• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • straw2008
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:35:58 följande:
    Typiskt så kommer det en massa sura kärringar som inte har pengar ( = avundsjuka)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • NSM
    straw2008 skrev 2012-01-27 13:35:28 följande:
    Men du... jag får det påståendet kastat på mig OFTA ! "vaaaaad för du över på dina baaarn" De har aldrig sett på något annat sätt, de tror på fullaste allvar att jag föddes med stora bröst. O min åsikt är att man ska försöka göra något åt det man inte trivs med, trivs inte mina barn med något ska jag stötta de så gott jag kan. Det är ju liksom inte så att mina barn opererar sig till höger o vänster för att deras mamma (fast de absolut inte vet om det) har gjort det ? Varför skulle mina barn göra såna saker bara för att deras mamma förstorat brösten ? Tycker verkligen att det är att förminska mina barn.

Men ur en psykologisk synvinkel så är det ett faktum att föräldrar som är fixerade kring sitt yttre mer än normalt ökar risken att föra över det på sina barn. Är du en sådan mor som omedvetet eller medvetet visar dina barn att yta är väldigt viktigt så tar dem efter eller kan känner av dian komplex. Det blir ett osunt beteende som överförs. Faktiskt.

Barn som har föräldrar med ätstörningar får det oftast själva eftersom det finns så mycket osunt som ses och tar efter. Därför får mans om förälder avra väldigt noga och försiktig med att ens egna komplex INTE är någonting som barn ska vara en del av eller se!

• Anonym
    NSM skrev 2012-01-27 13:33:08 följande:

Ja... den serien är sjuk! Såg på debatt nyligen när dom pratade om det och det skärde i mitt hjärta när flickan sprang gråtandes ut ur rummet för att mamman bad henne posa så som hon brukar göra.

Det är inge fel att bry sig om sitt yttre. Men denna fixering känns bara så oattraktivt. Det går till överstyr. Det perfekta avckar förför inte, om det inte finns någonting mer bortom det. Sen som jag sa så är det vackert att vara kvinna! Som kvinna har du rynkor, inte perfekta brsöt osv...

Det är ju en ganska lång väg från det programmet till vad en vuxen person själv väljer att göra med sin egen kropp.

Varför bry sig så om någon annans intresse om och för sin kropp?
    Om du tycker att det är attraktivt i dina ögon och att en kvinna ska se ut på ett speciellt sätt i dina ögon så är det ju upp till dig och det är inget jag bryr mig om. Låt då andra som har en annan åsikt kring detta tycka så som dom vill...

• Anonym (37 år)
    NSM skrev 2012-01-27 13:35:05 följande:

Jag är inte alls avundsjuk. Det är någonting som oftast avndvänds bara man inte håller med. Vi för ett samtal där åsikterna är olika. sen vad ska jag vara avundsjuk på? Jag är ung, har fin aläppar och får ofta komplimang för min naturliga skönhet. Men trots det så ser ajg det inre som den verkliga skönheten...

Som för vaje dag och år utvecklas... Det är spännande!

Om du är ung nu & inte minsta rynka, fina fasta bröst. Ja då kanske du inte ska uttala dig för du har inte den erfarenheten
  • NSM
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:40:34 följande:
    Om du är ung nu & inte minsta rynka, fina fasta bröst. Ja då kanske du inte ska uttala dig för du har inte den erfarenheten
    Nej, men jag känner mig själv väl... Jag vet vad jag påverkas av och vad jag finner attraktivt...
  • Anonym

Jag är35 år och snygg..mycket snyggare än när jag var 25år. Men jag tränar och håller mig fräsch! Inga ingrepp. Vet inte,blir ansiktet kvinnligare med åren..upplever mig snyggare och får mer uppmärksamhet av yngre killar.

• straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 13:39:39 följande:
    Men ur en psykologisk synvinkel så är det ett faktum att föräldrar som är fixerade kring sitt yttre mer än normalt ökar risken att föra över det på sina barn. Är du en sådan mor som omedvetet eller medvetet visar dina barn att yta är väldigt viktigt så tar dem efter eller kan känner av dian komplex. Det blir ett osunt beteende som överförs. Faktiskt.   Barn som har föräldrar med ätstörningar får det oftast själva eftersom det finns så mycket osunt som ses och tar efter. Därför får mans om förälder avra väldigt noga och försiktig med att ens egna komplex INTE är någonting som barn ska vara en del av eller se!

OCH ?? Jag har inget emot om min dotter vill förstora brösten VARFÖR skulle jag ha det ? Enligt mig är det fint. Kan inte riktigt förstå hetsen faktiskt..... o det gäller även för dålig hy utstående öron fruktansvärda ridbyxlår osv. Jag varken röker eller dricker så mna barn går väl plus på denna deal hur som helst då de i alla fall har fräscha organ...
  • NSM
    Anonym skrev 2012-01-27 13:40:34 följande:
    Det är ju en ganska lång väg från det programmet till vad en vuxen person själv väljer att göra med sin egen kropp.

Varför bry sig så om någon annans intresse om och för sin kropp?
    Om du tycker att det är attraktivt i dina ögon och att en kvinna ska se ut på ett speciellt sätt i dina ögon så är det ju upp till dig och det är inget jag bryr mig om. Låt då andra som har en annan åsikt kring detta tycka så som dom vill...
    Ja ni får ha eran åsikt, men då får väl jag det med? Vi pratar coh för en konversation... Men ni tar bara åt er. Det är synd.
  • NSM
    Anonym skrev 2012-01-27 13:42:13 följande:
    Jag är35 år och snygg..mycket snyggare än när jag var 25år. Men jag tränar och håller mig fräsch! Inga ingrepp. Vet inte,blir ansiktet kvinnligare med åren..upplever mig snyggare och får mer uppmärksamhet av yngre killar.
  • straw2008
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:40:34 följande:

typ så ja ! Har du sett en mage efter en tvillinggraviditet ?
Svar på tråden Skönhet