Anonym skrev 2012-05-11 15:54:51 följande:
Jo det är sant iof. Men så desperat tycker jag inte man skall vara. Jag är i grunden en ärlig människa även om jag är otrogen. I den otrohetsaffär jag är i så skulle ljuga om saker kännas totalfel eftersom vi oss mellan är väldigt öppna (i många hänseenden) och ärliga mot varandra. Skulle jag känna behovet av att ljuga, ja då skulle det kännas att något viktigt gått förlorat.
Låter säkerligen helkonstigt när man samtidigt bedrar sin partner. Fast jag har ju varit ärlig från början och aldrig lovat evig trohet. Snarare varit väldigt ärlig hur jag är. Sen kanske jag borde ha avslutat snarare än vara otrogen men det är en lång och inte helt enkel historia.
Nej jag tycker inte det låter så konstigt. Det är inte alltid så lätt att lämna ett längre förhållande och då är kanske otrohet enda sättet att härda ut i förhållandet. För även om det rätta är att lämna så kanske man inte är redo ännu eller hoppas att eventuella problem skall ordna sig. Fast det är klart att det blir att leva i lögn med sin partner. I slutändan blev det dock att jag valde att separera. Min otrohet öppnade ögonen på mig och insåg vad jag saknade. Hade nog tröskat vidare ett antal år till om jag inte hade varit otrogen. Lever nu med mannen jag var otrogen med, som också var gift som lämnade sitt förhållande när jag lämnade. Dock var det inget jag krävde av han. Så visst förekommer det att män lämnar sitt trygga förhållande.
Var otrogen i mitt förra förhållande oh visst ljög jag för min man om vad jag skulle göra och liknande. Men hade han frågat mig rakt ut ifall jag var otrogen skulle jag ha sagt det. Men han valde att blunda även om han borde ha upptäckt det.
I min otrohet var jag helt öppen och ärlig med min älskare och han med mig. Både han och jag träffade andra också men det berättade v i för varandra. Men det var i början när vi bara gav varandra sex och bekräftelse. Sen djupnade våra känslor.
Så visst kan man vara en lögnare och ärlig på samma gång, Bara för att man är otrogen behöver man inte vara en dålig människa.