• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Anonym (2)
    Anonym (1) skrev 2012-05-11 13:59:24 följande:
    Sant , men jag kan inte låta bli att fundera över ironin i att man ska köra med raka rör inflr sin älskare och att "Det är ett bedrägeri av värsta sorten" att ljuga om det men tydligen inte lika viktigt inför sin partner ?

Det är inte ok att ljuga för sin älskare men ok att ljuga för sin partner ?
    Exakt. Att tala om ärlighet i samband med otrohetsaffärer är väl i alla fall, det kan nog i vissa fall vara lika svårt att vara ärlig mot sin älskarinna/älskare som det är mot sin make/maka. Men det där är nog väldigt olika från fall till fall.

I mitt fall vet jag dock att hon i allmänhet var mycket ärligare mot mig i vissa fall. Finns mycket som hon har vågat prata med mig om som hon aldrig skulle våga med sin man. Men det hade nog snarare mer med att göra att jag, enligt henne är mer öppen och lika dömande.
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-05-11 15:08:44 följande:
    Inser iron i det hela .-). Att ljuga för sin partner kan vara ett nödvändigt ont, men att ljuga för sin älskare/älskarinna finns det ingen anledning att göra.

Sen för min del finns det en tyst överenskommelse (även om det är tveksamt att den fortfarande gäller) att otrohet inte är en katastrof. Men att min partner inte vill veta ifall det händer. Öppet förhållande men ändå inte.
    Men samma princip kan väl användas som skäl för att ljuga för sin älskare / älskarinna ?
    Ett nödvändigt ont för att kunna fortsätta ha tillgång till henne / honom ?
  • Anonym (1)
    Anonym (2) skrev 2012-05-11 15:19:41 följande:
    Exakt. Att tala om ärlighet i samband med otrohetsaffärer är väl i alla fall, det kan nog i vissa fall vara lika svårt att vara ärlig mot sin älskarinna/älskare som det är mot sin make/maka. Men det där är nog väldigt olika från fall till fall.

I mitt fall vet jag dock att hon i allmänhet var mycket ärligare mot mig i vissa fall. Finns mycket som hon har vågat prata med mig om som hon aldrig skulle våga med sin man. Men det hade nog snarare mer med att göra att jag, enligt henne är mer öppen och lika dömande.
    Precis , känns väldigt märkligt att prata om moral och etik i samband med något som är omoraliskt redan från början (borsett från de som har öppna förhållanden) men då är det inte  längre otrohet.

Lite som om jag som bankrånare skulle prata om det omoraliska i att snatta på ica...
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-05-11 15:30:32 följande:
    Men samma princip kan väl användas som skäl för att ljuga för sin älskare / älskarinna ?
    Ett nödvändigt ont för att kunna fortsätta ha tillgång till henne / honom ?
    Jo det är sant iof. Men så desperat tycker jag inte man skall vara. Jag är i grunden en ärlig människa även om jag är otrogen. I den otrohetsaffär jag är i så skulle ljuga om saker kännas totalfel eftersom vi oss mellan är väldigt öppna (i många hänseenden) och ärliga mot varandra. Skulle jag känna behovet av att ljuga, ja då skulle det kännas att något viktigt gått förlorat.

Låter säkerligen helkonstigt när man samtidigt bedrar sin partner. Fast jag har ju varit ärlig från början och aldrig lovat evig trohet. Snarare varit väldigt ärlig hur jag är. Sen kanske jag borde ha avslutat snarare än vara otrogen men det är en lång och inte helt enkel historia.
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-05-11 15:54:51 följande:
    Jo det är sant iof. Men så desperat tycker jag inte man skall vara. Jag är i grunden en ärlig människa även om jag är otrogen. I den otrohetsaffär jag är i så skulle ljuga om saker kännas totalfel eftersom vi oss mellan är väldigt öppna (i många hänseenden) och ärliga mot varandra. Skulle jag känna behovet av att ljuga, ja då skulle det kännas att något viktigt gått förlorat.

Låter säkerligen helkonstigt när man samtidigt bedrar sin partner. Fast jag har ju varit ärlig från början och aldrig lovat evig trohet. Snarare varit väldigt ärlig hur jag är. Sen kanske jag borde ha avslutat snarare än vara otrogen men det är en lång och inte helt enkel historia.
    Jo det låter onekligen väldigt konstigt och min poäng är att om en person inte har några skrupler i att ljuga för sin partner som ska föreställas vara den som står dem närmast hur stor är du inte sannorlikheten att de utan problem även kan ljuga för älskaren / älskarinnan ?

Möjligen är du ärlig mot din älskare men i övrigt så tror jag att det är ganska vanligt att den som är otrrogen säger vad som helst för att fortsätta ha tillgång till sexet , inte helt ovanlgt att de har flera älskarinnor
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-05-11 16:06:49 följande:
    Jo det låter onekligen väldigt konstigt och min poäng är att om en person inte har några skrupler i att ljuga för sin partner som ska föreställas vara den som står dem närmast hur stor är du inte sannorlikheten att de utan problem även kan ljuga för älskaren / älskarinnan ?

Möjligen är du ärlig mot din älskare men i övrigt så tror jag att det är ganska vanligt att den som är otrrogen säger vad som helst för att fortsätta ha tillgång till sexet , inte helt ovanlgt att de har flera älskarinnor
    Min älskarinna är det dock (verkar jag så feminin ) . Jag är för den delen helt övertygad om att hon är helt ärlig mot mig. För du menar väl inte att ljuga om ev andra partners är specifikt för män?

Sen är det väl ett väldigt stort antagande att det är vanligt att ha flera älskarinnor. Har inget som helst behov att ha flera älskarinnor (även om det är ett problem att vi bor en bit från varandra och inte kan träffas så ofta man skulle önska).
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-05-11 16:17:56 följande:
    Min älskarinna är det dock (verkar jag så feminin ) . Jag är för den delen helt övertygad om att hon är helt ärlig mot mig. För du menar väl inte att ljuga om ev andra partners är specifikt för män?

Sen är det väl ett väldigt stort antagande att det är vanligt att ha flera älskarinnor. Har inget som helst behov att ha flera älskarinnor (även om det är ett problem att vi bor en bit från varandra och inte kan träffas så ofta man skulle önska).
    Nej , tror inte det är någon större skillnad på könen vad gäller ärlighet.

Tror inte det är ovanligt med flera älskarinnor / älskare... det beror nog lite på vad man söker , om det bara handlar om sex och inget annat så är älskarinnan mer eller mindre bara ett kön , hennes känslor betyder inte ett skvatt...och då är det väldigt praktiskt med flera älskarinnor för att maximera chanserna till sex...

Har en bekant som är sådär , sambo sen länge men knullar allt som rör sig... de tjejer som han anser duger bra i sängen fortsätter han ha ett KK förhållande med , de andra dumpar han efter första ligget. Det började med en och sedan blev det flera... några tror att han är singel , andra tror att han håller på och separerar.... några har känslor för honom , andra träffar honom bara för sex. En fick nyligen reda på att han hade sambo , blev ett jäkla liv men hon valde att inte meddela hans sambo.. vilket han var jävligt glad för.
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-05-11 16:27:06 följande:
    Nej , tror inte det är någon större skillnad på könen vad gäller ärlighet.

Tror inte det är ovanligt med flera älskarinnor / älskare... det beror nog lite på vad man söker , om det bara handlar om sex och inget annat så är älskarinnan mer eller mindre bara ett kön , hennes känslor betyder inte ett skvatt...och då är det väldigt praktiskt med flera älskarinnor för att maximera chanserna till sex...

Har en bekant som är sådär , sambo sen länge men knullar allt som rör sig... de tjejer som han anser duger bra i sängen fortsätter han ha ett KK förhållande med , de andra dumpar han efter första ligget. Det började med en och sedan blev det flera... några tror att han är singel , andra tror att han håller på och separerar.... några har känslor för honom , andra träffar honom bara för sex. En fick nyligen reda på att han hade sambo , blev ett jäkla liv men hon valde att inte meddela hans sambo.. vilket han var jävligt glad för.
    Visst kan det vara så i många fall. En del är notoriskt otrogna, inte för att de saknar något i sin relation utan för att de går igång på bedrägeriet eller helt enkelt vill "scora" så många som möjligt. Men alla är det inte. Jag är det inte (även om det alltid har en viss lockelse att "erövra" en ny kvinna).

Personligen tycker jag det beteendet inte bara är illa ur ett ärlighetsperspektiv. Det är att utnyttja kvinnor som söker efter något annat. Att utnyttja deras behov att känna sig älskade och/eller få bekräftelse. Där kan jag nog se en skillnad mellan könen. Kvinnor faller oftare för sånt än vad män gör. Men jag kanske är fördomsfull.
  • Anonym (2)

Samtidigt så är det också så att man vill ju inte heller höra sanningen hela tiden. Jag vill/ville absolut inte höra om vad hon och hennes man gjorde, eller vad hon gjorde med sin familj. Var oerhört infekterat, för vem vill sitta och höra om det där som man vet att man nog aldrig kommer att få. Samtidigt så vill man ju kunna lita på varandra och för den som bedrar någon annan är det såklart viktigt att veta att den andre inte kommer "bryta tystnaden" gentemot dennes partner. Jag har i alla fall lovat henne dyrt och heligt att oavsett vad som händer så kommer jag aldrig att berätta det för hennes man, även om jag på ett sätt ibland skulle vilja.

Så det här med ärlighet och så i ett sidan-om förhållande är väl lite spridda skurar från båda parter tror jag.

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-05-11 16:33:26 följande:
    Visst kan det vara så i många fall. En del är notoriskt otrogna, inte för att de saknar något i sin relation utan för att de går igång på bedrägeriet eller helt enkelt vill "scora" så många som möjligt. Men alla är det inte. Jag är det inte (även om det alltid har en viss lockelse att "erövra" en ny kvinna).

Personligen tycker jag det beteendet inte bara är illa ur ett ärlighetsperspektiv. Det är att utnyttja kvinnor som söker efter något annat. Att utnyttja deras behov att känna sig älskade och/eller få bekräftelse. Där kan jag nog se en skillnad mellan könen. Kvinnor faller oftare för sånt än vad män gör. Men jag kanske är fördomsfull.
    Nej , jag tror inte det är fordomar , jag tror faktiskt att det är så kvinnor fungerar när det gäller kärlek och sex...ett klassiskt exempel är hur tex hur många tjejer flockas kring rötäggen på tex krogen.. finns ingen egentlig logik i det annat än möjligen ren instinkt.

Visst är det ett genomruttet beteende och jag tror peronligen han är empatistörd , han verkar inte alls se felet i det han gör , han tycker det passar honom bra alltså är det ok... iof har jag svårt att tycka synd om flera av trjejerna då de själva är otrogna mot sina partners och då får skylla sig själva... men jag tycker definitivt synd om hans sambo. Förut brukade han skryta om sina senaste erövringar eller förklara hur bra i sängen den eller den tjejen var etc.. numera har han slutat med det då jag bad honom hålla det för sig själv eller avsluta vår bekanskap. Speciellt då jag själv nyligen skiljde mig pga en otrogen partner.

Killen hon var otrogen med var antagligen en kopia av min bekanta... det visade sig att han var nygift och hade satt på halva kontoret... där mitt ex bara var en av hans erövringar som han lovat guld och gröna skogar för för att få knulla , mitt ex var tyvärr korkad och respektlös nog att gå på skitsnacket, jag och våra två barn var bara collateral damage , något han antagligen inte bryr sig ett skit om , precis som min bekanta.

Dock fick han sig en smäll på fingrarna då jag ringde upp hans nyblivna fru och drog hela historien...det gäller även mitt kära ex då hon ringde upp henne... men jag tvivlar på att någon av dem känner någon som helst ånger eller skuldkänslor.. de är som de är... renodlade egoister , det kommer ingen ändra på.

Summa sumarum... det finns väldigt mycket egoistiska människor i världen som inte bryr sig ett skit om vilka de sårar bara de får som de vill , något som tyvärr uppmuntras i vårt individualistiska samhälle , det är ett faktum man inte ska bortse ifrån när man överväger att tro på vad en otrogen människa säger eller ej.
Svar på tråden lämnar han nånsin?