• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Selfish Geene
    The Mechanix skrev 2012-03-06 07:44:07 följande:
    Du bad om reaktioner i din trådstart. Det är min reaktion, det är varken fördömelse eller välsignelse.

Du är förhoppningsvis en vuxen människa och gör det du tycker är bäst för dig.
    jag tackar för förtroendet
  • Toboas
    oOHalalOo skrev 2012-03-06 07:31:07 följande:

1) Jag förstår inte vad du menar med 'att lära sig att vara kränkt'? Du får gärna ta och utveckla det lite. Vem som lär ut det och varför t.ex.

2) Nej du ska inte sluta prata om det, utan snarare tvärtom. Det är ju ett bra tillfälle för mig som muslim att istället få möjlighet att berätta hur det förhåller sig, om vi då utgår från just Islam gällande detta.

1) Genom att bejaka eller uppmuntra vissa känslor förstärks de ju. Alla sådana där aggressionsövningar där man ska "slå ut sin ilska" är värdelösa eftersom det ger kroppen en positiv feedback - och därmed förstärkning - av aggressiviteten. Om man uppmuntras genom att man får sin vilja igenom eller får positiv uppmärksamhet när man är - eller agerar - kränkt så lär det ju bli mer av den varan. Det är ju knappast en slump att så många tekniker när det gäller barnuppfostran går ut på att avleda eller ignorera vissa beteenden just för att inte skapa positiv feedback.

2) Men om jag fortsätter att känna mig kränkt över att kvinnor inte har samma skyldighet att gå till moskén, hur gör vi då?
  • M C
    Nasrin skrev 2012-03-05 21:25:19 följande:

Suck, du förstår visst inte alls.

Godnatt

Var det jobbigt att ha fel? Du är inte din tro, det måste du förstå. Du har valt att tro på något och demostrerar det på alla sätt och vis genom klädsel, musik och annat värdelöst (har alltså bara ett värde för dig gentemot andra i samma vaneföreställning) och det finns många som tycker det är riktigt korkat gjort.

Själv har jag valt att tycka synd om er som inte får välja er klädsel själva. Det är en grundläggande mänsklig rättighet att få klä sig efter eget huvud och vara vem man själv vill. Argumentet att du själv väljer Omar Tältmakarens utstyrsel är patetiskt. Det handlar om grupptryck, inget annat.
    Många kläder handlar om åsikter, alla lika patetiska i sina försök att synas och höras gentemot sina åsiktsfränder. Man kan ju klä sig i kläder som man känner sig snygg och/eller bekväm i med.Drömmer Som klarar av klimatet man bor i. Kjol eller jeans funkar inte i 30 minus, där har du en bra orsak att klä sig efter väder istället för åsikt.   
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Nasrin
    M C skrev 2012-03-06 15:52:57 följande:

Var det jobbigt att ha fel? Du är inte din tro, det måste du förstå. Du har valt att tro på något och demostrerar det på alla sätt och vis genom klädsel, musik och annat värdelöst (har alltså bara ett värde för dig gentemot andra i samma vaneföreställning) och det finns många som tycker det är riktigt korkat gjort.

Själv har jag valt att tycka synd om er som inte får välja er klädsel själva. Det är en grundläggande mänsklig rättighet att få klä sig efter eget huvud och vara vem man själv vill. Argumentet att du själv väljer Omar Tältmakarens utstyrsel är patetiskt. Det handlar om grupptryck, inget annat.
    Många kläder handlar om åsikter, alla lika patetiska i sina försök att synas och höras gentemot sina åsiktsfränder. Man kan ju klä sig i kläder som man känner sig snygg och/eller bekväm i med.Drömmer Som klarar av klimatet man bor i. Kjol eller jeans funkar inte i 30 minus, där har du en bra orsak att klä sig efter väder istället för åsikt.   

Jag vet inte, du får fråga ts om det är jobbigt att ha fel. Jag tycker det är jobbigt att folk låtsas inte förstå för att de så gärna vill ha rätt.

Jag klär mig i det jag känner mig fin och bekväm i, så tack för rådet    
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 21:34:31 följande:
    Jag tror att det är du som inte förstår.

Jag har inte utsatt någon för tortyr av något slag!
    Att häda mot Islam skulle vara "förbjudet" oavsett om det använts som tortyrmetod eller inte och det är det förbudet jag protesterar mot!

Fel, hade muslimer blivit lämnade ifred från början hade de inte försvarat sig och de som du som kämpar emot muslimer skulle inte finnas, dvs problemet skulle inte existera om muslimer bara blir lämnade i fred.
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 19:10:56 följande:
    Fel, hade muslimer blivit lämnade ifred från början hade de inte försvarat sig och de som du som kämpar emot muslimer skulle inte finnas, dvs problemet skulle inte existera om muslimer bara blir lämnade i fred.
    Jag kämpar inte emot muslimer, jag kämpar för rätten att slippa utöva muslimernas religion
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 19:22:07 följande:
    Jag kämpar inte emot muslimer, jag kämpar för rätten att slippa utöva muslimernas religion
    Vem har tvingat dig?
  • Toboas
    Nasrin skrev 2012-03-06 19:30:57 följande:
    Vem har tvingat dig?
    De som menar att de regler som gäller för muslimer (avbildandet av Muhammed t.ex.) ska gälla även dem som inte tror.
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 19:30:57 följande:
    Vem har tvingat dig?
    En rätt stor grupp muslimer vill att jag ska förbjudas att tex avbilda profeten, det är religiösa regler jag inte har lust att omfattas av som icke-muslim
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 20:22:53 följande:
    En rätt stor grupp muslimer vill att jag ska förbjudas att tex avbilda profeten, det är religiösa regler jag inte har lust att omfattas av som icke-muslim

Ja, det stämmer. Ingen kan avbilda Profeten eftersom vi inte idag vet hur han såg ut. Hur vet du det och varför skulle du ha ett intresse att ens tänka på hans utseende? Börjar du bli lite sugen på Islam kanske?
Svar på tråden förstöra heliga skripter