• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • NSM
    straw2008 skrev 2012-01-27 14:11:01 följande:
    Skulle det vara MINDRE coolt o underbart om du sluppit din rynkiga mage ?

Jag har ingen rynkig mage och inte överflödig hud. Men med barn så förstår jag att det lär kunna uppstå och dår jag leva med det. Så länge det inte bir sådääääär jätteextremt för då blir det plöstligt ett handikapp. Det är skillnad.

Sen går sådant i arv också. Min mamma har inte en enda bristning på magen! Min moster har 3 barn och hon är super vältränad och snygg. Min mormor Har fött 3 barn och har inte heller det!

• straw2008
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:58:58 följande:
    Herregud. Som att prata med ett gäng stenarokej om ni tycker det är snyggt med rynkor. Nu snackar jag inte rynkor som har när man är 70 år utan de begynnande man har i 35 + på äldre tanter är de fint men fan inte på mig

Plus att jag blev rynkig tidigt... när absolut alla andra inte hade en enda.... O absolut kvinnan på turkisk youghurt burken är vacker som få, hon är ju verkligen en av få. Så länge jag kan vill jag surfa på skönhetsvågen :)
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym
    Khaleesi skrev 2012-01-27 14:16:04 följande:
    Å andra sidan kan man också hålla sig slät, rynkfri och vacker genom att inte använda någonting alls i ansiktet.
    Inte riktigt sant dock. Tyvärr, det hade varit riktigt billigt och bra om det stämde :)
  • Anonym (smiley)
    Anonym skrev 2012-01-27 14:20:14 följande:
    Inte riktigt sant dock. Tyvärr, det hade varit riktigt billigt och bra om det stämde :)
    Lägg till oljor och en själslig harmoni så går det nog rätt långt :)
    Intressant diskussion, hoppas den är vid liv ikväll, måste kila.
  • Anonym (37 år)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 14:14:30 följande:
    Och att göra extrema saker som att operera sig och spruta in gift i kroppen tycker jag är ganska extremt. Tror man då kanske behöver lära sig att acceptera och älska sig själv som man är.
    t.
    Läs på:

Restylane ger resultat som ser naturliga ut och grundas på den unika NASHA-teknologin vars hyaluronsyra är mycket lik kroppens egen hyaluronsyra. Restylane är inte ett gift och påverkar inte ansiktsuttrycken eller ansiktsrörelserna. Eftersom Restylane inte är permanent gör den det möjligt för dig att undvika att skapa ett permanent utseende som du kanske ångrar när ditt ansikte med tiden förändras.
  • sextiotalist
    straw2008 skrev 2012-01-27 14:14:53 följande:
    Fast trots att nästan alla jag känner opererat sig känner jag absolut ngen som "inte skyr några helst medel" för at operera sig ? De är vanligt folk helt enkelt som kanske tycer att något är fint ? Har ett par i min omgivning som jag följt med då de opererade sig i tallin, jag är den ABSOLUT enda som vet om detta o till andra säger de att de helt enkelt gått ner i vikt... kan mkt väl vara en av dina närmsta väninnor.

De omkring mig som kommit upp lite i åldrarna, har ett naturligt ansikte, med karaktärsrynkor, dvs de är inte släta som barnrumpor.
  • NSM
    Anonym skrev 2012-01-27 14:20:14 följande:

Det är sant! Har sett bevis på det med egna ögon!!

Varför håller sig män rynfriare längre än kvinnor tror du? En sak är att dem inte sminkar sig och sliter i huden varje dag!!

• straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 14:09:39 följande:
    Precis, jag tror det gör mer för huden att slita på den så som med smink, massvis med krämer, massa gift insprutat osv!!!   Min mormor har hela livet avrit så vacker och alltid fått komplimang för sitt yttre. Hon sminkade sig och bryr sig. Men aldrig sådär hårt sminkad och det hon tvättade va sig med på kvällarna var endast tvål och vatten, högst!! Tänk om nåon hade frågat henne varför hon är så slät och hon skulle svarat botox! Det skulle ta bort hela charmen kring hennse yttre. Enligt mitt tycke!

säg till ett handikappat barn att den inte ska få detta "gift" de är ursprungligen framtaget för dom det vet du va ?
  • straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 14:09:39 följande:
    Precis, jag tror det gör mer för huden att slita på den så som med smink, massvis med krämer, massa gift insprutat osv!!!   Min mormor har hela livet avrit så vacker och alltid fått komplimang för sitt yttre. Hon sminkade sig och bryr sig. Men aldrig sådär hårt sminkad och det hon tvättade va sig med på kvällarna var endast tvål och vatten, högst!! Tänk om nåon hade frågat henne varför hon är så slät och hon skulle svarat botox! Det skulle ta bort hela charmen kring hennse yttre. Enligt mitt tycke!

Fast nu säger ju alla ni att era mormödrar ser ut som 14 åringar i hyn. Not true. Tror du alla andra tycker din mormor är vackrast i världen ? O kan man inte se det vackara om en person har opererat sig ???
  • NSM
    straw2008 skrev 2012-01-27 14:22:38 följande:
    säg till ett handikappat barn att den inte ska få detta "gift" de är ursprungligen framtaget för dom det vet du va ?
    Det spelar ingen roll. Det är syftet varför jag talar om. Vraför denna fixering!!
Svar på tråden Skönhet