• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-15 01:00:16 följande:
    Ja, du verkar vara trångsynt nog, så skratta på du. Jag anser varken mig eller honom vara skit. Och som sagt, ingen av oss har varit otrogen även om det finns mycket känslor inblandade från båda håll. Själv tycker jag att det är ganska starkt att bryta upp och vägra leva en livslögn, men det verkar du inte ha tillräcklig intellektuell förmåga för att förstå.
    Trivelina73 skrev 2012-01-15 00:47:40 följande:
    Och hur länge har du väntat och hoppats?
    Inte så länge än, mindre än ett år. Och jag sitter inte bara och väntar, jag lever ju mitt liv. Kanske träffar jag på någon annan man under tiden som får dessa känslor att blekna, även om det är svårt att föreställa sig just nu. Tänker att det är bäst att skynda långsamt, vill han ha mig får han banne mig ha bestämt sig innan, jag vill inte ha en man som velar fram och tillbaka, inte minst för att det finns barn med i bilden. Är han inte säker avstår jag hellre.
    Det är väl självklart att du själv inte inser felet i det du gör , annars hade väl du antagligen inte gjort det , men vi andra som ser det hela med objektiva ögon , utan en verklighetsuppfattning som är färgad av någon slags pseudoromantisk dravel utan ser det för vad det är , två människor som hjälps åt att bedra en människa som inte gjort dig något. Det finns inget vaeckert eller romantiskt i det , det är bara äckligt och billigt.....

Det är inte det minsta starkt det är bara svagt , svagt av honom att inte kunna bryta upp INNAN han knullar med dig , svagt av dig att medverka i vad han gör mot sin fru.
  • Trivelina73
    Anonym skrev 2012-01-15 21:20:55 följande:
    Det är väl självklart att du själv inte inser felet i det du gör , annars hade väl du antagligen inte gjort det , men vi andra som ser det hela med objektiva ögon , utan en verklighetsuppfattning som är färgad av någon slags pseudoromantisk dravel utan ser det för vad det är , två människor som hjälps åt att bedra en människa som inte gjort dig något. Det finns inget vaeckert eller romantiskt i det , det är bara äckligt och billigt.....

Det är inte det minsta starkt det är bara svagt , svagt av honom att inte kunna bryta upp INNAN han knullar med dig , svagt av dig att medverka i vad han gör mot sin fru.
    Oj, jag har aldrig sett på det på det viset. Även om jag är starkt emot otrohet och anser det fegt. Du som förklarade det väldigt tydligt var felen finns i det hela med att bedra. 
    Blogg, Kanske lite nyheter warja.bloggplatsen.se/
  • Anonym (Skrattar)

Det bästa jag har hört om ämnet någonsin tror jag
  • Anonym (Molly)

Vad är det Anonym gör för fel? Hen skriver ju att ingen av dem har varit otrogen? Det är väl snarare så att alla agerar rätt i just den situationen, inte går över gränsen utan man får bestämma sig först hur man vill ha det?

Tror du blandar ihop TS och en annan anonym i tråden... 

Och att slänga sig med ord som "äckligt" och "billigt" mot någon som man inte vet något om bidrar inte direkt till något konstruktivt diskussionsklimat. Livet är inte alltid så enkelt som du vill få det till. 
  • Anonym
    Anonym (Molly) skrev 2012-01-15 21:58:47 följande:
    Vad är det Anonym gör för fel? Hen skriver ju att ingen av dem har varit otrogen? Det är väl snarare så att alla agerar rätt i just den situationen, inte går över gränsen utan man får bestämma sig först hur man vill ha det?

Tror du blandar ihop TS och en annan anonym i tråden... 

Och att slänga sig med ord som "äckligt" och "billigt" mot någon som man inte vet något om bidrar inte direkt till något konstruktivt diskussionsklimat. Livet är inte alltid så enkelt som du vill få det till. 
    Helt korrekt , sorry Anonym , misstog dig för TS....

Jag "slänger" inte mig med ord , jag dömer människor efter deras handlingar inte dersas ursäkter till sina handlingar , att hjälpas åt att bedra en annan människa , göra något som antagligen kommer såra henne djupt är för mig en dålig handling , vad de sedan anser sig själva ha för ursäkter och "anledningar" till sina handling är en helt annan fråga.

Du har alldeles rätt , livet kan vara rätt komplicerat ibland , men ändå lyckas andra människor avstå från att medvetet såra andra av egoistiska skäl , hur kommer det sig tror du ?
  • Anonym

Har du lässvårigheter? Jag har inte knullat med honom, har inte ens kysst honom. Så ta dina förolämpningar och stoppa upp dem där solen inte skiner.
  • Anonym (Molly)
    Anonym skrev 2012-01-15 22:28:58 följande:
    Helt korrekt , sorry Anonym , misstog dig för TS....

Jag "slänger" inte mig med ord , jag dömer människor efter deras handlingar inte dersas ursäkter till sina handlingar , att hjälpas åt att bedra en annan människa , göra något som antagligen kommer såra henne djupt är för mig en dålig handling , vad de sedan anser sig själva ha för ursäkter och "anledningar" till sina handling är en helt annan fråga.

Du har alldeles rätt , livet kan vara rätt komplicerat ibland , men ändå lyckas andra människor avstå från att medvetet såra andra av egoistiska skäl , hur kommer det sig tror du ?
    Fast i det här fallet hade de ju inte bedragit någon? 

Det är kanske så att det just är det komplicerade som gör att man inte medvetet sårar någon, och att man inte tänker att "nu ska jag vara egoistisk". Det har i vart fall inte varit mina drivkrafter.  
  • Anonym (en till)

Jag träffade en kille för ett par år sen. Jag trodde han hade tjej, men han sa att det var slut. (de har barn tillsammans) Vi gjorde det mesta med varandra. Tjejen hörde ju av sig konstant så till slut frågade jag. Jo de var fortfarande tillsammans, men det var i princip slut. Det tog en vecka så var det helt slut mellan dem. Jag var lycklig, han sa att han älskade mig. Han besökte ju sitt ex pga barnet. MEn det blev mer och mer. Hon skickade arga sms till mig. Till slut åkte jag och pratade med henne. Då visade det sig att han bara någon timme innan skickat sms till henne att han saknade henne och älskade henne. Jag åkte och skällde ut killen. Vi var med varandra ca en vecka efter det, sen bröt vi helt och han gick tillbaka till sitt ex.

Efter detta hade vi inte kontakt alls på ca ett år. Sen började vi umgås som vänner. (inga problem) Sen ett par veckor tillbaka har detta ändrat sig. Vi har festat tillsammans och han har förfört mig. Jag vet inte vad som händer med mig men jag kan inte göra något för att hindra honom.

Jag vet att han har varit otrogen mot sin tjej (fortfarande samma) med fler än mig. Jag skulle aldrig kunna leva tillsammans med honom då han antagligen skulle göra samma mot mig. Men, jag tackar inte nej till mys och sex med honom. Jag har inte det minsta dåligt samvete. Det är inte jag som gör fel, utan han.

Jag har känslor för honom, men som sagt, jag vill INTE leva ihop med honom.  

• Anonym
    Anonym (Molly) skrev 2012-01-15 22:33:29 följande:
    Fast i det här fallet hade de ju inte bedragit någon? 

Det är kanske så att det just är det komplicerade som gör att man inte medvetet sårar någon, och att man inte tänker att "nu ska jag vara egoistisk". Det har i vart fall inte varit mina drivkrafter.  
    Återigen , vad spelar det mannens fru för roll vad de tänkte ?
    Det endahon bryr sig om är vad de gjorde.....

Om någon går lös min bil med ett baseballträ , så skiter jag fullkomligt i hur han tänkte , vad han kände när han gjorde det , min bil är ju fortfarande trasig ?

Jag ser att du undvek att svara på frågan om varför vissa lyckas undvika att medvetet såra andra ?
  • HäckHäxan
    Anonym (Skrattar) skrev 2012-01-14 23:51:15 följande:
    Jag sitter här och skrattar åt dig ts och åt andra som skrivit att ni känner igen er i ts. Rätt åt er att ni mår så dåligt när ni går på män som är upptagna! Flört
    Jag skrattar också för de hade vart sjukt kul om någon av dem knullade med just din man!
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
Svar på tråden lämnar han nånsin?