• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Anonym (Men snälla)
    jmaard skrev 2012-01-31 08:49:22 följande:
    Jag anser att alla får göra som dom vill med sin kropp så länge jag får göra vad jag vill med min.
    Mår man inte bra med sin utseende så är det ju bra att man kan göra något åt det.

MEN, jag tycker att det är så synd att vackra kvinnor går för att ändra sitt utseende. Att idealet har dragit iväg så långt att du måste ha stora och fylliga bröst för att få en dejt, att ha fylliga läppar för att kunna le osv..

Var tog den naturliga skönheten vägen?
    Jag anser mig vara naturligt vacker, visst jag är inte fotomodell och har inte super slät hy. Men jag är nöjd med mig själv. Jag går lika gärna utan som med smink, även om jag tycker att det är roligt att klä upp mig lite extra i vardagen.

Självklart ska alla få göra som de vill med sina kroppar och jag dömer ingen för det, jag har inget med det att göra heller. Jag tycker bara att det är så synd och att våra barn kommer att växa upp med detta ideal.
    Vem har sagt att man nåste ha stora fylliga bröst för att få en dejt? Har du aldrig kollat på par på stan? Är alla kvinnor supervackra? Jag upplever att kvinnorna är på ungefär samma nivå som sina män.. Finns massa fula kvinnor som har parners.. men då är männen på samma nivå som kvinnorna utseendemässigt..
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (55 år) skrev 2012-01-31 09:56:12 följande:
    Jag SA INTE att vi skulle gå tillbaka till den tiden,,Utedass o vedspis är ju inte så kul.. MEN dessa kvinnoidieal..var INTE alls på den tiden... I synnerhet NÄR man hade blivit mamma. Då fick man risa till sig bäst man ville.. DEt var inga män som inte pippade sin fru för hon såg ut som F-N..Jag menar ATT KVINNAN som var mor behövde inte se ut som en fotomodell 3 månder efter förlossningen.. Hon var BRA ÄNDÅ..DEt var barnet som man focuserade på..MEN SKÖTTE HON INTE BARNET BRA ELLER HADE STÖKIGT HEM.. jA DÅ VAR HON ILLA UTE...  Men sin egen kropp det slapp hon tänka på...

Sedan om MAN väljer bort barn..DEt är ju upp till var och en...DÅ kan man ju slippa bristningar och hängbröst.. 

PÅ den tiden ville nästan ALLA ha barn..Träffa en man flytta hemifrån.... Men helt klart fanns det kvinnor som var så fula att INGEN ville ha dem,De har alltid funnis ..Man kom som det hette på den tiden ,glasberget det var fasanfullt.. O deras  HÖGSTA ÖNSKAN VAR ATT FÅ EN MAN o bli en famlij.. 

En tjej tjänade inte så mycket på den tiden att hon hade råd att flytta hemifrån själv..det var mycket barnpassaning springflickor med usel lön..600-700 i månaden.. Nu pratar jag OM DE SOM INTE VAR duktiga i skolan..För det var bara de som var duktiga som fortsatte.. I  min klass  var det bara 7 st som fortastte efter nian... Vi andra 21 var 28 i klassen jobba... 
    Så träffa en kille flytta hemifrån förlova sig.....Bli familj ., FÅ BARN.det var stort.. Slippa det trånga flickrummet , som många delade med andra syskon..eller hade inget rum alls,,
    Givietvis så är  det svårt o fatta detta idag..att så var det för 35-40 år sedan..
    Men än en gång så är jag från landet..
    Låter som ett jobbigt liv.. Jag är glad att jag fått möjlighet att utbilda mig på högskolan och sedan få möjlighet att få ett riktigt bra och välbetalt jobb. På så sätt har jag möjlighet att styra över mitt eget liv och är inte beroende av någon annan människa för att få en bra ekonomisk standard. Sen så är det ju naturligtvis viktigt för mig att ha en  meningsfull relation och så småningom få barn, men detta sker på mina vilkor.
  • NSM
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-31 13:48:24 följande:
    Vem har sagt att man nåste ha stora fylliga bröst för att få en dejt? Har du aldrig kollat på par på stan? Är alla kvinnor supervackra? Jag upplever att kvinnorna är på ungefär samma nivå som sina män.. Finns massa fula kvinnor som har parners.. men då är männen på samma nivå som kvinnorna utseendemässigt..

nja oftast kanske.

Men jag hars ett par soms er helt olika ut. Bland annat en jättesnygg man, vältränad och charmig med en kort, tjock, rund tjej som varken sminkade sig eller hade särskillt charmiga kläder. Antar att det är kärlek.

Lika väl som jag skådat ett par där kvinnan är super smal och mannen väldigt stor och tvärtom. Långa kvinnor med korta män, Osv...

• Anonym (Men snälla)
    Khaleesi skrev 2012-01-31 09:57:13 följande:
    Mycket bra beskrivning!
    Jag antar att bilden på Jane Seymour var för att belysa hur ett rynkigt ansikte kan vara vackert?

JA, hon är vacker... och hon är 60 år gammal.. Men var lite ärliga här..Hur många 60 åringar i Sverige ser ut så här?

Hon har långt färgat hår (alltså inte naturligt eftersom man oftast har grått hår i den åldern) och förmodligen använder hon dyra och bra hårprodukter..

Dessutom misstänker jag starkt att hon använder restylane eller motsvarande i kunderna då det är sällan så gamla människor ens har runda kinder om man inte är överviktig.. Så min gissning är att hon till viss del lite diskret har gjort quick fixes men till viss del bevarat det naturliga åldrandet.. och jag tycker att det är en ganska smakfull och vacker balans...
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (55 år) skrev 2012-01-31 10:17:41 följande:
    Ja det är säkert skillnad på landet o STOR STAN..
    ,,Nu är jag från ett litet bondesamhälle i norra skåne.. Många av mina klasskompisars föräldrar var bönner,,så även mina.. Fattiga om man nu ska säga så... det var till och med den som inte hade telefon..bil hade långt ifrån alla.. Nästan ingen kvinna hade körkort...bil o körkort DET var männens värld..Skulle man till stan som låg en mil bort,,ja då var det buss .. O STAN  det var något STORT...
    Vi var 4 flickor som fick barn inom en månad..det var liksom en barnepedemi.. Vi var 2 var 19 och 2 var 18,,
    Låter som ett gammaldags samhälle som inte tillät kvinnor att ta lika stor plats i samhället som männen.. Så är det fortfarande i många länder i världen dessvärre..
  • Anonym (Men snälla)
    Mandel skrev 2012-01-31 10:36:26 följande:
    Vackert och lycka tycker jag väl kanske inte att det innebär i alla lägen, men jag och jag tror många med mig lägger hellre fokus och tiden på annat viktigare än just det naturliga åldrandet.
    Är man nöjd med sig själv och sitt liv så spelar inte några rynkor så stor roll. Karriären hänger inte på rynkorna och inte förhållandet heller. Är man en satkärring så är man det oavsett rynkor eller ej
    Jag skulle hellre lägga pengarna på fester ihop med mina vänner och har roligt tillsammans med dem eller mer semesterresor med familjen än att försöka dölja några små rynkor här och där.
    Alla lägger pengarna på vad de själva vill och anser viktigt för just dem.. man lever ju bara en gång..
  • Anonym (Men snälla)
    Khaleesi skrev 2012-01-31 11:14:04 följande:
    Du är less på att alla inte håller med dig. Men visst, fortsätt du med din skönhetshobby - men se det för att det är just det det är. Att bli så irriterad på alla som inte tycker som du är ju lika givande som att sucka och stöna över att alla inte älskar fotboll!
    Här måste jag nog hålla med dig lite även om jag varit på TS sida genom denna diskussion.. För i slutändan handlar det om ett intresse för sitt utseende som inte nödvändigtvis alla delar..

Men att säga att det intresset är fel och dåligt är en väldigt trist inställning..Det är ju som att säga att det är dåligt att lägga ner massa tid och pengar på att titta på fotbollsmatcher (vilket jag personligen kan känna skulle vara ett slöseri för min egen del). 
  • Anonym (Men snälla)
    sextiotalist skrev 2012-01-31 11:33:28 följande:
    Du tillhör minoriteten, även om en del gör det, så har garanterat en majoritet inte gjort det. Men jag tror faktiskt ingen reagerar på att du gör ett ingrepp, utan det är din inställning kring detta. Att ålderandet är fult som måste döljas.

Dessutom tror jag (är nog inte ensam om det) är det fler som upplever det skrämmande att det finns kvinnor som är livrädda att åldras.

Men man kan inte dölja sin ålder, man kan nog ganska snabbt se om en kvinna (eller man) har den åldern som ansiktet försöker påskina genom att se på händerna och halsen.      
    Det handlar inte om att dölja sin ålder. Det finns vetenskap som har påvisat vad som är attraktivt i ett ansikte och på en kropp. Och för ett ansikte är det mest attraktiva att ha äppelkinder och att ansiktet har formen av en upp och nedvänd triangel för kvinnor. Så om en kvinna har kråksparkar runt ögonen och händer som inte är helt släta men just denna ansiktsform med tillhörande äppelkinder så är det ändå enligt forskningen ett attraktivt ansikte. 
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:36:23 följande:
    Jag är verkligen inte överdrivet utseendefixerad
    Har läst forskning som tyder på att ansikten som fått hjälp på traven med tex restylane ANSES vara attraktivare.. så på ett sätt kanske det är bra att många låter bli att göra det.. Det innebär ju att du anses snyggare än resten och det kan ju likväl vara till din fördel :)
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:49:38 följande:
    Men ni känner inte mig så ni vet inte.
    Det här är jag:

Jag har gjort hårförlänging 1 gång (never again) Nu har jag brunt hår, pageklippt, väger 63 kilo, 169 cm lång. korta naglar, solar ej solarium. Brun utan sol ibland
    Opererat bröst bara för att jag inte hade några alls, gjort en restylane behandling runt munnen.
    Åker alltid till dagis o skola på morronen utan smink, utan att fixa håret, oftast med pyjamasen under täckbyxor, mössa nerdragen.
    Åker även o handlar i mysbyxor om det behövs.
    Klädd normalt i vanliga jeans o tröjor, skjortor, blusar. typ HM

Var fan är jag onormal?
    Nej det är du inte! Folk är fulla av sit med sin dubbelmoral.. sminkar sig massor och färgar håret men blir arga på folk som använder restylane.. strunta i dessa, de följer ingen konsekvent logik i sina resonemang.
Svar på tråden Skönhet