• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • straw2008
    Anonym skrev 2012-01-27 13:42:13 följande:
    Jag är35 år och snygg..mycket snyggare än när jag var 25år. Men jag tränar och håller mig fräsch! Inga ingrepp. Vet inte,blir ansiktet kvinnligare med åren..upplever mig snyggare och får mer uppmärksamhet av yngre killar.

Jag är INTE snyggare idag än då jag var 25... ha ha jag är 35 år idag o min kropp är helt klart ärrad av tidens tand o typ många graviditeter.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym (smiley)

Tja.. hon kanske vill att du ska älska dig själv för den du är?

• NSM
    straw2008 skrev 2012-01-27 13:42:41 följande:
    OCH ?? Jag har inget emot om min dotter vill förstora brösten VARFÖR skulle jag ha det ? Enligt mig är det fint. Kan inte riktigt förstå hetsen faktiskt..... o det gäller även för dålig hy utstående öron fruktansvärda ridbyxlår osv. Jag varken röker eller dricker så mna barn går väl plus på denna deal hur som helst då de i alla fall har fräscha organ...
    Okej, ja. Men varför vill hon göra det? Det är dit ajg vill komma. Har hon behovet för att du kanske överför någonting i din egen fixering som gör henne medveten om hennes bröst. Det är det som är farligt. Att man visar att ytan är någonting som är väldigt viktigt.... Det är det som du bör akta dig för. Om du vill ah ett friskt barn när det kommer till samhällets ytliga ehts...
  • NSM
    straw2008 skrev 2012-01-27 13:43:34 följande:
    typ så ja ! Har du sett en mage efter en tvillinggraviditet ?
    Ja det har jag, brsitningar och överflödig hud... Vackert! Det har fött två fina barn till denna värld! Hur coolt och underbart är inte det!!!
  • Anonym (37 år)
    NSM skrev 2012-01-27 13:41:56 följande:
    Nej, men jag känner mig själv väl... Jag vet vad jag påverkas av och vad jag finner attraktivt...
    Det är vad du tror!
  • Khaleesi

Och jag blir lika brydd på sådana som är så ytliga att de inte skyr några som helst medel för att - i sitt tycke - förbättra sitt yttre. Men så är det. Ni är väl egentligen inte konstigare än maratonlöpare, hockeyfans eller mingelmäniskor, vilka också gör mig väldigt brydd och får mig att fundera över vad det är som driver dem egentligen.

Men ser man det som en hobby så blir det kanske begripligare.

• Anonym
    NSM skrev 2012-01-27 13:42:54 följande:
    Ja ni får ha eran åsikt, men då får väl jag det med? Vi pratar coh för en konversation... Men ni tar bara åt er. Det är synd.
    Det är ingen konversation, det är en massa försvarstal från folk som tycker att naturlig skönhet och rynkor och att åldras är att föredra framför att slipa på sitt yttre.

Jag tycker att det är upp till var och en att göra som den vill med sin egen kropp utan att det behöver diskuteras vem som är vackrast och ser ut som en riktigt kvinna eller man för den delen.
    Folk har ju så olika intressen och åsikter kring vad som är fint så det blir svårt at komma fram till vem som har rätt och vad som egentligen gäller kring det här som är vackert och attraktivt.

Och tur är väl det :)  
  • NSM
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:48:07 följande:
    Det är vad du tror!

Du tror att det är vad jag tror. Men jag vet... Jag känne rmig själv allt för väl, jag är trygg i mig själv och i min kvinnlighet!! Du verkar ha svårt att tro på att det kan vara så...

Som äldre kommer jag inte ha den skönheten jag har nu, utan en annan. Ett vackert yttre som bär av en äldre kvinna!

• Anonym (35)

Åh, vad synd. Nä,min mage är mer förstörd än vid 25..men jag är snyggare..rör mig snyggare,ansiktet är finare..och killarna verkar gilla det mer:)
    Har kanske med självförtroendet att göra:)

• Anonym (smiley)
    Anonym skrev 2012-01-27 13:50:01 följande:
    Det är ingen konversation, det är en massa försvarstal från folk som tycker att naturlig skönhet och rynkor och att åldras är att föredra framför att slipa på sitt yttre.

Jag tycker att det är upp till var och en att göra som den vill med sin egen kropp utan att det behöver diskuteras vem som är vackrast och ser ut som en riktigt kvinna eller man för den delen.
    Folk har ju så olika intressen och åsikter kring vad som är fint så det blir svårt at komma fram till vem som har rätt och vad som egentligen gäller kring det här som är vackert och attraktivt.

Och tur är väl det :)  
    Samtidigt har man en del i ansvaret att inte följa med i den utseendefixering som råder i västvärlden. Lite som med mobbning; även om man inte är drivande så är man lika mycket skyldig om man är tyst och bara hänger på. Man kan ju fråga sig vilken värld man vill lämna efter sig till sina barn...?
Svar på tråden Skönhet