• Anonym

Är lågpris = dåligt?

Vi sparar pengar för fulla muggar härhemma för att kunna resa och renovera till sommaren. När det gäller mat, tvätt och hygien försöker vi komma undan så billigt som möjligt och köper därför så mycket det bara går ur affärernas lågprissortiment (tex Ica  Basic). Visst, allt kanske inte har varit höjdargrejer, men på det stora hela är vi nöjda och vi har räknat ut att vi sparar mycket pengar!

Iaf, igår snackade jag med en kompis och hon förstod inte hur vi kunde köpa så "dåliga" grejer.

Vad tycker ni? Är lågprissortimenten "dåliga"? Vad brukar ni köpa/inte köpa?  Det enda vi inte kan tänka oss att köpa igen är Euroshoppers bordsmargarin, det var verkligen äckligt, men när det gäller ex ris, pasta, toapapper, tvättmedel och sånt så tycker jag att det faktikst är helt okej

• Svar på tråden Är lågpris = dåligt?
  • lila hibiskus
    Tååtan skrev 2012-02-03 21:44:41 följande:
    Vill bara påpeka att schampo inte ska löddra!
    Det var något nytt
  • syskonen
    Kimona skrev 2012-02-03 21:41:25 följande:
    jo Nettos 100g choklad är nästan lika god som marabou. Fast Fazer är ju godast :P
    Men asch jag som inte har Netto inom redbart avstånd. Skrikandes
  • Delphina

Ja när det gäller schampo kan jag inte köpa annat än hos frisör. Där kan vi snacka skillnad!

• Kimona
    Anonym (blingeling) skrev 2012-02-03 21:42:03 följande:
    Jag kan köpa vad jag vill men tror att det jag sparar mest pengar på är att inte köpa vissa produkter alls.

Sköljmedel är bara pinsamt. Kass för din hud, kass för miljön
    Våtservetter? Aldrig, en blomspruta och vatten är mycket bättre för ett barn
    Toadoft och sånt skit? Nej tack, bara dyra kemikalier, det går att hålla rent med enklare medel.
    Färdiga köttbullar och pulvermos- kommer inte i mitt hus
    Hårprodukter? Ett schampoo räcker, allt annat är BS- ditt hår vänjer sig vid det du använder och de flesta tvättar alldeles för ofta.
    Smink? Ja där kan man ju bli riktigt fattig, men jag väljer att inte bli det.
    Hudvård? Solrosolja funkar utmärkt. Dessa löjligt dyra bodybutters och annat får mig helt mållös, jag kan inte ens gå in på BodyShop utan att få ett allergianfall.

Däremot har jag köpt en riktigt fin klocka med briljantkrans i perfekt skick för pengarna som jag under åren inte slösat på dessa och andra oerhört meningslösa produkter.
    Använder sköljmedel för att kläderna blir mjuka och de luktar gott, vilket är poängen!
    Använder toadoft för att det skall lukta gott, vilket är poängen!
    Använder balsam, hårinpackning och annat utöver schampoo eftersom mitt hår är skadat av blekningar innan, så nej, schampoo räcker inte.
    Använder lotion/bodybutter för att de luktar gott och man blir alldeles len, vilket jag inte blir av olja. Blir bara röd och varm i huden av olja.
  • Kimona
    Tååtan skrev 2012-02-03 21:44:41 följande:
    Vill bara påpeka att schampo inte ska löddra!
    nä egentligen inte, men vissa tycker om att det löddrar. Med löddret vet jag vart det finns schampoo i håret och inte :P
  • Kimona
    syskonen skrev 2012-02-03 21:45:44 följande:
    Men asch jag som inte har Netto inom redbart avstånd. Skrikandes
    De var synd för de kostar en femma styck :P
  • syskonen
    Anonym (blingeling) skrev 2012-02-03 21:42:03 följande:
    Jag kan köpa vad jag vill men tror att det jag sparar mest pengar på är att inte köpa vissa produkter alls.

Sköljmedel är bara pinsamt. Kass för din hud, kass för miljön
    Våtservetter? Aldrig, en blomspruta och vatten är mycket bättre för ett barn
    Toadoft och sånt skit? Nej tack, bara dyra kemikalier, det går att hålla rent med enklare medel.
    Färdiga köttbullar och pulvermos- kommer inte i mitt hus
    Hårprodukter? Ett schampoo räcker, allt annat är BS- ditt hår vänjer sig vid det du använder och de flesta tvättar alldeles för ofta.
    Smink? Ja där kan man ju bli riktigt fattig, men jag väljer att inte bli det.
    Hudvård? Solrosolja funkar utmärkt. Dessa löjligt dyra bodybutters och annat får mig helt mållös, jag kan inte ens gå in på BodyShop utan att få ett allergianfall.

Däremot har jag köpt en riktigt fin klocka med briljantkrans i perfekt skick för pengarna som jag under åren inte slösat på dessa och andra oerhört meningslösa produkter.
    det mesta håller jag med om fast inte köttbullarna.
    Dels är det billigare än att köpa köttfärs dels så innehåller tex IKEAS inte en massa utfyllnad så där blir det faktiskt billigare både räknat i plånbok och arbetstimmar att köpa färdigt.

Jag tror mest på medvetenhet åt alla håll och kanter! Skrattande

Scampoo är  helt överflödigt och dessutom är det inte bra för vare sig hår eller hårbotten, det är ett skapat behov.  Nopoo säger jag bara!
  • lila hibiskus
    Delphina skrev 2012-02-03 21:47:33 följande:
    Ja när det gäller schampo kan jag inte köpa annat än hos frisör. Där kan vi snacka skillnad!
    Borde satsa på det istället! 
  • Tess1990
    syskonen skrev 2012-02-03 21:50:42 följande:
    det mesta håller jag med om fast inte köttbullarna.
    Dels är det billigare än att köpa köttfärs dels så innehåller tex IKEAS inte en massa utfyllnad så där blir det faktiskt billigare både räknat i plånbok och arbetstimmar att köpa färdigt.

Jag tror mest på medvetenhet åt alla håll och kanter! Skrattande

Scampoo är  helt överflödigt och dessutom är det inte bra för vare sig hår eller hårbotten, det är ett skapat behov.  Nopoo säger jag bara!
    Mitt hår älskar balsamet man får i hårfärgningslådan (tex. Mood)
    och blekning gör underverk för mina psoriasis eksem! ^^ sjukt men sant..  
  • syskonen
    Tess1990 skrev 2012-02-03 21:57:41 följande:
    Mitt hår älskar balsamet man får i hårfärgningslådan (tex. Mood)
    och blekning gör underverk för mina psoriasis eksem! ^^ sjukt men sant..  
    Är det inte psoriasis som kräver hundranurton lena salvor och krämer? Förvånad
    Jag menar blekning borde väl vara som att skrubba sig med ett rivjärn?
Svar på tråden Är lågpris = dåligt?