• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • 1337
    oOHalalOo skrev 2012-03-05 20:39:59 följande:
    1337

Du får tycka vad du vill. Vem bryr sig?
    Jag vet att jag får tycka vad du vill.

Frågan kvarstår: Varför ska man kräva att alla människor oavsett religiös åskådning ska visa aktning för religion? Har religionerna gjort sig förtjänta av det?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 20:17:05 följande:
    Muslimerna gör fel när de utövar våld mot människor som hädar mot deras religion, de som hädar genom att avbilda profeten eller förstöra koraner. 

De borde istället hävda sig genom att bränna flaggor, skriva protestlistor, gå ut på gatorna och fördöma oss offentligt eller varför inte starta en tråd som uppmuntrar till någon icke-våldsam aktion som protest mot hädelserna!?  

vad hjälper det att bränna en flagga, skriva protestlistor och demonstrera? Har du sett vad som händer när muslimer gör detta, det vänds emot dem och de kallas idioter och terrorister.
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-05 20:47:26 följande:
    Varsågod då. Jag kommer inte fråga dig varför man har behov av att kränka andra människor med avsikt, för mig låter det inte vettigt och är långt från mitt eget förhållningssätt till mina medmänniskor. Men som sagt har du behovet så kör på du. Have fun!
    Over and out.
    om mitt syfte inte står klart för dig vid det här laget gör du nog bäst i att gå vidare med livet och inte grubbla mer över den saken
  • Minne00

Hur kan det någonsin vara försvarbart att förstöra en bok, helig eller inte?????
    Fattar inte, böcker ger kunskap, varesig det är religiösa skrifter, fakta böcker eller ren fantasi.....

Böcker är mitt liv och jag gråter över varenda förstörd bok! religiös eller inte!   

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 20:53:30 följande:
    vad hjälper det att bränna en flagga, skriva protestlistor och demonstrera? Har du sett vad som händer när muslimer gör detta, det vänds emot dem och de kallas idioter och terrorister.
    vad kallas dom när dom hotar, misshandlar och dödar folk för att de förolämpat deras religion?

Respekt kan aldrig avkrävas någon, om man vill slippa bli kallad för idiot och terrorist måste man sluta bete sig idiotiskt, spränga saker och försvara terrorism.

Det tar längre tid att fila bort ett dåligt rykte än att skaffa det, tyvärr får även de goda muslimerna lida för de onda muslimernas handlingar (jag tror att det till stor del beror på att de ofta är så ovilliga att ta avstånd från våldshandlingarna och gärna ursäktar beteendet)

• Selfish Geene
    Minne00 skrev 2012-03-05 20:59:16 följande:
    Hur kan det någonsin vara försvarbart att förstöra en bok, helig eller inte?????
    Fattar inte, böcker ger kunskap, varesig det är religiösa skrifter, fakta böcker eller ren fantasi.....

Böcker är mitt liv och jag gråter över varenda förstörd bok! religiös eller inte!   
    då föreslår jag att du inhandlar ett familjepack näsdukar
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 21:02:17 följande:
    vad kallas dom när dom hotar, misshandlar och dödar folk för att de förolämpat deras religion?

Respekt kan aldrig avkrävas någon, om man vill slippa bli kallad för idiot och terrorist måste man sluta bete sig idiotiskt, spränga saker och försvara terrorism.

Det tar längre tid att fila bort ett dåligt rykte än att skaffa det, tyvärr får även de goda muslimerna lida för de onda muslimernas handlingar (jag tror att det till stor del beror på att de ofta är så ovilliga att ta avstånd från våldshandlingarna och gärna ursäktar beteendet)

Vad är det som får dig att tycka att det är muslimer som ska ändra sig först, när det är någon annan som startat?

Kan inte DU starta, så följer andra efter?  
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 21:05:44 följande:
    Vad är det som får dig att tycka att det är muslimer som ska ändra sig först, när det är någon annan som startat?

Kan inte DU starta, så följer andra efter?  
    vem har kränkt muslimernas yttrandefrihet?
  • Minne00
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 21:03:29 följande:
    då föreslår jag att du inhandlar ett familjepack näsdukar

Tro mig, jag har ett lager som räcker livte ut!
    Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • Selfish Geene
    Minne00 skrev 2012-03-05 21:07:33 följande:
    Tro mig, jag har ett lager som räcker livte ut!
    jag tror dig.
Svar på tråden förstöra heliga skripter