• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • PrimitivMan
    Anonym (Skrattar) skrev 2012-01-16 14:17:45 följande:
    Ja det är självklart jag hade blivit med. Sen hade jag tagit reda på om tjejen visste om att han var upptagen. Om hon inte visste så hade jag inte gjort något utan bara pratat med henne. Annars hade det nog blivit en pärla eller två om hon visste allt Flört
    Du är lite våldsam av dig du .

Som jag ser det så är det den som är otrogen som är den skyldiga. Den han/hon är otrogen med har inget ansvar för den otrognes förhållande.
  • Anonym
    PrimitivMan skrev 2012-01-16 14:14:40 följande:
    Blivit arg på honom kanske istället.
    Klart snubben ska ha den största smällen , men sidekicken förtjänar en hon med.
    Hon har ju trotts allt medvetet varit delaktig i det hela.

Om min sambo skulle blåsa mig på stålar med hjälp av någon annan så är även medhjälparen delaktig och därmed även medskyldig och förtjänar fängelse... varför skulle det inte vara likadant i andra sammanhang som tex relationer ?
  • Anonym (Skrattar)
    PrimitivMan skrev 2012-01-16 14:21:58 följande:
    Du är lite våldsam av dig du .

Som jag ser det så är det den som är otrogen som är den skyldiga. Den han/hon är otrogen med har inget ansvar för den otrognes förhållande.
    Haha inte i normala fall för jag är nog jordens fredligaste men om någon gör mig något så ja, då är jag inte rolig att tass med! Tungan ute

Jag tycker även att den han/hon är otrogen med har ett ansvar om han/hon vet om det.
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym skrev 2012-01-16 14:26:01 följande:

Om min sambo skulle blåsa mig på stålar med hjälp av någon annan så är även medhjälparen delaktig och därmed även medskyldig och förtjänar fängelse... varför skulle det inte vara likadant i andra sammanhang som tex relationer ?
    Håller me dig! Du beskriver det precis som jag känner
  • Anonym
    Anonym (Skrattar) skrev 2012-01-16 14:27:17 följande:
    Håller me dig! Du beskriver det precis som jag känner
    Tack , Det är den gamla vanliga debatten om medskyldighet eller inte att vara den andra mannen / kvinnan. Den brukar blir rätt intressant Flört

Jag resonerar precis som du , den andra mannen / kvinnan har medvetet gett sig in i leken , och ger man sig in i leken så får man leken tåla.....
  • Anonym (Skrattar)
    Anonym skrev 2012-01-16 14:34:39 följande:
    Tack , Det är den gamla vanliga debatten om medskyldighet eller inte att vara den andra mannen / kvinnan. Den brukar blir rätt intressant Flört

Jag resonerar precis som du , den andra mannen / kvinnan har medvetet gett sig in i leken , och ger man sig in i leken så får man leken tåla.....
  • Anonym
    Anonym (Skrattar) skrev 2012-01-16 14:11:10 följande:
    Men vem säger att jag skulle slå just dig? Har du knullat min man kanske?
    Någon har visst svårt med slutledningsförmågan
  • läckerbit
    Anonym skrev 2012-01-16 14:26:01 följande:

Fast både jag och nej. Pengar som pengar, de är helt utbytbara. Människor är det inte, relationerna mellan människor är mer komplicerade än så. Hade vi kunnat välja vem vi blir kära i eller inte hade det säkert sett helt annorlunda ut. Sedan tycker jag att det framför allt är upp till den som har ett förhållande att värna om det och vara rakryggad och ärlig mot sin partner om man är missnöjd med förhållandet.
  • Anonym
    läckerbit skrev 2012-01-16 15:51:31 följande:
    Fast både jag och nej. Pengar som pengar, de är helt utbytbara. Människor är det inte, relationerna mellan människor är mer komplicerade än så. Hade vi kunnat välja vem vi blir kära i eller inte hade det säkert sett helt annorlunda ut. Sedan tycker jag att det framför allt är upp till den som har ett förhållande att värna om det och vara rakryggad och ärlig mot sin partner om man är missnöjd med förhållandet.
    Jag tror du inte fattade poänget med exemplet med pengarna , exemplet handlade om att bedra och vara delaktig i att bedra en annan människa , det hade lika gärna kunnat handla om äpplen istället för pengar , det är tydligen inte ok att vara delaktig i att bedra någon ekonomiskt men helt ok vad gäller kärlek , varför då ? För att man blev kär ? Får man göra vad som helst för att man är kär ?

Klart det är svårt att avstå , det är antagligen lika svårt för den som är otrogen att avstå från frestelsen , men det gör väl dethela inte mer rätt för det ? Är det ok att vara delaktig i att bedra någon annan för att man tycker det är svårt att inte göra det ?

Dessutom är det väl naturligt att bli förbannad på ALLA inblandade i sveket mot en , den som varit delaktig i det har ju trotts allt gjort det fullt medveten om vad det innebar och då bör han eller hon oxå vara medveten om konsekvenserna.
  • läckerbit
    Anonym skrev 2012-01-16 16:30:35 följande:
    Jag tror du inte fattade poänget med exemplet med pengarna , exemplet handlade om att bedra och vara delaktig i att bedra en annan människa , det hade lika gärna kunnat handla om äpplen istället för pengar , det är tydligen inte ok att vara delaktig i att bedra någon ekonomiskt men helt ok vad gäller kärlek , varför då ? För att man blev kär ? Får man göra vad som helst för att man är kär ?

Klart det är svårt att avstå , det är antagligen lika svårt för den som är otrogen att avstå från frestelsen , men det gör väl dethela inte mer rätt för det ? Är det ok att vara delaktig i att bedra någon annan för att man tycker det är svårt att inte göra det ?

Dessutom är det väl naturligt att bli förbannad på ALLA inblandade i sveket mot en , den som varit delaktig i det har ju trotts allt gjort det fullt medveten om vad det innebar och då bör han eller hon oxå vara medveten om konsekvenserna.
    Jo, jag fattade poängen. Och visst blir partnern sårad oavsett vad den andra kvinnan eller mannen hade för avsikter. Men jag tycker att det finns en långt större anledning att ge sig på singlar som går på upptagna bara för att ha skoj och för sexets skull än att moralisera över personer som är mycket fästa vid den upptagne och kanske blivit lurade om både det ena och det andra (äktenskapet är dött, han/hon ska lämna men vill berätta för partnern vid "rätt" tillfälle, bla bla bla).

Att stjäla pengar från någon är ett medvetet val, att bli förälskad är det ofta inte. Och är den otrogne tillräckligt "duktig" och samvetslös och på, så tror jag att det i längden är få människor som orkar stå emot uppmärksamheten bara för att det är en upptagen person som uppvaktar dem. Alla får för övrigt inte reda på det från början heller utan det framkommer först när man redan engagerat sig känslomässigt.

Och var någonstans står det att TS och de andra kvinnorna som förälskat sig i upptagna män tycker att det är rätt? Tvärtom vill ju TS ha stöd i att inte ha fortsatt kontakt med mannen så länge han är upptagen?
Svar på tråden lämnar han nånsin?