• Anonym

Är lågpris = dåligt?

Vi sparar pengar för fulla muggar härhemma för att kunna resa och renovera till sommaren. När det gäller mat, tvätt och hygien försöker vi komma undan så billigt som möjligt och köper därför så mycket det bara går ur affärernas lågprissortiment (tex Ica  Basic). Visst, allt kanske inte har varit höjdargrejer, men på det stora hela är vi nöjda och vi har räknat ut att vi sparar mycket pengar!

Iaf, igår snackade jag med en kompis och hon förstod inte hur vi kunde köpa så "dåliga" grejer.

Vad tycker ni? Är lågprissortimenten "dåliga"? Vad brukar ni köpa/inte köpa?  Det enda vi inte kan tänka oss att köpa igen är Euroshoppers bordsmargarin, det var verkligen äckligt, men när det gäller ex ris, pasta, toapapper, tvättmedel och sånt så tycker jag att det faktikst är helt okej

• Svar på tråden Är lågpris = dåligt?
  • Kimona
    Boost skrev 2012-02-03 21:23:43 följande:
    Ketchupen håller jag med om, har inte hittat något bra lågprismärke där.

Icas pulvermos tycker jag smakar som Felix, har du provat den?
    Vet dock inte hur väl doseringen stämmer då jag alltid gör på känn :)
    Ja jag har provat ICAs, Hemköps egna och nån billig på Netto men får alltid ha i mer pulver (en och en halv påse måste jag ha i när jag doserat vatten för 1 påse).

Smaken kanske inte skiljer sig så jättemycket eftersom jag ändå kryddar extra :P
  • syskonen
    lila hibiskus skrev 2012-02-03 21:23:41 följande:
    Något som jag inte kan med så är det billiga majs på burk. De billiga smakar ingenting.
    Har testat olika märken och inget slår dessa: 

Pga att de är inlagda med socker!
    Jämför innehållet i den och med frysta tex. Frysta smakar som hemodlat och som det ska Green Giant smakar koncentrerad sirap med socker.
  • lila hibiskus

Tycker ofta billiga schampon är sämre i det avseendet att man måste ta mycket mer varje gång.
    Har köpt coops egna märke X-tra och det schampot måste man ta mycket för det ska löddra.
    När jag använder Wella behöver jag inte alls ta lika mycket.

Instämmer när det gäller kaffe. De billiga sorterna är odrickbara!

• syskonen

Lågprischoklad är alltid riktigt vidrig. Det funkar inte ens att baka med eländet.

• Majsan70

Det är ju ofta sämre kvalitet på lågprisvarorna. Vissa är OK andra tar vi inte i med tång.
    Är köttet från annan tillverkare lika fint som det från Scan så går det utmärkt. Ketchup från annan tillverkare än Felix går inte att äta. Eldorados passerade tomater går utmärkt men deras majs är inte bra..osv osv.

• Kimona
    syskonen skrev 2012-02-03 21:36:33 följande:
    Lågprischoklad är alltid riktigt vidrig. Det funkar inte ens att baka med eländet.
    jo Nettos 100g choklad är nästan lika god som marabou. Fast Fazer är ju godast :P
  • Anonym (blingeling)

Jag kan köpa vad jag vill men tror att det jag sparar mest pengar på är att inte köpa vissa produkter alls.

Sköljmedel är bara pinsamt. Kass för din hud, kass för miljön
    Våtservetter? Aldrig, en blomspruta och vatten är mycket bättre för ett barn
    Toadoft och sånt skit? Nej tack, bara dyra kemikalier, det går att hålla rent med enklare medel.
    Färdiga köttbullar och pulvermos- kommer inte i mitt hus
    Hårprodukter? Ett schampoo räcker, allt annat är BS- ditt hår vänjer sig vid det du använder och de flesta tvättar alldeles för ofta.
    Smink? Ja där kan man ju bli riktigt fattig, men jag väljer att inte bli det.
    Hudvård? Solrosolja funkar utmärkt. Dessa löjligt dyra bodybutters och annat får mig helt mållös, jag kan inte ens gå in på BodyShop utan att få ett allergianfall.

Däremot har jag köpt en riktigt fin klocka med briljantkrans i perfekt skick för pengarna som jag under åren inte slösat på dessa och andra oerhört meningslösa produkter.

• lila hibiskus
    Anonym (blingeling) skrev 2012-02-03 21:42:03 följande:
    Jag kan köpa vad jag vill men tror att det jag sparar mest pengar på är att inte köpa vissa produkter alls.

Sköljmedel är bara pinsamt. Kass för din hud, kass för miljön
    Våtservetter? Aldrig, en blomspruta och vatten är mycket bättre för ett barn
    Toadoft och sånt skit? Nej tack, bara dyra kemikalier, det går att hålla rent med enklare medel.
    Färdiga köttbullar och pulvermos- kommer inte i mitt hus
    Hårprodukter? Ett schampoo räcker, allt annat är BS- ditt hår vänjer sig vid det du använder och de flesta tvättar alldeles för ofta.
    Smink? Ja där kan man ju bli riktigt fattig, men jag väljer att inte bli det.
    Hudvård? Solrosolja funkar utmärkt. Dessa löjligt dyra bodybutters och annat får mig helt mållös, jag kan inte ens gå in på BodyShop utan att få ett allergianfall.

Däremot har jag köpt en riktigt fin klocka med briljantkrans i perfekt skick för pengarna som jag under åren inte slösat på dessa och andra oerhört meningslösa produkter.
  • Delphina
    Kimona skrev 2012-02-03 21:41:25 följande:
    jo Nettos 100g choklad är nästan lika god som marabou. Fast Fazer är ju godast :P

INGET är som Fazer!!!! :)
Svar på tråden Är lågpris = dåligt?