• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:27:58 följande:
    Less på att alla motståndare samlas här o pratar som om jag vore typ ensam i världen att ha gjort ett ingrepp
    Du tillhör minoriteten, även om en del gör det, så har garanterat en majoritet inte gjort det. Men jag tror faktiskt ingen reagerar på att du gör ett ingrepp, utan det är din inställning kring detta. Att ålderandet är fult som måste döljas.

Dessutom tror jag (är nog inte ensam om det) är det fler som upplever det skrämmande att det finns kvinnor som är livrädda att åldras.

Men man kan inte dölja sin ålder, man kan nog ganska snabbt se om en kvinna (eller man) har den åldern som ansiktet försöker påskina genom att se på händerna och halsen.      
  • Khaleesi
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:27:58 följande:
    Less på att alla motståndare samlas här o pratar som om jag vore typ ensam i världen att ha gjort ett ingrepp
    Naturligtvis är du inte det. Men vad har det med saken att göra? Vem som än hade startat en sån här tråd med din infallsvinkel hade ju fått samma svar.

Vi som är emot överdriven utseendefixering och kemiska hjälpmedel för rynkborttagning mm är ju emot det oavsett om du är ensam om dina ingrepp eller inte. Nog förstår du väl att frågan som sådan är större än du som individ?
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (37 år)

Jag är verkligen inte överdrivet utseendefixerad

• Khaleesi
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:36:23 följande:
    Det råder delade meningar om den saken.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:36:23 följande:
    Nja, det har nog svårt att inte hålla med om, det du har skrivit i tråden ger faktist ett intryck av en utseendefixerad kvinna.
  • Anonym (37 år)

Men ni känner inte mig så ni vet inte.
    Det här är jag:

Jag har gjort hårförlänging 1 gång (never again) Nu har jag brunt hår, pageklippt, väger 63 kilo, 169 cm lång. korta naglar, solar ej solarium. Brun utan sol ibland
    Opererat bröst bara för att jag inte hade några alls, gjort en restylane behandling runt munnen.
    Åker alltid till dagis o skola på morronen utan smink, utan att fixa håret, oftast med pyjamasen under täckbyxor, mössa nerdragen.
    Åker även o handlar i mysbyxor om det behövs.
    Klädd normalt i vanliga jeans o tröjor, skjortor, blusar. typ HM

Var fan är jag onormal?

• Anonym (37 år)

Glömde:

3 barn (små)
    tränar en gång i veckan

• sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:49:38 följande:
    Men ni känner inte mig så ni vet inte.
    Det här är jag:

Jag har gjort hårförlänging 1 gång (never again) Nu har jag brunt hår, pageklippt, väger 63 kilo, 169 cm lång. korta naglar, solar ej solarium. Brun utan sol ibland
    Opererat bröst bara för att jag inte hade några alls, gjort en restylane behandling runt munnen.
    Åker alltid till dagis o skola på morronen utan smink, utan att fixa håret, oftast med pyjamasen under täckbyxor, mössa nerdragen.
    Åker även o handlar i mysbyxor om det behövs.
    Klädd normalt i vanliga jeans o tröjor, skjortor, blusar. typ HM

Var fan är jag onormal?
    OK, men släpp detta med restylane och rynkor, du får använda det hur mycket som helst, men troligen är du precis lika vacker utan detta.
  • Anonym (37 år)

Bryr mig inte så om fina rynkor men dom runt munnen gjorde att jag såg ut som en arg tant

• Anonym (Men snälla)
    Merwinna skrev 2012-01-31 08:04:22 följande:
    Nej jag vet, du har rätt. Man kan inte göra sådana skillnader på riktigt. Mitt inlägg var ett uttryck för min frustration...
    Så vart kommer din frustration ifrån? Vad handlar frustrationen om egentligen?Är du lika frustrerad för att det finns rökare som på folk som sönhetsopererar sig?
Svar på tråden Skönhet