• Tiiiiger

Top Model Sverige!

Ikväll börjar det! TOP MODEL SVERIGE!!! Några fler än jag som kommer att hatälska detta program? Här kan vi risa och rosa deltagarna och tycka till om diverse uttal, plåtningar osv :)

• Svar på tråden Top Model Sverige!
  • tjej87

Jag tyckte inte heller att det var någon fara :)
    Men det är lite roligt att dom censurerade brösten när dom badade i tanken för några veckor sedan men nu när dom hade lite färg på så censurerade dom inte... Färgen gör ju inte att det är som att dom har kläder på sig :P

• aztec

påtal om brösten, (hoppar in lite här, haha!)  är inte rebecka bara 17år? eller jag som fått för mig det bara? får man verkligen visa brösten i tv sådär då? :P barnporr & hela den grejen?  

• tjej87
    aztec skrev 2012-03-31 21:53:17 följande:
    påtal om brösten, (hoppar in lite här, haha!)  är inte rebecka bara 17år? eller jag som fått för mig det bara? får man verkligen visa brösten i tv sådär då? :P barnporr & hela den grejen?  
    Hur kommer porren in i bilden? Här handlar det om modellbilder, inte porr...
  • aztec
    tjej87 skrev 2012-03-31 22:14:12 följande:
    Hur kommer porren in i bilden? Här handlar det om modellbilder, inte porr...

suck. inte så jag menade...

blev bara lite ställd att man fick visa bröst på en 17åring i svensk tv? tänkte att det säkert fanns någon lag emot det?   
  • tjej87
    aztec skrev 2012-03-31 22:48:15 följande:

blev bara lite ställd att man fick visa bröst på en 17åring i svensk tv? tänkte att det säkert fanns någon lag emot det?   
    Men då förstod du nog inte vad jag menade. Jag menade att det är skillnad mellan modellbilder och porr, oavsett om det är barn, ungdomar eller vuxna som fotas... Bara för att det är naket så är det inte automatiskt porr. Jag skulle inte tro att det finns något förbud mot det så länge det inte är porr inblandat i det hela.
  • RS89
    Primmeling skrev 2012-03-31 23:47:09 följande:
    Missförstå mig inte men visst har klara de snyggaste tuttarna?
    jag tänkte också på det....och sen skrattade jag lite åt Alice xD
  • enmänniska
    aztec skrev 2012-03-31 22:48:15 följande:

Håller med dig! Nu är det en 17-åring det handlar om men om det är "fritt fram" med nakna barn i teve (i modellsammanhang tex) så känns det lite skumt.
  • Nemi76

Jag tror att det mer är i USA som minsta nakenskymt av en person under 18 klassas som barnporr. Här är vi inte lika strikta utan det handlar om sammanhang också och modellbilder ses väl inte som sexuella i den bemärkelsen. Gränsen för barn i sexuella sammanhang går (oftast) vid 15 dessutom, inte som i USA vid 18. En liten parentes i diskussionen bara.

Svar på tråden Top Model Sverige!