• Anonym

Är lågpris = dåligt?

Vi sparar pengar för fulla muggar härhemma för att kunna resa och renovera till sommaren. När det gäller mat, tvätt och hygien försöker vi komma undan så billigt som möjligt och köper därför så mycket det bara går ur affärernas lågprissortiment (tex Ica  Basic). Visst, allt kanske inte har varit höjdargrejer, men på det stora hela är vi nöjda och vi har räknat ut att vi sparar mycket pengar!

Iaf, igår snackade jag med en kompis och hon förstod inte hur vi kunde köpa så "dåliga" grejer.

Vad tycker ni? Är lågprissortimenten "dåliga"? Vad brukar ni köpa/inte köpa?  Det enda vi inte kan tänka oss att köpa igen är Euroshoppers bordsmargarin, det var verkligen äckligt, men när det gäller ex ris, pasta, toapapper, tvättmedel och sånt så tycker jag att det faktikst är helt okej

• Svar på tråden Är lågpris = dåligt?
  • Blazie

ICA Basics kyckling tror jag mer på att det är sega gamla hönor, smakade inte bra iaf. 

Många billigare varor innehåller mera vatten, kanske inte alla men många 

• Anonym

Vi köper mycket Ica Basic. De flesta bas/torrvaror blir det. Favoriten är deras torra tvättlappar. De bästa tvättlapparna som vi fått tag på, oavsett märke.

Det är väl några enstaka grejer vi inte köper Ica Basic men inte mycket.

• Boost
    Anonym (vet hur det är) skrev 2012-02-03 14:04:55 följande:
    Typ blöjor har ni erfarenhet av dom billiga och dyra märkes omdet verkligen är skilland?     
    Pampers blöjor tycker jag är värdelösa, aldrig funkat på mina barn. Däremot så är Huggies och Euroshoppers perfekta! (Var dock ett par år sedan vi använde dem). De höll hela natten och satt på plats hela tiden till skillnad från Pampers.

I övrigt så tycker jag att mycket av lågprissortimentet är väldigt bra. Klart att det finns vissa sämre saker, men det finns det ju även bland de dyrare sakerna.
  • Modgun
    Anonym skrev 2012-02-03 08:52:46 följande:
     Vi sparar pengar för fulla muggar härhemma för att kunna resa och renovera till sommaren. När det gäller mat, tvätt och hygien försöker vi komma undan så billigt som möjligt och köper därför så mycket det bara går ur affärernas lågprissortiment (tex Ica  Basic). Visst, allt kanske inte har varit höjdargrejer, men på det stora hela är vi nöjda och vi har räknat ut att vi sparar mycket pengar!

Iaf, igår snackade jag med en kompis och hon förstod inte hur vi kunde köpa så "dåliga" grejer.

Vad tycker ni? Är lågprissortimenten "dåliga"? Vad brukar ni köpa/inte köpa?  Det enda vi inte kan tänka oss att köpa igen är Euroshoppers bordsmargarin, det var verkligen äckligt, men när det gäller ex ris, pasta, toapapper, tvättmedel och sånt så tycker jag att det faktikst är helt okej
    För att svara på rubriken.
    NEJ det tycker jag inte.
    Tycker man det, så har man nog inte alla hästar hemma. 
  • Maddejo

En lågprisprodukt som inte fungerar (enligt mig) är kaffe - lågpriskaffe är inte i närheten så gott som typ Löfbergs lila eller Gevalia.
    Blöjor har vi provat en hel del olika och jag tycker också att lågprisblöjorna funkar helt okej, köper hellre något lågprismärke än pampers. Det jag kan märka är att de blir fulla fortare/luktar mer än till exempel Libero.

• mikroE

En del lågpris är bättre, andra lika, andra sämre och ett fåtal drastiskt sämre så det går inte att säga rent allmänt utan man får prova sig fram. Kaffe är ofta vidrigt i billig form och ska enligt mig undvikas.

• buffybus

Jag tycker Ica basic våtservetter är helt ok t.ex.

Sen blöjor så älskar jag Libero men testade ICAs och dem är ju nästan likadana blev chockad ;)

Men blöjor går dem alla förlust på ändå. Dem är så prispressade

• Pimpinellan

Det är ju så olika! Viss saker är bra och andra helt värdelösa. Bindor fullkomligt vägrar jag köpa de billiga sorterna,kan lika gärna ha toapapper mellan benen känns det som. Vissa billig pasta är okey,andra smakar urban. Det vidrigaste jag ätit var SPAR:s köttbullar! Vita och smakade pest! Kräks

• ventilera mera
    Frokenpilla skrev 2012-02-03 20:48:16 följande:
    Är det _ingen_ som bryr sig om miljön och vad man stoppar i sig?!
    Det är det säkert - men alla kanske inte alltid har råd med det?
Svar på tråden Är lågpris = dåligt?