• Anonym

Är lågpris = dåligt?

Vi sparar pengar för fulla muggar härhemma för att kunna resa och renovera till sommaren. När det gäller mat, tvätt och hygien försöker vi komma undan så billigt som möjligt och köper därför så mycket det bara går ur affärernas lågprissortiment (tex Ica  Basic). Visst, allt kanske inte har varit höjdargrejer, men på det stora hela är vi nöjda och vi har räknat ut att vi sparar mycket pengar!

Iaf, igår snackade jag med en kompis och hon förstod inte hur vi kunde köpa så "dåliga" grejer.

Vad tycker ni? Är lågprissortimenten "dåliga"? Vad brukar ni köpa/inte köpa?  Det enda vi inte kan tänka oss att köpa igen är Euroshoppers bordsmargarin, det var verkligen äckligt, men när det gäller ex ris, pasta, toapapper, tvättmedel och sånt så tycker jag att det faktikst är helt okej

• Svar på tråden Är lågpris = dåligt?
  • Kimona
    Tess1990 skrev 2012-02-03 21:57:41 följande:
    Mitt hår älskar balsamet man får i hårfärgningslådan (tex. Mood)
    och blekning gör underverk för mina psoriasis eksem! ^^ sjukt men sant..  
    Hårfärgning är som världens inpackning för mitt hår. Blir mjukt och fint
  • Tess1990
    syskonen skrev 2012-02-03 22:15:47 följande:
    Är det inte psoriasis som kräver hundranurton lena salvor och krämer? Förvånad
    Jag menar blekning borde väl vara som att skrubba sig med ett rivjärn?

Jag har bara i hårbotten och dom blir bättre av blekning, svider och pirrar men blev av med eksemen bakom öronen efter en period med mycket blekning ^^ har testat en kräm och "vätska" för psoriasis men det stank och hjälpte inte alls.
  • Anonym

Japp, blekning är jättebra mot psoriasis! Det svider och bränner, men efteråt så är hårbotten som ny (och flådd..), men det är det värt! Konstigt va?

• syskonen
    Anonym skrev 2012-02-03 22:54:41 följande:
    Japp, blekning är jättebra mot psoriasis! Det svider och bränner, men efteråt så är hårbotten som ny (och flådd..), men det är det värt! Konstigt va?
    Oh vad glad jag är att jag åtminstonde inte lider av det.
    Det låter inge kul att behöva skinnflås sig själv för att få må bra.
    Men kul att ni hittat något som funkar!
  • Kimona
    Tess1990 skrev 2012-02-03 22:49:28 följande:
    Jag har bara i hårbotten och dom blir bättre av blekning, svider och pirrar men blev av med eksemen bakom öronen efter en period med mycket blekning ^^ har testat en kräm och "vätska" för psoriasis men det stank och hjälpte inte alls.
    Kan tänka mig att blekningen tar bort det översta hudlagret  så att kroppen skickar dit försvaret.
  • Maniac

Skulle aldrig för mitt liv stoppa i mig Ica Basic föredetta euroshoppers kött, kollade in deras kötthalt i deras grillkorv och höll på att smälla av 9 % kött :0 va tror ni korven är stoppad med?

Mat ska smaka bra, och lågpris märken smakar ofta vatten och salt!
    Torrvarorna är ju rena skämtet, pulvermoset är som tapetklister och pastan slemmig, fy fasen så vidrigt!

• Helle333
    Anonym skrev 2012-02-03 08:52:46 följande:
     Vi sparar pengar för fulla muggar härhemma för att kunna resa och renovera till sommaren. När det gäller mat, tvätt och hygien försöker vi komma undan så billigt som möjligt och köper därför så mycket det bara går ur affärernas lågprissortiment (tex Ica  Basic). Visst, allt kanske inte har varit höjdargrejer, men på det stora hela är vi nöjda och vi har räknat ut att vi sparar mycket pengar!

Iaf, igår snackade jag med en kompis och hon förstod inte hur vi kunde köpa så "dåliga" grejer.

Vad tycker ni? Är lågprissortimenten "dåliga"? Vad brukar ni köpa/inte köpa?  Det enda vi inte kan tänka oss att köpa igen är Euroshoppers bordsmargarin, det var verkligen äckligt, men när det gäller ex ris, pasta, toapapper, tvättmedel och sånt så tycker jag att det faktikst är helt okej
    Nä en hel del är i princip samma grejer som de dyrare men visst finns det tex pasta som är riktig skit bland de där billiga märkena.
  • Mirris
    Tess1990 skrev 2012-02-03 22:49:28 följande:
    Skämtar du? Jag har oxå nåt psoriasisaktigt eller eksemigt i hårbotten o har inte vågat att ens göra slingor. Med tanke på hur det svider när jag bara har i kortisonet så vågar jag inte ens tänka på hur det ska svida om man ska sitta länge med blekmedel ihåret! 

Men kanske jag ska testa blekning då! 
  • Lajkie

Jag köper lite blandat. Pasta, ris och dylikt handlar av billiga sorten. Kött, kyckling och dylikt handlar jag färskt, således lite dyrare.
    Tvättprodukter och hygienprodukter köper vi dyrare märken.
    Godis, glass och dylikt köper vi dyrare märken. Likaså juice, läsk och sånt.
    Kaviar köper vi Kalles/euroshopper ungefär varannan gång. (sambon vill ha vanlig, jag randig). Ost-dyrare märke. Smör-dyrare.
    Vi har prövat oss fram.
    Som många säger så handlar det mycket om anställningsavtal för de som tillverkar billiga produkter. De tjänar säkert dåligt och har dåliga villkor.

• PinkSugar

Sen får man tvänka på att tex Via lägger när mängder av pengar på reklam om sina tvättmedel medans Ica Basic inte gör någon reklam fär sitt tvättmedel

Svar på tråden Är lågpris = dåligt?