Jag tror hon blir provocerad över att du måste göra sådana extrema saker i ditt asnikte och kropp för att bevara någonting som du kallar skönhet.
Dem flesta blir provocerade av fixade läppar, botox osv... Jag akn erkänna att jag tittar lite snett när jags er någon som uppenbart opererat sig. Inte för att jag vill vara dömande men för att det visar så tydligt på osäkerhet och att man vill hitta skönhet i en mall och inte skönheten hos en äldre kvinna.
Sen tycker jag man ser på dem som opererat sig att det är fejk även om dem som gjort det oftast inte håller med. Det ser inte naturligt ut coh då börjar man studera och kolla.
Jag kan tänka mig att din mor blir kanske ledsen och lite irriterad kanske att du ahr det behovet att ändra dig och inet vara nöjd med din naturliga "skönhet"....
Som en 37 årig kvinna borde man inte eftersträva att se ut som en docka. Det är fint med rynkor och linjer. Det visar bara på att människan levt och varje rynka är en bit erfarenhet. Det är vackert. Ansiktsuttryck. Ett levande ansikte som förändras av livet... Varför vill man at bort skönheten i det??