straw2008 skrev 2012-01-27 14:40:58 följande:
slit o dra allt vad du orkar då. Finns det någonting du gör för utseendets skull ? Någon gång färgat håret Klär dig eller avstår från vissa färger Valt glasögon efter ansiktsform Sminkat dig Eller tar du alltid det billigaste plaggen ? En tröja för 19 kr duger väl precis lika bra fast den är i XXXL ?? Aldrig färgat klippt eller gjort något med håret ? Häcksaxen funkar ju lika bra ? Tagit de billigaste gunilla sjöden brillorna för de är just billigast Om dina barn vill ha en rosa tröja köper du då en svart för att man int e"ska" vilja göra sig fin ?
Man kan visst göra sig fin, absolut, men att vara stolt över att man via operationer och ingrepp av olika slag håller sig onaturligt ung, det är en sak. Jag klär mig fint, färgar håret, klipper det ibland, men jag har rynkor som jag trivs med (inte många, men karaktärsrynkor), behöver inte sminka mig för jag känner mig fin ändå. Jag tycker jag ser väldigt bra ut för min ålder, har inga behov att göra mig yngre än vad jag redan uppfattas som (ofta 10 år yngre). Jag tror att jag har en fin hy, för att jag låter den vara och använder bara vatten (hade problem med pormaskar och torr/fet hud innan jag la av med krämer och så, efter endast vatten så är alla mina problem borta)