• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • NSM

Jag tror hon blir provocerad över att du måste göra sådana extrema saker i ditt asnikte och kropp för att bevara någonting som du kallar skönhet.

Dem flesta blir provocerade av fixade läppar, botox osv... Jag akn erkänna att jag tittar lite snett när jags er någon som uppenbart opererat sig. Inte för att jag vill vara dömande men för att det visar så tydligt på osäkerhet och att man vill hitta skönhet i en mall och inte skönheten hos en äldre kvinna.

Sen tycker jag man ser på dem som opererat sig att det är fejk även om dem som gjort det oftast inte håller med. Det ser inte naturligt ut coh då börjar man studera och kolla.

Jag kan tänka mig att din mor blir kanske ledsen och lite irriterad kanske att du ahr det behovet att ändra dig och inet vara nöjd med din naturliga "skönhet"....

Som en 37 årig kvinna borde man inte eftersträva att se ut som en docka. Det är fint med rynkor och linjer. Det visar bara på att människan levt och varje rynka är en bit erfarenhet. Det är vackert. Ansiktsuttryck. Ett levande ansikte som förändras av livet... Varför vill man at bort skönheten i det??

• Anonym (37 år)

Jo men jag gör inte överdrivet.
    Alltså brösten opererade jag för att jag hade inga. Inte ens aa -kupa. Totalt platt.

Sen har jag inte botox. Jag har restylane och bara jättelite runt munnen. Hon är alltid missnöjd med det jag gör.
    Det är många i mindre samhällen som är det.
    Man får liksom inte sticka ut.
    Folk skulle tappa hakan om jag gick på ica i högklackat liksom

Så jobbigt

• Anonym
    NSM skrev 2012-01-27 13:08:21 följande:
    Jag tror hon blir provocerad över att du måste göra sådana extrema saker i ditt asnikte och kropp för att bevara någonting som du kallar skönhet.   Dem flesta blir provocerade av fixade läppar, botox osv... Jag akn erkänna att jag tittar lite snett när jags er någon som uppenbart opererat sig. Inte för att jag vill vara dömande men för att det visar så tydligt på osäkerhet och att man vill hitta skönhet i en mall och inte skönheten hos en äldre kvinna.   Sen tycker jag man ser på dem som opererat sig att det är fejk även om dem som gjort det oftast inte håller med. Det ser inte naturligt ut coh då börjar man studera och kolla.   Jag kan tänka mig att din mor blir kanske ledsen och lite irriterad kanske att du ahr det behovet att ändra dig och inet vara nöjd med din naturliga "skönhet"....   Som en 37 årig kvinna borde man inte eftersträva att se ut som en docka. Det är fint med rynkor och linjer. Det visar bara på att människan levt och varje rynka är en bit erfarenhet. Det är vackert. Ansiktsuttryck. Ett levande ansikte som förändras av livet... Varför vill man at bort skönheten i det??  

Eeeeeh well jag har op brösten o läpparna o är VERKLIGEN inte osäker ? Varför tror du det ? Jag tycker det är finare med stora bröst än små trattformade. Att säga att de som opererar sig är osäkra är ju lika sant som att säga att alla som inte gör det är avundsjuka.
  • NSM
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:14:31 följande:
    Jo men jag gör inte överdrivet.
    Alltså brösten opererade jag för att jag hade inga. Inte ens aa -kupa. Totalt platt.

Sen har jag inte botox. Jag har restylane och bara jättelite runt munnen. Hon är alltid missnöjd med det jag gör.
    Det är många i mindre samhällen som är det.
    Man får liksom inte sticka ut.
    Folk skulle tappa hakan om jag gick på ica i högklackat liksom

Så jobbigt

Ja det är småstads mentalitet... Det har inte direkt med att du opererar dig utan som du säger att man inet får sticka ut! Kanske skulle du fundera att flytta till en större stad där du får vara du och smälta in...

• snorkan

man förfaller väl inte för att man inte stoppar in onaturliga saker i kroppen....det kallas för att åldras och är HELT naturligt, tråkigt att många har svårt att acceptera detta.

• Anonym
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:01:56 följande:
    Alltså jag blir så brydd på många T.ex min mamma. Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osvMin mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla. Va fan har allt detta med kändis att göra ? Blir så arg på henne

Tror spontant din mamma tycker detta är att slösa pengar ? Det tillhör inte hennes generation men kommer vara SÅ mer acceptabelt i nästa generation. Sen tycker jag varken att löshår signalerar skönhet på något vis eller att man förfaller bara för att man opererar sig men det är ju en annan historia... Har själv gjort runt 10 skönhetsoperationer.
  • NSM
    Anonym skrev 2012-01-27 13:17:26 följande:
    Eeeeeh well jag har op brösten o läpparna o är VERKLIGEN inte osäker ? Varför tror du det ? Jag tycker det är finare med stora bröst än små trattformade. Att säga att de som opererar sig är osäkra är ju lika sant som att säga att alla som inte gör det är avundsjuka.

Jag säger inte att ALLA är det... Men någon soäkerhet är det ju, annars kulle behovet av förändra inte existera. Det betyder inte att man som individ behöver vara soäker. Mens om med dina bröst så tyckte du dem var för små, du ville ha större. Någon form av osäkerhet eller komplex fanns det väl då? Eller förändrade du bara för att du hade tråkigt?

Sen är det skillnad på en operation och flera....

Man behöver inte vara så upptagen om hur man ser ut, snarare vara nöjd emd sin egen skapelse coh att vi alal ser olika ut!

• straw2008
    snorkan skrev 2012-01-27 13:18:06 följande:
    man förfaller väl inte för att man inte stoppar in onaturliga saker i kroppen....det kallas för att åldras och är HELT naturligt, tråkigt att många har svårt att acceptera detta. 

Kan verkligen bara hålla med om detta, MEN jag tycker själv att jag ser 10 år yngre ut o 70 mil snyggare med fillers o botox.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym (99999999)
    Anonym skrev 2012-01-27 13:17:26 följande:
    Jag brukar undra varför de som opererat sig är så utseendefixerade. Jag brukar undra varför just de tycker det är så viktigt. Ta typ Silvia, hon ser ju till och med konstig ut nu, VARFÖR förstår hon sitt naturliga utseende? Vem säger till henne att det ser ok ut??
  • NSM
    Anonym (99999999) skrev 2012-01-27 13:21:31 följande:
    Jag brukar undra varför de som opererat sig är så utseendefixerade. Jag brukar undra varför just de tycker det är så viktigt. Ta typ Silvia, hon ser ju till och med konstig ut nu, VARFÖR förstår hon sitt naturliga utseende? Vem säger till henne att det ser ok ut??

Precis... varför denna fixering kring det yttre. Varför är det just bara det släta och orynkiga som är vackert!?

Mystik är skönhet... En historia ett eget levande ansikte. en egen skapelse, ingen anan är som du. Varför ändra på det och försöka se ut som andra. Eller låtsas som att åldrandet inte sker. Det hör till livet och skönheten.

Jag tycker månag kvinnor som är 50 plus och naturliga kan vara hur vackra som helst. Just för attd et finsn någonting i ansiktet, uttrycken och blicken som "flcikor" inte har. Man kan vara 37 och flicka, men även 37 och kvinna! Ni vill se ut som flickor, släta och tron om perfektion!

Svar på tråden Skönhet