• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • NSM
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 14:33:40 följande:

Huden åldras och elasticiteten avtar.

Solskador i form av pigmentförändringar och rynkor i huden. Med tiden kan även ytliga blodkärl och missprydande hårväxt framträda.

Ansiktets underhudsfett minskar vilket medför hålögdhet, veck runt munnen och ett insjunket och allmänt tunnare ansikte.

Muskler och bindväv i ansiktet blir svagare vilket ger s k hamsterpåsar i nedre delean av kinderna samt hängande hud på halsen.

Upprepad lokal muskelaktivitet mellan exempelvis ögonen och runt munnen framkallar rynkor.

Näsans form förändras.

Ögonbrynen faller ner, liksom pannan. Hängande ögonlock och påsar under ögonen uppstår.

Hur vi åldras och i vilken takt ålderstecknen uppstår är individuellt. Såväl ärftliga faktorer som livsstil spelar in. Sol, rökning och andra ohälsosamma aktiviteter kan påskynda processen. En del människor får tidigt hängande ögonlock, påsar under ögonen eller hålögdhet på grund av arv. Andra får det först senare i livet. Därför finns det inga generella regler för när det är lämpligast att förändra det man inte trivs med i sitt utseende

Huden hålls inte evigt ung genom att inte sminka sig som ngn här i tråden trodde

Nej inte endast Einstein! Med det spelar roll ja!!

En bekant har finaste porslinshyn, för att hon adrig sminkar hyn eller solar! Plus annat! Helt naturligt...

Trevligt också att du googlade runt detta för att visa upp oss! Precis som vi inte vet. Det jag pratar om är syftet bakom allt och förmågan att inte kunna acceptera åldrandet oavsett hur det sker!!!

• NSM
    Anonym skrev 2012-01-27 14:36:27 följande:
    Om du sliter så i din hud när du sminkar dig så är du på rätt väg, för då kommer du att bli rynkig snabbt och det tycker du är fint! Så det blir en win win situation för dig och ditt yttre.

Jag gör tvärtom, och tar nätt och fint i min hud med snälla produkter för jag tycker inte det är speciellt fint med rynkor och vill hålla det på avstånd.

Bra när alla kan hitta sina egna sätt att trivas med sitt yttre. 
    Jag som äldre kvinna är rynkor fint! Och jag sliter inte med flit! Men det är ett faktum att det tar på huden än om du går osminkad hela tiden!
  • Anonym (37 år)
    NSM skrev 2012-01-27 14:37:06 följande:

En bekant har finaste porslinshyn, för att hon adrig sminkar hyn eller solar! Plus annat! Helt naturligt...

Trevligt också att du googlade runt detta för att visa upp oss! Precis som vi inte vet. Det jag pratar om är syftet bakom allt och förmågan att inte kunna acceptera åldrandet oavsett hur det sker!!!

Man har olika förutsättningar så klart. Beroende på sitt arv
  • Anonym

Huden åldras och elasticiteten avtar.

Solskador i form av pigmentförändringar och rynkor i huden. Med tiden kan även ytliga blodkärl och missprydande hårväxt framträda.

Ansiktets underhudsfett minskar vilket medför hålögdhet, veck runt munnen och ett insjunket och allmänt tunnare ansikte.

Muskler och bindväv i ansiktet blir svagare vilket ger s k hamsterpåsar i nedre delean av kinderna samt hängande hud på halsen.

Upprepad lokal muskelaktivitet mellan exempelvis ögonen och runt munnen framkallar rynkor.

Näsans form förändras.

Ögonbrynen faller ner, liksom pannan. Hängande ögonlock och påsar under ögonen uppstår.

Hur vi åldras och i vilken takt ålderstecknen uppstår är individuellt. Såväl ärftliga faktorer som livsstil spelar in. Sol, rökning och andra ohälsosamma aktiviteter kan påskynda processen. En del människor får tidigt hängande ögonlock, påsar under ögonen eller hålögdhet på grund av arv. Andra får det först senare i livet. Därför finns det inga generella regler för när det är lämpligast att förändra det man inte trivs med i sitt utseende

Huden hålls inte evigt ung genom att inte sminka sig som ngn här i tråden trodde

• katze
    NSM skrev 2012-01-27 14:37:06 följande:

varför är det dig viktigt att inte aldras om du aksepterar det sa fullt ut?
  • straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 14:30:26 följande:
    När jag sminkar mig ja! Som för alla! Nej, jag har inget behov som du att vara rynkfri när jag åldras! Eftersom jag tycker det är fint!!; )

slit o dra allt vad du orkar då. Finns det någonting du gör för utseendets skull ? Någon gång färgat håret Klär dig eller avstår från vissa färger Valt glasögon efter ansiktsform Sminkat dig Eller tar du alltid det billigaste plaggen ? En tröja för 19 kr duger väl precis lika bra fast den är i XXXL ?? Aldrig färgat klippt eller gjort något med håret ? Häcksaxen funkar ju lika bra ? Tagit de billigaste gunilla sjöden brillorna för de är just billigast Om dina barn vill ha en rosa tröja köper du då en svart för att man int e"ska" vilja göra sig fin ?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym (37 år)
    straw2008 skrev 2012-01-27 14:40:58 följande:
    slit o dra allt vad du orkar då. Finns det någonting du gör för utseendets skull ? Någon gång färgat håret Klär dig eller avstår från vissa färger Valt glasögon efter ansiktsform Sminkat dig Eller tar du alltid det billigaste plaggen ? En tröja för 19 kr duger väl precis lika bra fast den är i XXXL ?? Aldrig färgat klippt eller gjort något med håret ? Häcksaxen funkar ju lika bra ? Tagit de billigaste gunilla sjöden brillorna för de är just billigast Om dina barn vill ha en rosa tröja köper du då en svart för att man int e"ska" vilja göra sig fin ?
  • sextiotalist
    Huden åldras och elasticiteten avtar. Solskador i form av pigmentförändringar och rynkor i huden. Med tiden kan även ytliga blodkärl och missprydande hårväxt framträda. Ansiktets underhudsfett minskar vilket medför hålögdhet, veck runt munnen och ett insjunket och allmänt tunnare ansikte. Muskler och bindväv i ansiktet blir svagare vilket ger s k hamsterpåsar i nedre delean av kinderna samt hängande hud på halsen. Upprepad lokal muskelaktivitet mellan exempelvis ögonen och runt munnen framkallar rynkor. Näsans form förändras. Ögonbrynen faller ner, liksom pannan. Hängande ögonlock och påsar under ögonen uppstår. Hur vi åldras och i vilken takt ålderstecknen uppstår är individuellt. Såväl ärftliga faktorer som livsstil spelar in. Sol, rökning och andra ohälsosamma aktiviteter kan påskynda processen. En del människor får tidigt hängande ögonlock, påsar under ögonen eller hålögdhet på grund av arv. Andra får det först senare i livet. Därför finns det inga generella regler för när det är lämpligast att förändra det man inte trivs med i sitt utseende   Huden hålls inte evigt ung genom att inte sminka sig som ngn här i tråden trodde

Men sminka sig kan påskynda åldrandet. Nej, det finns inga regler, men uppenbarligen så var det inte så många som applåderade dig, de flesta verkar ändå anse att ett natuligt åldrande är det inget som man skall dölja eller operera bort. Sedan finns det kanske orsaker till att göra vissa operativa ingrepp, absolut. Saknar man bröst, då kan det finnas en orsak, eller om man inte trivs med taxöron, eller om hänget över ögonen gör att man får begränsat synfält, eller om man har så mycket häng i ansiktet att det blir direkt besvärligt. Men ett naturligt åldrande, nej, det behövs inte
  • Anonym
    NSM skrev 2012-01-27 14:38:31 följande:
    Jag som äldre kvinna är rynkor fint! Och jag sliter inte med flit! Men det är ett faktum att det tar på huden än om du går osminkad hela tiden!
    Nej, faktum är faktiskt att om du använder produkter och makeup anpassat för din hud som innehåller snälla ingredienser och som skyddar på dagen och reparerar på natten -då sliter du minimalt på huden.

En helt "naken" naturlig hud tar mer skada av yttre faktorer än en "påklädd" skyddad hud. Det är ett faktum. 
  • NSM
    katze skrev 2012-01-27 14:39:34 följande:
    varför är det dig viktigt att inte aldras om du aksepterar det sa fullt ut?
    Som jag nämnt tidigare så låter jag åldrandet ha sin gång... Men jag skyndar inte på det. Det får komma som det kommer och när det gör det får jag acceptera det! Just nu i den åldern jag befinner mig är dte fint att se ut som jag gör i huden, slät. Som äldre är någonting annat fint!
Svar på tråden Skönhet