• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • NSM
    sextiotalist skrev 2012-01-27 14:42:14 följande:
    Men sminka sig kan påskynda åldrandet. Nej, det finns inga regler, men uppenbarligen så var det inte så många som applåderade dig, de flesta verkar ändå anse att ett natuligt åldrande är det inget som man skall dölja eller operera bort. Sedan finns det kanske orsaker till att göra vissa operativa ingrepp, absolut. Saknar man bröst, då kan det finnas en orsak, eller om man inte trivs med taxöron, eller om hänget över ögonen gör att man får begränsat synfält, eller om man har så mycket häng i ansiktet att det blir direkt besvärligt. Men ett naturligt åldrande, nej, det behövs inte
    PRECIS!!
  • katze
    NSM skrev 2012-01-27 14:42:33 följande:
    Som jag nämnt tidigare så låter jag åldrandet ha sin gång... Men jag skyndar inte på det. Det får komma som det kommer och när det gör det får jag acceptera det! Just nu i den åldern jag befinner mig är dte fint att se ut som jag gör i huden, slät. Som äldre är någonting annat fint!
    men du är medveten om att sol vind och vatten sliter pa en oskyddad hud mycke mer än pa en som är skyddad av tex solskyds creme osv?
  • Anonym (35)

Men handlar det inte ofta om tjejer som mår dåligt eller ha dåligt självförtroende..det ser man ju redan i skolan..de som röker,ligger ,super..det är inte de som mår bäst. Lika de som börjar operara brösten i tidig ålder etc. Det är inte de trygga människorna:(

• NSM
    katze skrev 2012-01-27 14:44:25 följande:
    men du är medveten om att sol vind och vatten sliter pa en oskyddad hud mycke mer än pa en som är skyddad av tex solskyds creme osv?

Ja, och???

Som jag sa, min vän som har porslinshy undvikar sol och smörjer in sig samt att hon inte använder smink på huden. Hon är vacker och slät! Natyrligt åldrande.

• Anonym (37 år)

Vet ni egentligen hur många det är som gör såna här ingrepp? typ botox eller restylane?

Det är SÅÅ många fler än ni tror.
    Jag  vet inget om botox o vad det kostar men restylane har vem som helst råd med & det går på 5 minuter & ingen vet att du gjort det
    Man ser bara fräschare ut.

men ni som vill se glåmiga & hängiga ut FINE

• sextiotalist
    straw2008 skrev 2012-01-27 14:40:58 följande:
    slit o dra allt vad du orkar då. Finns det någonting du gör för utseendets skull ? Någon gång färgat håret Klär dig eller avstår från vissa färger Valt glasögon efter ansiktsform Sminkat dig Eller tar du alltid det billigaste plaggen ? En tröja för 19 kr duger väl precis lika bra fast den är i XXXL ?? Aldrig färgat klippt eller gjort något med håret ? Häcksaxen funkar ju lika bra ? Tagit de billigaste gunilla sjöden brillorna för de är just billigast Om dina barn vill ha en rosa tröja köper du då en svart för att man int e"ska" vilja göra sig fin ?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....

Man kan visst göra sig fin, absolut, men att vara stolt över att man via operationer och ingrepp av olika slag håller sig onaturligt ung, det är en sak. Jag klär mig fint, färgar håret, klipper det ibland, men jag har rynkor som jag trivs med (inte många, men karaktärsrynkor), behöver inte sminka mig för jag känner mig fin ändå. Jag tycker jag ser väldigt bra ut för min ålder, har inga behov att göra mig yngre än vad jag redan uppfattas som (ofta 10 år yngre). Jag tror att jag har en fin hy, för att jag låter den vara och använder bara vatten (hade problem med pormaskar och torr/fet hud innan jag la av med krämer och så, efter endast vatten så är alla mina problem borta)
  • Anonym (37 år)
    Anonym (35) skrev 2012-01-27 14:44:50 följande:
    Men handlar det inte ofta om tjejer som mår dåligt eller ha dåligt självförtroende..det ser man ju redan i skolan..de som röker,ligger ,super..det är inte de som mår bäst. Lika de som börjar operara brösten i tidig ålder etc. Det är inte de trygga människorna:(
    Så alla kändisar & alla i mediavärlden har dåligt självförtoende?
    Tror ni verkligen att tex Carola är så där slät o 45 bast?
    haha
    Eller vem fan som helst liksom
  • NSM
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 14:46:23 följande:
    Vet ni egentligen hur många det är som gör såna här ingrepp? typ botox eller restylane?

Det är SÅÅ många fler än ni tror.
    Jag  vet inget om botox o vad det kostar men restylane har vem som helst råd med & det går på 5 minuter & ingen vet att du gjort det
    Man ser bara fräschare ut.

men ni som vill se glåmiga & hängiga ut FINE

I din krest kanske...

Jag bor i Stockolm, men mina vänner här använder sig inte utav sådant! Hur fina som helst.=)

• katze
    NSM skrev 2012-01-27 14:46:03 följande:

Ja, och???

Som jag sa, min vän som har porslinshy undvikar sol och smörjer in sig samt att hon inte använder smink på huden. Hon är vacker och slät! Natyrligt åldrande.

smörjer in sig?
    och vad far dig att tro att hon inte skulle vara slät och vaker även om hon använde smink?
  • Anonym (37 år)
    NSM skrev 2012-01-27 14:47:59 följande:

I din krest kanske...

Jag bor i Stockolm, men mina vänner här använder sig inte utav sådant! Hur fina som helst.=)

fast dina vänner är nog lite yngre. Men snart så kommer dom oxå göra det. Var så säker.
Svar på tråden Skönhet