Anonym skrev 2012-05-11 16:33:26 följande:
Visst kan det vara så i många fall. En del är notoriskt otrogna, inte för att de saknar något i sin relation utan för att de går igång på bedrägeriet eller helt enkelt vill "scora" så många som möjligt. Men alla är det inte. Jag är det inte (även om det alltid har en viss lockelse att "erövra" en ny kvinna).
Personligen tycker jag det beteendet inte bara är illa ur ett ärlighetsperspektiv. Det är att utnyttja kvinnor som söker efter något annat. Att utnyttja deras behov att känna sig älskade och/eller få bekräftelse. Där kan jag nog se en skillnad mellan könen. Kvinnor faller oftare för sånt än vad män gör. Men jag kanske är fördomsfull.
Nej , jag tror inte det är fordomar , jag tror faktiskt att det är så kvinnor fungerar när det gäller kärlek och sex...ett klassiskt exempel är hur tex hur många tjejer flockas kring rötäggen på tex krogen.. finns ingen egentlig logik i det annat än möjligen ren instinkt.
Visst är det ett genomruttet beteende och jag tror peronligen han är empatistörd , han verkar inte alls se felet i det han gör , han tycker det passar honom bra alltså är det ok... iof har jag svårt att tycka synd om flera av trjejerna då de själva är otrogna mot sina partners och då får skylla sig själva... men jag tycker definitivt synd om hans sambo. Förut brukade han skryta om sina senaste erövringar eller förklara hur bra i sängen den eller den tjejen var etc.. numera har han slutat med det då jag bad honom hålla det för sig själv eller avsluta vår bekanskap. Speciellt då jag själv nyligen skiljde mig pga en otrogen partner.
Killen hon var otrogen med var antagligen en kopia av min bekanta... det visade sig att han var nygift och hade satt på halva kontoret... där mitt ex bara var en av hans erövringar som han lovat guld och gröna skogar för för att få knulla , mitt ex var tyvärr korkad och respektlös nog att gå på skitsnacket, jag och våra två barn var bara collateral damage , något han antagligen inte bryr sig ett skit om , precis som min bekanta.
Dock fick han sig en smäll på fingrarna då jag ringde upp hans nyblivna fru och drog hela historien...det gäller även mitt kära ex då hon ringde upp henne... men jag tvivlar på att någon av dem känner någon som helst ånger eller skuldkänslor.. de är som de är... renodlade egoister , det kommer ingen ändra på.
Summa sumarum... det finns väldigt mycket egoistiska människor i världen som inte bryr sig ett skit om vilka de sårar bara de får som de vill , något som tyvärr uppmuntras i vårt individualistiska samhälle , det är ett faktum man inte ska bortse ifrån när man överväger att tro på vad en otrogen människa säger eller ej.