• Anonym (37 år)

Skönhet

Alltså jag blir så brydd på många
    T.ex min mamma.
    Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osv

Min mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla.

Va fan har allt detta med kändis att göra ?

Blir så arg på henne

• Svar på tråden Skönhet
  • Khaleesi
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-31 14:09:58 följande:
    Här måste jag nog hålla med dig lite även om jag varit på TS sida genom denna diskussion.. För i slutändan handlar det om ett intresse för sitt utseende som inte nödvändigtvis alla delar..

Men att säga att det intresset är fel och dåligt är en väldigt trist inställning..Det är ju som att säga att det är dåligt att lägga ner massa tid och pengar på att titta på fotbollsmatcher (vilket jag personligen kan känna skulle vara ett slöseri för min egen del). 
    Exakt. Jag tycker också att det är slöseri med tid och pengar att gå på fotboll, men jag väljer mina tillfällen att säga det. Å andra sidan skulle jag inte tveka en sekund att börja käfta emot om någon började påstå att alla egentligen vill gå på match varenda helg, och åka till London eller Barcelona för att se fotboll på semestern, och att de som säger något annat egentligen bara är avundsjuka för att de inte har råd...
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (Men snälla)
    NSM skrev 2012-01-31 13:55:55 följande:

nja oftast kanske.

Men jag hars ett par soms er helt olika ut. Bland annat en jättesnygg man, vältränad och charmig med en kort, tjock, rund tjej som varken sminkade sig eller hade särskillt charmiga kläder. Antar att det är kärlek.

Lika väl som jag skådat ett par där kvinnan är super smal och mannen väldigt stor och tvärtom. Långa kvinnor med korta män, Osv...

Visst finns det men min personliga uppfattning är att man inte måste vara eller göra sig vacker för att hitta en partner eftersom amn ändå kommer att hitta någon, men då på sin egen nivå. Inget fel med det. Trivs med att ha en partner på min egen nivå. 
  • sextiotalist
    Khaleesi skrev 2012-01-31 14:18:38 följande:
    Exakt. Jag tycker också att det är slöseri med tid och pengar att gå på fotboll, men jag väljer mina tillfällen att säga det. Å andra sidan skulle jag inte tveka en sekund att börja käfta emot om någon började påstå att alla egentligen vill gå på match varenda helg, och åka till London eller Barcelona för att se fotboll på semestern, och att de som säger något annat egentligen bara är avundsjuka för att de inte har råd...
    *skakar hand*
  • Anonym (Men snälla)
    Khaleesi skrev 2012-01-31 14:18:38 följande:
    Haha det var en ganska bra liknelse. Men jag tror att TS frustration kanske kan bero på att folk här inne klankar ner på hennes intresse.. typ att hon skulle vara en sämre människa för att hon gillar restylane.. Ingen säger väl att fotbollsfans är sämre människor?!
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-31 14:25:14 följande:
    Haha det var en ganska bra liknelse. Men jag tror att TS frustration kanske kan bero på att folk här inne klankar ner på hennes intresse.. typ att hon skulle vara en sämre människa för att hon gillar restylane.. Ingen säger väl att fotbollsfans är sämre människor?!
    Kan vara ett svar på att hon själv har dissat andra. Som man ropar får man svar är inte alltför okänt uttryck eller hur?
  • Anonym (Men snälla)
    sextiotalist skrev 2012-01-31 14:41:33 följande:
    Kan vara ett svar på att hon själv har dissat andra. Som man ropar får man svar är inte alltför okänt uttryck eller hur?
    Nej men detta är ju inte dagis.. vi är alla vuxna människor och denna diskussion har blivit till rena rama pajkatsningen..
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-31 15:01:40 följande:
    Nej men detta är ju inte dagis.. vi är alla vuxna människor och denna diskussion har blivit till rena rama pajkatsningen..
    Nej, det är FL, nästan dagis eller hurFlört
  • Anonym

TS:  Har inte läst hela tråden, bara dina inlägg. Och du verkar ha en helt ok attityd till åldrande, att det inte är något som måste bromsas in till varje pris med alla tillgängliga medel.

Så om du använder litet restylane, och har gjort en bröstoperation för att det får dig att må bra så ser inte jag det som ett större problem.

Jag har än så länge inte haft något kring mitt utseende som jag stört mig så mycket på att det behöver åtgärdas, men om min "bekymmersrynka" skulle öka markant skulle jag kunna tänka mig att ta restylane där. Om mina bröst eller min mage (som klarade min första graviditet bra) skulle få massa bristningar, eller bli helt oformliga skulle jag kunna tänka mig att göra någon form av återställande kirurgi om det var så att jag mådde dåligt över det.

Jag är inte någon kändisaspirant, inte alls, en helt vanlig småbarnsmamma som gillar mitt utseende och som gärna vill behålla det ett liiitet tag till. Och därför skulle kunna tänka mig att åtgärda vissa smågrejer, för att behålla mitt utseende. Ingen botox, ingen kirurgi utöver att återställa sådant som blivit markant ändrat genom t.ex. graviditet - på samma sätt som jag säkerligen skulle återställa om jag fick näsan krossad t.ex.). Inga permanenta ändringar av det som kommer genom normalt åldrande. Men har jag råd och vilja kan jag ju lika gärna spruta in litet restylane för att minska rynkorna, som att färga över de grå håren som börjar komma?

• Anonym (55 år)
    sextiotalist skrev 2012-01-31 11:11:14 följande:
    Nja, skall jag vara riktigt ärlig, så är nog inte din bil representativ för hela Sverige. Nu hittar jag ingen statistik, men det hände en del iom ´LGR 69, sedan så var ändå genomsnittsåldern för en förstagångsföderska 1970 23 år, så din by var nog avvikande.
    Förresten, min svåger är också född på en bondgård i Skåne, hans syster är i din ålder och jag vet att (för vi har pratat om sådant) de flesta i hennes klass fortsatte på gymnasiet. Hon själv fick barn vid 35, han var väl också 35 har jag för mig (när jag räknar bakåt)     
     Ja det är mycket möjligt att den var avikande ,,
    Det är väl klart den inte är representativ för hela Sverige,,.. Jag bara satt o tänkte hur det för mig när jag var ung.... Jag ville belysa detta ..Så skönt det var på den tiden.. Att slippa vara den perfekta kvinnan.. Att se sin mammaroll som det största som har hänt en i livet..Slippa tänka på karriär och vikt ..utan bara få vara mamma.. "Hemmfruar "var vi också..
    Men som sagt detta var på landet jag fick barn i mittlen av 70 talet..
    Sedan så var det  givievis de som vara både 30-35år .. innan de fick barn..
  • sextiotalist
    Anonym (55 år) skrev 2012-01-31 15:25:43 följande:
     Ja det är mycket möjligt att den var avikande ,,
    Det är väl klart den inte är representativ för hela Sverige,,.. Jag bara satt o tänkte hur det för mig när jag var ung.... Jag ville belysa detta ..Så skönt det var på den tiden.. Att slippa vara den perfekta kvinnan.. Att se sin mammaroll som det största som har hänt en i livet..Slippa tänka på karriär och vikt ..utan bara få vara mamma.. "Hemmfruar "var vi också..
    Men som sagt detta var på landet jag fick barn i mittlen av 70 talet..
    Sedan så var det  givievis de som vara både 30-35år .. innan de fick barn..
    OT, jag är inte van vid hemmafrutanken, den tilltalar mig inte alls, men så har kvinnorna i min släkt inte heller varit hemmafruar, jag är den fjärde generationens utbildade kvinnor. Så personligen är jag förbaskat glad att man inte sitter kvar i den tiden där kvinnor var hemmafruar
Svar på tråden Skönhet