• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (37 år)

Kärringar som sitter o tänker tillbaka på sin ungdom.
    "det var bättre förr"

Lägg av

• Merwinna
    Khaleesi skrev 2012-01-30 14:50:00 följande:
    Visst, men då framträdde de i egenskap av pinuppor, och inte som reportrar eller liknande.
    Jo, det är klart. Det blir lite fånigt när man försöker leka något man inte är, och inte har begåvningen för...
  • Khaleesi
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-30 15:00:26 följande:
    Kärringar som sitter o tänker tillbaka på sin ungdom.
    "det var bättre förr"

Lägg av
    Du menar till skillnad från kärringar som försöker låtsas som om de vore 21?
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (Men snälla)
    Khaleesi skrev 2012-01-30 07:16:04 följande:
    Jag håller med! Och ett samhälle där det helt enkelt inte var socialt accepterat att vara bimbo!

Se bara hur attityden till skönhetsoperationer har förändrats de senaste tio åren, från att vara något tabubelagt som bara riktigt ytliga och lurade typer höll på med, till att vara något (i det närmaste) vardagligt.
    Lustigt att du kopplar ihop att vara bimbo med att ta bort rynkor. Jag har en lång högskoleutbildning, bland de längsta och tuffaste i Sverige, så någon bimbo skulle ingen kunna missta mig för.. men den dagen jag får rynkor kommer jag använda restylane :)
  • Khaleesi
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-30 15:57:06 följande:
    Lustigt att du kopplar ihop att vara bimbo med att ta bort rynkor. Jag har en lång högskoleutbildning, bland de längsta och tuffaste i Sverige, så någon bimbo skulle ingen kunna missta mig för.. men den dagen jag får rynkor kommer jag använda restylane :)
    Nej, jag kopplar inte ihop dem på ett direkt vis. Däremot anser jag att båda förteelserna är tecken på tidsandan 2012.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (Men snälla)
    Khaleesi skrev 2012-01-30 16:05:45 följande:
    Nej, jag kopplar inte ihop dem på ett direkt vis. Däremot anser jag att båda förteelserna är tecken på tidsandan 2012.
    Sant, men bara för att det är möjligt och populärt att göra olika ingrepp så måste inte alla göra det. Om man ogillar företeelsen så är det väl bara att låta bli. Det är väl inget att förarga sig över. Alla får väl leva som de vill. 
  • Merwinna
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-30 16:13:25 följande:
    Sant, men bara för att det är möjligt och populärt att göra olika ingrepp så måste inte alla göra det. Om man ogillar företeelsen så är det väl bara att låta bli. Det är väl inget att förarga sig över. Alla får väl leva som de vill. 
    Fast det är inte riktigt hela sanningen. Många gånger blir det komplikationer - och då är det ofta skattebetalarna som får chippa in, när Landstingets vanliga läkare måste ställa upp och rädda det som räddas kan...
  • Mandel

Tycker nog mer att det är tragiskt åt båda håll. Både att totalt strunta i hur man ser ut - förfalla, och att ta till olika kemiska och kirurgiska ingrepp för att desperat försöka stoppa åldrandet.

Varför kan man inte acceptera att man blir äldre? Vara säker i sig själv utan gifter och kniv? Och bara för att man säger nej till kniv och gifter så innebär inte det att man är för ett totalt förfall.
    Man kan bry sig om sig själv och sitt yttre utan operationer och injektioner.

Jag känner i alla fall att ju äldre jag blir så bryr jag mig faktiskt mindre om vad andra tycker utan gör saker som är bra för mig.
    Ex nu på vintern så struntar jag i om jag ser ut som en fåntratt och får konstig frisyr för jag har ingen lust att gå utan mössa och bli sjuk bara för att inte se ut som en fåntratt

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Men snälla)
    Merwinna skrev 2012-01-30 16:17:19 följande:
    Fast det är inte riktigt hela sanningen. Många gånger blir det komplikationer - och då är det ofta skattebetalarna som får chippa in, när Landstingets vanliga läkare måste ställa upp och rädda det som räddas kan...
    Ok men detsamma stämmer väl även på alla som röker, dricker för mycket, äter ohälsosam mat osv. Om samhället vill få bort kostnader för människor som tar extra resurser från vårdsystemet så behövs möjligtvis privat sjukförsäkring eller annan lösning som gäller alla dessa grupper som måste anses utgöra en större belastning för sjukvården än genomsnitt.
  • Anonym (Men snälla)
    Mandel skrev 2012-01-30 16:23:27 följande:
    Tycker nog mer att det är tragiskt åt båda håll. Både att totalt strunta i hur man ser ut - förfalla, och att ta till olika kemiska och kirurgiska ingrepp för att desperat försöka stoppa åldrandet.

Varför kan man inte acceptera att man blir äldre? Vara säker i sig själv utan gifter och kniv? Och bara för att man säger nej till kniv och gifter så innebär inte det att man är för ett totalt förfall.
    Man kan bry sig om sig själv och sitt yttre utan operationer och injektioner.

Jag känner i alla fall att ju äldre jag blir så bryr jag mig faktiskt mindre om vad andra tycker utan gör saker som är bra för mig.
    Ex nu på vintern så struntar jag i om jag ser ut som en fåntratt och får konstig frisyr för jag har ingen lust att gå utan mössa och bli sjuk bara för att inte se ut som en fåntratt
    Lite off topic men.. man blir inte sjuk bara för att man går ut utan mössa. Har inte använt mössa på många år och jag är inte oftare sjuk än någon annan. TrÄnar regelbundet vilket stärker mitt immunförsvar.. och äter hälsosamt..
Svar på tråden Skönhet