• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • straw2008
    Anonym skrev 2012-01-27 14:12:49 följande:
    Som fyrbarnsmor och fyllda 40 kan jag avslöja att bästa knepet mot rynkor att gå upp i vikt, jag är slät som en barnrumpa och får visa leg på systemet

Ursäkta men det vill jag ha bildbevis på. En halvfet 40 årings röv kan knappast jämföras med min 2 åriga dotters. O absolut jag vill se ett foto där du ser ut som 17 men ÄR 40.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • katze
    NSM skrev 2012-01-27 14:22:27 följande:

Det är sant! Har sett bevis på det med egna ögon!!

Varför håller sig män rynfriare längre än kvinnor tror du? En sak är att dem inte sminkar sig och sliter i huden varje dag!!

oftast för att dom har tjockare hud.
  • NSM
    straw2008 skrev 2012-01-27 14:23:56 följande:
    Fast nu säger ju alla ni att era mormödrar ser ut som 14 åringar i hyn. Not true. Tror du alla andra tycker din mormor är vackrast i världen ? O kan man inte se det vackara om en person har opererat sig ???

Vart har jag sagt att hon ser ut som 14 åring? Det hade inte varit särskilt vackert! jag jämför hur hon ser ut med andra i hennes ålder och att hon alltid sett yngre ut än sina jämngammla!

Nej alla tycker nog inte som jag och det är väl tur. Annrs skulle männen fått slagits om denna vcakra kvinna! Både på insidan och det yttre! Men sen fick hon en vacker man också!

• straw2008
    Det är sant! Har sett bevis på det med egna ögon!!   Varför håller sig män rynfriare längre än kvinnor tror du? En sak är att dem inte sminkar sig och sliter i huden varje dag!!

Sliter i huden ?? Gör du det ? GAlet sluta med det o du kan oxå bli rynkfri !!!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym

Det är sant! Har sett bevis på det med egna ögon!!

Varför håller sig män rynfriare längre än kvinnor tror du? En sak är att dem inte sminkar sig och sliter i huden varje dag!!

Om man nu ska generalisera: 

Män har en högre talgproduktion än kvinnor p.g.a sin testosteronhalt. Män har en fastare bindväv än kvinnor.
    På sikt hålls alltså en mans hud mer fet och fast, och därav rynkfri längre :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-27 14:27:21 följande:
    Om man nu ska generalisera: 

Män har en högre talgproduktion än kvinnor p.g.a sin testosteronhalt. Män har en fastare bindväv än kvinnor.
    På sikt hålls alltså en mans hud mer fet och fast, och därav rynkfri längre :)
    Kvinnor har (oftast) mindre talgprodyktion och en lösare bindväv.
    Alltså får kvinnor torr hy, rynkor och celluliter mycket lättare.
  • NSM
    straw2008 skrev 2012-01-27 14:27:09 följande:
    Sliter i huden ?? Gör du det ? GAlet sluta med det o du kan oxå bli rynkfri !!!
    När jag sminkar mig ja! Som för alla! Nej, jag har inget behov som du att vara rynkfri när jag åldras! Eftersom jag tycker det är fint!!; )
  • Anonym (37 år)
    NSM skrev 2012-01-27 14:30:26 följande:
    När jag sminkar mig ja! Som för alla! Nej, jag har inget behov som du att vara rynkfri när jag åldras! Eftersom jag tycker det är fint!!; )
    Men hej då
  • Anonym (37 år)

Huden åldras och elasticiteten avtar.

Solskador i form av pigmentförändringar och rynkor i huden. Med tiden kan även ytliga blodkärl och missprydande hårväxt framträda.

Ansiktets underhudsfett minskar vilket medför hålögdhet, veck runt munnen och ett insjunket och allmänt tunnare ansikte.

Muskler och bindväv i ansiktet blir svagare vilket ger s k hamsterpåsar i nedre delean av kinderna samt hängande hud på halsen.

Upprepad lokal muskelaktivitet mellan exempelvis ögonen och runt munnen framkallar rynkor.

Näsans form förändras.

Ögonbrynen faller ner, liksom pannan. Hängande ögonlock och påsar under ögonen uppstår.

Hur vi åldras och i vilken takt ålderstecknen uppstår är individuellt. Såväl ärftliga faktorer som livsstil spelar in. Sol, rökning och andra ohälsosamma aktiviteter kan påskynda processen. En del människor får tidigt hängande ögonlock, påsar under ögonen eller hålögdhet på grund av arv. Andra får det först senare i livet. Därför finns det inga generella regler för när det är lämpligast att förändra det man inte trivs med i sitt utseende

Huden hålls inte evigt ung genom att inte sminka sig som ngn här i tråden trodde

• Anonym
    NSM skrev 2012-01-27 14:30:26 följande:
    Om du sliter så i din hud när du sminkar dig så är du på rätt väg, för då kommer du att bli rynkig snabbt och det tycker du är fint! Så det blir en win win situation för dig och ditt yttre.

Jag gör tvärtom, och tar nätt och fint i min hud med snälla produkter för jag tycker inte det är speciellt fint med rynkor och vill hålla det på avstånd.

Bra när alla kan hitta sina egna sätt att trivas med sitt yttre. 
Svar på tråden Skönhet