oOHalalOo skrev 2012-03-04 17:36:34 följande:
1. Det är väl dock inte alltid man behöver argument, utan man kan även ventilera saker och ting?
2. Det kan du göra om du tror på En Skapare och efterlivet, men varför skulle du uppröras av något som du tror är en saga och påhitt?
3. Problemet i det här är ju just det du skriver, att du tror att det handlar om att välja att känna sig kränkt. Om du tänker att förtrycka känslor inte är positivt, så kanske du förstår vad det är jag försöker säga.
4. Exakt ändå så påstår flera att jag har den makten uppenbarligen. De varken resonerar eller argumenterar rationellt. Om du jämställer åsikter och även tankar med utförda handlingar så kan jag förstå hur du tänker, men så ser det väl däremot inte ut i verkligheten?
1) Har jag ifrågasatt det?
2) Varför utfärdas en fatwa mot Rushdie? Han har skrivit en bok som anses vara osann och det gör att han ska dödas - för att muslimer blir kränkta av något de anser vara osannt.
3) Jag kan ju också - som Morticia klok påpekar - välja att inte vara så känslig och reagera på det sättet.
4) Du har inte makten men du är definitivt en förespråkare av begränsad yttrandefrihet.