• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 14:05:37 följande:
    vad överdrivet. jag har fixat mina rynkor runt munnen. Det är knappast ALLA mina rynkorDessutom finns dom kvar. Dom är bara inte så djupa

Jag är minst 10 äldre än vad du är och har inte fått några behov av att minska några rynkor, för de få rynkor jag har är karaktärsrynkor. Några rynkor runt munnen har jag inte alls
  • straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 13:46:10 följande:
    Okej, ja. Men varför vill hon göra det? Det är dit ajg vill komma. Har hon behovet för att du kanske överför någonting i din egen fixering som gör henne medveten om hennes bröst. Det är det som är farligt. Att man visar att ytan är någonting som är väldigt viktigt.... Det är det som du bör akta dig för. Om du vill ah ett friskt barn när det kommer till samhällets ytliga ehts...

men snälla tagga ner ! Fortfarande jag uppför o ser ut som att jag alltid haft dessa. Mitt barn ska nu helt plötsligt inte bli friskt ??? Jag har ALDRIG haft någon fixering, ALDRIG ! Jag ville bara ha större bröst.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • NSM
    sextiotalist skrev 2012-01-27 14:06:25 följande:
    Jag är omkring 50, sminkar mig aldrig till vardags, det enda jag gör nu är att färga håret, då jag inte tycker mitt hår är snyggt med gråa stänk. Jag är inte det minsta avundsjuk på de som sminkar sig (jag skulle kunna göra det själv), lyfter sig, slätar ut huden (har inte mycket rynkor, kanske pga att jag inte sminkar mig). Har jag tur så är min hy som min mammas, hon är 80 år och har flera gånger fått frågan vilken hudkräm hon använder eftersom hon har så slät hy, ingen alls.

Precis, jag tror det gör mer för huden att slita på den så som med smink, massvis med krämer, massa gift insprutat osv!!!

Min mormor har hela livet avrit så vacker och alltid fått komplimang för sitt yttre. Hon sminkade sig och bryr sig. Men aldrig sådär hårt sminkad och det hon tvättade va sig med på kvällarna var endast tvål och vatten, högst!! Tänk om nåon hade frågat henne varför hon är så slät och hon skulle svarat botox! Det skulle ta bort hela charmen kring hennse yttre. Enligt mitt tycke!

• Anonym (37 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 14:09:04 följande:
    Jag är minst 10 äldre än vad du är och har inte fått några behov av att minska några rynkor, för de få rynkor jag har är karaktärsrynkor. Några rynkor runt munnen har jag inte alls
    Fast alla åldras ju olika
  • straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 13:47:10 följande:
    Ja det har jag, brsitningar och överflödig hud... Vackert! Det har fött två fina barn till denna värld! Hur coolt och underbart är inte det!!!

Skulle det vara MINDRE coolt o underbart om du sluppit din rynkiga mage ?
  • Anonym

Som fyrbarnsmor och fyllda 40 kan jag avslöja att bästa knepet mot rynkor att gå upp i vikt, jag är slät som en barnrumpa och får visa leg på systemet

• Anonym
    NSM skrev 2012-01-27 14:09:39 följande:

Precis, jag tror det gör mer för huden att slita på den så som med smink, massvis med krämer, massa gift insprutat osv!!!

Min mormor har hela livet avrit så vacker och alltid fått komplimang för sitt yttre. Hon sminkade sig och bryr sig. Men aldrig sådär hårt sminkad och det hon tvättade va sig med på kvällarna var endast tvål och vatten, högst!! Tänk om nåon hade frågat henne varför hon är så slät och hon skulle svarat botox! Det skulle ta bort hela charmen kring hennse yttre. Enligt mitt tycke!

Du tror det ja, att det sliter med smink, massvis krämer osv... men det gör det inte om man använder sig av bra grejer och det vet jag :)

• Anonym (smiley)
    Anonym skrev 2012-01-27 14:08:54 följande:
    Fast det du kallar för "utseendefixering"  finns ju på olika sätt i alla delar av världen och har alltid funnits.
    Kleopatra tvättade ansiktet med surt vin t.ex.

Riktig fixering däremot, ska vi alla såklart hjälpas åt med, att stötta, hjälpa och hindra alla slags förtryck och mobbing. Det är jag med på!
    Även att skapa en bra och trygg barndom för alla barn i hela världen, att se och fånga upp våra barn om vi ser att dom är på väg in i en fixering eller på väg in i felaktiga tankar. Men det är ju inte det denna tråd handlar om.

Den handlar ju om att vissa personer tycker att det är onödigt och fult och ser onaturligt ut när en människa slipar på sitt yttre och bryr sig mycket om just det.
    Medan TS tycker att det är fint, har det intresset och vill lägga sin tid och sina pengar på sitt yttre, och många håller med henne.
    Jag har inget emot att man tar hand om sig själv och vill se ut att må bra. Finns mycket i naturen som kan användas till skönhetsvård, man kan se bättre ut om man äter bra och motionerar osv. Det jag menar är att det är en för stor fixering vid yta, kvinnor bedöms ofta först efter sitt utseende, sedan kommer resten. Och att göra extrema saker som att operera sig och spruta in gift i kroppen tycker jag är ganska extremt. Tror man då kanske behöver lära sig att acceptera och älska sig själv som man är.
    Och allt det du skriver om barn håller jag med om, absolut.
  • straw2008
    Khaleesi skrev 2012-01-27 13:48:28 följande:
    Och jag blir lika brydd på sådana som är så ytliga att de inte skyr några som helst medel för att - i sitt tycke - förbättra sitt yttre. Men så är det. Ni är väl egentligen inte konstigare än maratonlöpare, hockeyfans eller mingelmäniskor, vilka också gör mig väldigt brydd och får mig att fundera över vad det är som driver dem egentligen.Men ser man det som en hobby så blir det kanske begripligare.

Fast trots att nästan alla jag känner opererat sig känner jag absolut ngen som "inte skyr några helst medel" för at operera sig ? De är vanligt folk helt enkelt som kanske tycer att något är fint ? Har ett par i min omgivning som jag följt med då de opererade sig i tallin, jag är den ABSOLUT enda som vet om detta o till andra säger de att de helt enkelt gått ner i vikt... kan mkt väl vara en av dina närmsta väninnor.
  • Khaleesi
    Anonym skrev 2012-01-27 14:14:13 följande:
    Du tror det ja, att det sliter med smink, massvis krämer osv... men det gör det inte om man använder sig av bra grejer och det vet jag :)

Å andra sidan kan man också hålla sig slät, rynkfri och vacker genom att inte använda någonting alls i ansiktet.
Svar på tråden Skönhet