Anonym (kär)

även om han säger att han mår jättedåligt och allting? och bör jag berätta att jag träffar andra? så han inte lämnar " i onödan" (jag vet att jag låter som en idiot, men jag är det i det här fallet...)

• Anonym
    Anonym (kär) skrev 2012-06-03 21:02:10 följande:
    även om han säger att han mår jättedåligt och allting? och bör jag berätta att jag träffar andra? så han inte lämnar " i onödan" (jag vet att jag låter som en idiot, men jag är det i det här fallet...)

min mådde också "så dåligt"... men inte tillräckligt dåligt uppenbarligen för att göra något åt sin situation. Jag berättade att jag träffat en annan som ville ha mej fullt ut o då sa min älskade att han var glad flr min skulle ftersom han inte kunde ge mej det jag förtjänade.
    Så.... fortfarande! Lämna o spring. Han kommer aldrig. En fru är en fru. Det går inte att konkurrera med. Som en kär möbel eller bästa barnpigan eller bekväm uppasserska.... vad nu orsaken än är så stannar en man hos sin fru även om hon knappt syns. Men bara att hon finns räcker för honom.  
  • Anonym (kär)

frun känner ju till att han är kär i mig. kanske blir det hon som slänger ut honom. det är nog det han önskar sig, så han kan skylla på henne. men jag inser ju att jag inte kan gå runt och vänta på honom. för att hålla det måste jag bara hålla minimal kontalt. tack för stödet.

• Anonym

I mitt fall vet jag verkligen inte vad jag känner eller vad som är bäst för mig. Jag har starka känslor både för min fru och min nya kärlek och har haft det i minst två år. Nu börjar min älskarinna mer och mer visa att hon verkligen vill ha mig och det skrämmer mig en smula. Vi blev upptäckta för en tid sedan och vi har jobbat på varsitt håll för att få ihop våra ordinare förhållanden, men vi dras till varann igen. Precis som ni inga kyssar bara fina ord och långa blickar. Vi har något helt otroligt tillsammans, men är det värt att lämna allt för det och såra den viktigaste personen i mitt liv? Dessutom är det ju barn i bilden som behöver både sin mamma och sin pappa på heltid och inte ryckas mellan två hem. Jag fattar inte för jag har det superbra med min fru nu, men jag kan inte släppa att fantisera om hur bra jag och min nya kärlek skulle få det.

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-06-03 21:57:11 följande:
    I mitt fall vet jag verkligen inte vad jag känner eller vad som är bäst för mig. Jag har starka känslor både för min fru och min nya kärlek och har haft det i minst två år. Nu börjar min älskarinna mer och mer visa att hon verkligen vill ha mig och det skrämmer mig en smula. Vi blev upptäckta för en tid sedan och vi har jobbat på varsitt håll för att få ihop våra ordinare förhållanden, men vi dras till varann igen. Precis som ni inga kyssar bara fina ord och långa blickar. Vi har något helt otroligt tillsammans, men är det värt att lämna allt för det och såra den viktigaste personen i mitt liv? Dessutom är det ju barn i bilden som behöver både sin mamma och sin pappa på heltid och inte ryckas mellan två hem. Jag fattar inte för jag har det superbra med min fru nu, men jag kan inte släppa att fantisera om hur bra jag och min nya kärlek skulle få det.
    Sluta tycka synd om dig själv , du ska vara jävligt glad över att din fru gett dig en ny chans trotts din otrohet vilket du inte fötjänar. Den enda det är synd om är era respektive
  • Anonym (älskarinna 2)
    Anonym (kär) skrev 2012-06-03 20:44:32 följande:
    4 månader sen vårt förhållande tog slut å jag kan komma på mig fortf å gå å tänka på honom å undra..träffa honom på jobbet en dag förra veckan å det var blandade känslor..vill ju så gärna prata m honom,ringa lr smsa men samtidigt så vill jag inte..å för övrigt har han gått under jorden slickar sina sår..livrädd för å göra nåt dumt..men han kmr nog aldrig heller att lämna sin fru..feg och bekväm..blir arg på mig själv för att jag går å tänker på honom men kan lixom inte låta bli//
Svar på tråden lämnar han nånsin?