• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Rataxes
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 12:29:11 följande:
    Jag undersöker möjligheten att ta emot koranen utan att behöva avslöja exakt var jag bor
    Poste restante?
    I suffer, therefore I am...
  • Papi Jo
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 17:37:08 följande:
    Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

Reaktioner?
    Fantastiskt att detta engagerar dig så. Märkvärdigt på sin nivå. 
  • Papi Jo
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 07:43:02 följande:
    Det finns ett gigantiskt spannmn mellan att "hålla käft" och att "mordhota" den som kränkt din religion, ingen förväntar sig att muslimer (eller någon annan) ska "hålla käft" (tvärtom faktiskt, jag håller din yttrandefrihet lika högt som min egen)

Men du får inte bruka hot eller våld.

Vad gäller att bli tagen på allvar, är det inget som någon av oss kan kräva
    Vi trycker Biblarna - du bärnner dom. Jag ser inget problem med det. Någon köper dom ju faktiskt. Nu laddar ju du ner Biblar och sedan raderar dom så det klart det är väl ingen verkligt ekonomisk vinning här så länge det inte handlar om fysiska Biblar, men du är ju inte osedd av "Nätet" - du bättrar på Biblens statistik - Bra jobbat. 
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 07:38:37 följande:
    problemet är att jag inte kan praktisera min yttrandefrihet fullt ut utan att riskera att utsättas för hot och våld, hur skulle det problemet upphöra att existera om jag följer det du skriver?

Och det är till följd av kärkningarna som muslimer fått stå ut med. DU borde rikta dina agressioner mot de som utlöst detta agg istället, dvs dem som kränkt/kränker muslimer dagligen.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 12:27:41 följande:
    Anledningen att du inte har fått min adress är att det skulle kännas väldigt olustigt om du visste var jag bor (mest troligt en helt obefogad oro, men likväl)

Om du inte tycker att det är ok att hota någon som kränker din religion så stå+r vi på samma sida i den här debatten, finns det något annat i den här frågan som du tror att vi inte är överens om och du vill att jag ska bemöta? 
    Jag kan så klart förstå hur du känner och kommer inte att skriva något mer om det, men jag var verkligen villig att skicka dig dessa böcker vilket du tackade ja till.

Nej det är absolut inte okey att hota eller bruka våld. Hur skulle jag tycka/göra det när jag inte ens skadar flugor som kommer in i mitt hem? 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Selfish Geene
    Papi Jo skrev 2012-03-05 13:42:37 följande:
    Vi trycker Biblarna - du bärnner dom. Jag ser inget problem med det. Någon köper dom ju faktiskt. Nu laddar ju du ner Biblar och sedan raderar dom så det klart det är väl ingen verkligt ekonomisk vinning här så länge det inte handlar om fysiska Biblar, men du är ju inte osedd av "Nätet" - du bättrar på Biblens statistik - Bra jobbat. 
    Bibeln är världens mest lästa bok, jag betvivlar att min aktion kommer påverka statistiken på något märkbart sätt.

men det är remarkabelt att du tänker i dessa banor,. lite som när världens största snabbmatskedja proklamerar "Wooohoo!! en babiljard tretti miljarder sålda hamburgare!!!".

Ni har 2 miljarder medlemmar! Som förening är ni extremt  framgångsrika!
    Kanske dags att börja jobba på den kollektiva självkänslan!?

• Selfish Geene
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-05 19:25:14 följande:
    Jag kan så klart förstå hur du känner och kommer inte att skriva något mer om det, men jag var verkligen villig att skicka dig dessa böcker vilket du tackade ja till.

Nej det är absolut inte okey att hota eller bruka våld. Hur skulle jag tycka/göra det när jag inte ens skadar flugor som kommer in i mitt hem? 
    jag har ju skickat dig uppgifter om min bostadsort och postnummer!?
    du kan märka paketet "Selfish Geene"
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 19:17:18 följande:
    Och det är till följd av kärkningarna som muslimer fått stå ut med. DU borde rikta dina agressioner mot de som utlöst detta agg istället, dvs dem som kränkt/kränker muslimer dagligen.
    Det är de som brukar våld som är ansvariga för sina handlingar!

Om någon annan har kränkt dom vid något annat tillfälle är absolut irrelevant  
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 19:45:30 följande:
    Det är de som brukar våld som är ansvariga för sina handlingar!

Om någon annan har kränkt dom vid något annat tillfälle är absolut irrelevant  

Hur kan det vara irrelevant då det är grunden till våldet? Jag tror att du skulle förstå mer om du någonsin varit utsatt för något ont.  
Svar på tråden förstöra heliga skripter