• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • NSM
    Anonym (35) skrev 2012-01-27 13:51:04 följande:
    Åh, vad synd. Nä,min mage är mer förstörd än vid 25..men jag är snyggare..rör mig snyggare,ansiktet är finare..och killarna verkar gilla det mer:)
    Har kanske med självförtroendet att göra:)
    Ja mycket väl kan det vara så. Du är trygg i din roll att åldras. Mycket handlar om utsrålning. Mannen dras till dig för att du finner dig attraktiv trots att din magen inte är som förr. Men du är mer än bara en vandrande mage!
  • NSM
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 13:53:04 följande:
    Samtidigt har man en del i ansvaret att inte följa med i den utseendefixering som råder i västvärlden. Lite som med mobbning; även om man inte är drivande så är man lika mycket skyldig om man är tyst och bara hänger på. Man kan ju fråga sig vilken värld man vill lämna efter sig till sina barn...?
    Bra beskrivning! Det är det de handladr om. Vilken värld vill du visa dina barn!!
  • Anonym (35)

Men precis!
    Får ofta höra "du är så glad i livet"..ja,vrf ska mani tne vara det?:) leeeeeeeeeeeee

• Anonym (37 år)

Herregud. Som att prata med ett gäng stenar

okej om ni tycker det är snyggt med rynkor. Nu snackar jag inte rynkor som har när man är 70 år utan de begynnande man har i 35 +
    på äldre tanter är de fint men fan inte på mig

• Khaleesi
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:58:58 följande:

okej om ni tycker det är snyggt med rynkor. Nu snackar jag inte rynkor som har när man är 70 år utan de begynnande man har i 35 +
    Ett gäng stenar? OK. Och hur tolerant och smidig skulle du beskriva dig själv?
  • NSM
    Khaleesi skrev 2012-01-27 13:59:48 följande:
    Ett gäng stenar? OK. Och hur tolerant och smidig skulle du beskriva dig själv?
    Precis vi är ett gäng "stenar" men om man annars ska tyda den förmuleringen lite närmare och att jag ska falla på samma nivå så är det väl ni  som är mer som stenar! Med tanke på att ni saknar rynkor, det blir lite stelt... som en sten!=)
  • Anonym (37 år)

vad överdrivet. jag har fixat mina rynkor runt munnen. Det är knappast ALLA mina rynkor
    Dessutom finns dom kvar. Dom är bara inte så djupa

• sextiotalist
    straw2008 skrev 2012-01-27 13:30:24 följande:
    osäkerhet o komplex är väl inte samma sak ? Personligen tycker jag det är finare med fasta bröst jag bar atycker det. JAg tycker det är finare att vara slät än rynkig eller ärrig efter acne. Som svar säger jag att "ni är bara avundsjuka" o du kan ju själv se hur mkt sanning det ligger i det.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....

Jag är omkring 50, sminkar mig aldrig till vardags, det enda jag gör nu är att färga håret, då jag inte tycker mitt hår är snyggt med gråa stänk. Jag är inte det minsta avundsjuk på de som sminkar sig (jag skulle kunna göra det själv), lyfter sig, slätar ut huden (har inte mycket rynkor, kanske pga att jag inte sminkar mig). Har jag tur så är min hy som min mammas, hon är 80 år och har flera gånger fått frågan vilken hudkräm hon använder eftersom hon har så slät hy, ingen alls.
  • Anonym (smiley)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:58:58 följande:

Pröva med ansiktsjympa. Rynkorna kanske inte försvinner, men ansiktet lyfts om man ser naturligt yngre ut. Dessutom kan man förebygga rynkor så.
  • Anonym
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 13:53:04 följande:
    Samtidigt har man en del i ansvaret att inte följa med i den utseendefixering som råder i västvärlden. Lite som med mobbning; även om man inte är drivande så är man lika mycket skyldig om man är tyst och bara hänger på. Man kan ju fråga sig vilken värld man vill lämna efter sig till sina barn...?
    Fast det du kallar för "utseendefixering"  finns ju på olika sätt i alla delar av världen och har alltid funnits.
    Kleopatra tvättade ansiktet med surt vin t.ex.

Riktig fixering däremot, ska vi alla såklart hjälpas åt med, att stötta, hjälpa och hindra alla slags förtryck och mobbing. Det är jag med på!
    Även att skapa en bra och trygg barndom för alla barn i hela världen, att se och fånga upp våra barn om vi ser att dom är på väg in i en fixering eller på väg in i felaktiga tankar. Men det är ju inte det denna tråd handlar om.

Den handlar ju om att vissa personer tycker att det är onödigt och fult och ser onaturligt ut när en människa slipar på sitt yttre och bryr sig mycket om just det.
    Medan TS tycker att det är fint, har det intresset och vill lägga sin tid och sina pengar på sitt yttre, och många håller med henne.
Svar på tråden Skönhet