• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym

För mig är det enbart en ekonomisk fråga, hade jag haft ekonomin så hade jag gjort fillers ett par grr/år, jag hade även testat fillers för brösten (större hyaluron-syra molekyler) och hade jag gillat det så hade jag övervägt att operera dom. 

Jag hade kunnat tänka mig att lyfta lite både här och där på kroppen, bleka tänderna, gå på manikyr, massage, ansiktsbehandlingar....laseroperera ögonen.
    Jag hade gått oftare till frisören, ja jag hade gjort allt möjligt för mig själv om jag hade haft pengarna....men inte så att någon skulle höja på brynen när jag går förbi, utan bara föra att finputsa fram mitt bästa yttre :) 

Det är heller inget jag anser att någon annan behöver bry sig om eller lägga sig i eller kommentera. 

• snorkan

den här ytligheten gör mig nästan illamående ibland, nu har det förts över till BARNEN åxå! man måste ha vissa märken för att vara cool osv.....kolla bara in mammor och minimodeller eller var det heter....det är ju sjukt.

• straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 13:20:32 följande:
    Jag säger inte att ALLA är det... Men någon soäkerhet är det ju, annars kulle behovet av förändra inte existera. Det betyder inte att man som individ behöver vara soäker. Mens om med dina bröst så tyckte du dem var för små, du ville ha större. Någon form av osäkerhet eller komplex fanns det väl då? Eller förändrade du bara för att du hade tråkigt?   Sen är det skillnad på en operation och flera....   Man behöver inte vara så upptagen om hur man ser ut, snarare vara nöjd emd sin egen skapelse coh att vi alal ser olika ut!

osäkerhet o komplex är väl inte samma sak ? Personligen tycker jag det är finare med fasta bröst jag bar atycker det. JAg tycker det är finare att vara slät än rynkig eller ärrig efter acne. Som svar säger jag att "ni är bara avundsjuka" o du kan ju själv se hur mkt sanning det ligger i det.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Anonym (99999999) skrev 2012-01-27 13:21:31 följande:
    Jag brukar undra varför de som opererat sig är så utseendefixerade. Jag brukar undra varför just de tycker det är så viktigt. Ta typ Silvia, hon ser ju till och med konstig ut nu, VARFÖR förstår hon sitt naturliga utseende? Vem säger till henne att det ser ok ut??

Skulle vilja säga att i mitt fall är det ett intresse. Sen ligger det i mitt intresse att se så fin o fräsch ut som möjligt utan minsta ansträngning. Sminkar mig tex ALDRIG o äger inte en plattång.
  • NSM
    snorkan skrev 2012-01-27 13:29:23 följande:
    den här ytligheten gör mig nästan illamående ibland, nu har det förts över till BARNEN åxå! man måste ha vissa märken för att vara cool osv.....kolla bara in mammor och minimodeller eller var det heter....det är ju sjukt.

Ja... den serien är sjuk! Såg på debatt nyligen när dom pratade om det och det skärde i mitt hjärta när flickan sprang gråtandes ut ur rummet för att mamman bad henne posa så som hon brukar göra.

Det är inge fel att bry sig om sitt yttre. Men denna fixering känns bara så oattraktivt. Det går till överstyr. Det perfekta avckar förför inte, om det inte finns någonting mer bortom det. Sen som jag sa så är det vackert att vara kvinna! Som kvinna har du rynkor, inte perfekta brsöt osv...

• NSM
    straw2008 skrev 2012-01-27 13:30:24 följande:
    osäkerhet o komplex är väl inte samma sak ? Personligen tycker jag det är finare med fasta bröst jag bar atycker det. JAg tycker det är finare att vara slät än rynkig eller ärrig efter acne. Som svar säger jag att "ni är bara avundsjuka" o du kan ju själv se hur mkt sanning det ligger i det.

Jag är inte alls avundsjuk. Det är någonting som oftast avndvänds bara man inte håller med. Vi för ett samtal där åsikterna är olika. sen vad ska jag vara avundsjuk på? Jag är ung, har fin aläppar och får ofta komplimang för min naturliga skönhet. Men trots det så ser ajg det inre som den verkliga skönheten...

Som för vaje dag och år utvecklas... Det är spännande!

• straw2008
    snorkan skrev 2012-01-27 13:29:23 följande:

Men du... jag får det påståendet kastat på mig OFTA ! "vaaaaad för du över på dina baaarn" De har aldrig sett på något annat sätt, de tror på fullaste allvar att jag föddes med stora bröst. O min åsikt är att man ska försöka göra något åt det man inte trivs med, trivs inte mina barn med något ska jag stötta de så gott jag kan. Det är ju liksom inte så att mina barn opererar sig till höger o vänster för att deras mamma (fast de absolut inte vet om det) har gjort det ? Varför skulle mina barn göra såna saker bara för att deras mamma förstorat brösten ? Tycker verkligen att det är att förminska mina barn.
  • Anonym (37 år)

Typiskt så kommer det en massa sura kärringar som inte har pengar ( = avundsjuka)

• Anonym (37 år)
    straw2008 skrev 2012-01-27 13:35:28 följande:
    Men du... jag får det påståendet kastat på mig OFTA ! "vaaaaad för du över på dina baaarn" De har aldrig sett på något annat sätt, de tror på fullaste allvar att jag föddes med stora bröst. O min åsikt är att man ska försöka göra något åt det man inte trivs med, trivs inte mina barn med något ska jag stötta de så gott jag kan. Det är ju liksom inte så att mina barn opererar sig till höger o vänster för att deras mamma (fast de absolut inte vet om det) har gjort det ? Varför skulle mina barn göra såna saker bara för att deras mamma förstorat brösten ? Tycker verkligen att det är att förminska mina barn.
    Eller hur!!
  • straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 13:35:05 följande:
    Jag är inte alls avundsjuk. Det är någonting som oftast avndvänds bara man inte håller med. Vi för ett samtal där åsikterna är olika. sen vad ska jag vara avundsjuk på? Jag är ung, har fin aläppar och får ofta komplimang för min naturliga skönhet. Men trots det så ser ajg det inre som den verkliga skönheten...   Som för vaje dag och år utvecklas... Det är spännande!

O jag ä rknappast osäker bara för att jag plastikopererat mig. Som jag skrev du hör ju själv hur larvigt det låter.
Svar på tråden Skönhet