• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • The Morticia
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 20:43:23 följande:
    Man kan knappast förneka eller förtrycka sina känslor. Känner man sig kränkt så gör man, oavsett vad andra tycker om det. Så fungerar det med känslor. Man förtrycker inte dem bara för att andra inte tycker det är känslor värda att känna.

Men du har rätt att ifrågasätta såna fjantiga påstående som att alla folkpartister är efterblivna. Sen om du väljer att inte göra det så är det ditt val. Men om någon ändå väljer att ifrågasätta dumma påståenden, så är det något som den som kommer med påståendet får ta.
    Fast man väljer ju faktiskt själv vilken inställning, attityd och tolerans man har gentemot andra människors åsikter. Och har man en hög tolerans så är man inte lättkränkt. Vi styr våra känslor och upplever saker utifrån våra värderingar. Om min värdering är att det inte är ok att säga taskiga saker om folkisar så är det klart att jag blir kränkt. Har jag istället inställningen att var och en får tycka vad han/hon vill så blir jag inte kränkt. Är man väldigt lättkränkt så har man problem med sin personlighet skulle jag vilja säga.
  • JTA
    oOHalalOo skrev 2012-03-04 17:31:02 följande:
    Var är jag hatisk och nedlåtande i mina inlägg - om du gör en jämförelse med dina t.ex.?

Att förvänta sig hänsyn hör samman med respekt för mig, det är mitt sätt bara. Jag föredrar respektfullhet människor emellan, men det går inte om en part endast närs av hat, du representerar den sidan rätt bra vid det här laget, i alla fall när det gäller Islam och muslimer.

Var har jag då skrivit att du inte ska ha dessa rättigheter? Du kan ju börja där och sen se hur långt du kommer vidare från det?
    Alltså, jag bad dig att slippa ett random svar. Nåja, vad väntade jag mig egentligen.

Det handlar om koranens budskap. Förstår du?
  • oOHalalOo
    The Morticia skrev 2012-03-04 18:49:27 följande:
    Fast man väljer ju faktiskt själv vilken inställning, attityd och tolerans man har gentemot andra människors åsikter. Och har man en hög tolerans så är man inte lättkränkt. Vi styr våra känslor och upplever saker utifrån våra värderingar. Om min värdering är att det inte är ok att säga taskiga saker om folkisar så är det klart att jag blir kränkt. Har jag istället inställningen att var och en får tycka vad han/hon vill så blir jag inte kränkt. Är man väldigt lättkränkt så har man problem med sin personlighet skulle jag vilja säga.
    Absolut - det låter så enkelt. Men om vi betänker att alla kanske inte har det enkla svaret på allting som du framhållet - eftersom människor är olika och uppfattar och förstår saker olika, så kanske vi kan komma ett steg närmare det jag skriver. För mig handlar det inte nödvändigtvis att alla måste anpassa sig till en högre toleransnivå, vilket givetvis i sig inte är fel, utan jag tacklar det från andra hållet, dvs att det handlar om att visa andra människor respekt och inte använda sin yttrandefrihet utan ansvar.
  • oOHalalOo
    JTA skrev 2012-03-04 19:37:53 följande:
    Alltså, jag bad dig att slippa ett random svar. Nåja, vad väntade jag mig egentligen.

Det handlar om koranens budskap. Förstår du?
    En uppenbarelse som du inte tror på? Det är aningen motsägelsefullt att i så fall känna sig kränkt av något som man inte tror på eller vurmar för. Egentligen mer än en aning när det kommer till kritan.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-04 07:46:46 följande:
    du argumenterar i fel tråd

fast det problemet du beskriver i tråden existerar inte om du följer vad jag skriver.
  • JTA
    oOHalalOo skrev 2012-03-04 20:33:27 följande:
    En uppenbarelse som du inte tror på? Det är aningen motsägelsefullt att i så fall känna sig kränkt av något som man inte tror på eller vurmar för. Egentligen mer än en aning när det kommer till kritan.
    Geez ... du kan inte bättre va?

Tror du på rondellhundar?

Varför är det ok att koranen uttrycker sig väldigt kränkande om oss ickemuslimer när det samtidigt är så himla hemskt att rita en rondellhund?
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-04 21:32:53 följande:
    Geez ... du kan inte bättre va?

Tror du på rondellhundar?

Varför är det ok att koranen uttrycker sig väldigt kränkande om oss ickemuslimer när det samtidigt är så himla hemskt att rita en rondellhund?
    Står det i koranen något om ditt namn? I så fall har du rätt att bli kränkt, och kanske får skadestånd av kungafamiljen i Saudi
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • JTA
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-04 21:40:31 följande:
    Står det i koranen något om ditt namn? I så fall har du rätt att bli kränkt, och kanske får skadestånd av kungafamiljen i Saudi
    Nämns inte ad-Dajjal i koranen?

Skämt åsido: jag har ingen aning om varför mitt namn skall behöva stå i koranen för att jag skall känna mig kränkt av dess budskap. Den beskriver gång på gång sådana som jag, och att jag är värd evig tortyr. Det är kränkande. Enligt din och Halals och vad jag vet alla andra muslimers syn på saken är det ju den kränkte som definierar vad som är kränkande, så vad du tycker om den saken har strängt taget ingen betydelse. Jag anser mig vara kränkt av koranen så då är det så.

Eller hur?
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-04 21:57:57 följande:
    Nämns inte ad-Dajjal i koranen?

Skämt åsido: jag har ingen aning om varför mitt namn skall behöva stå i koranen för att jag skall känna mig kränkt av dess budskap. Den beskriver gång på gång sådana som jag, och att jag är värd evig tortyr. Det är kränkande. Enligt din och Halals och vad jag vet alla andra muslimers syn på saken är det ju den kränkte som definierar vad som är kränkande, så vad du tycker om den saken har strängt taget ingen betydelse. Jag anser mig vara kränkt av koranen så då är det så.

Eller hur?
    Vilks ritade bilder och menade att de framställde muslimernas profet. Har koranen nämnt ditt namn? Nej precis, ja då är det att hålla käft då

Bli kränkt hur mycket du vill, ingen kommer ta dig på allvar. 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • The Morticia
    oOHalalOo skrev 2012-03-04 20:31:59 följande:
    Absolut - det låter så enkelt. Men om vi betänker att alla kanske inte har det enkla svaret på allting som du framhållet - eftersom människor är olika och uppfattar och förstår saker olika, så kanske vi kan komma ett steg närmare det jag skriver. För mig handlar det inte nödvändigtvis att alla måste anpassa sig till en högre toleransnivå, vilket givetvis i sig inte är fel, utan jag tacklar det från andra hållet, dvs att det handlar om att visa andra människor respekt och inte använda sin yttrandefrihet utan ansvar.
    Fast ingen har ju brustit vad gäller hänsyn och respekt bara för att de uttrycker sig starkt mot en religion. En religion är ingen person, alltså har ingen blivit kränkt och ingen har blivit illa eller felaktigt behandlad på något vis.
Svar på tråden förstöra heliga skripter