• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Nasrin
    Toboas skrev 2012-03-06 20:20:33 följande:
    De som menar att de regler som gäller för muslimer (avbildandet av Muhammed t.ex.) ska gälla även dem som inte tror.

Men varför skulle ickemuslimer ha ett intresse av att forska i vår Profets utseende? En person de inte ens tror på?
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:20:54 följande:
    Ja, det stämmer. Ingen kan avbilda Profeten eftersom vi inte idag vet hur han såg ut. Hur vet du det och varför skulle du ha ett intresse att ens tänka på hans utseende? Börjar du bli lite sugen på Islam kanske?
    Mina skäl att avbilda profeten är irrelevanta
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:21:36 följande:
    Men varför skulle ickemuslimer ha ett intresse av att forska i vår Profets utseende? En person de inte ens tror på?
    Jag kanske vill göra en seriestripp med Muhammed som en av karaktärerna?!

Poängen är att jag inte behöver motivera varför jag vill avbilda Muhammed, jag får göra det oavsett om du eller någon annan godkänner mina skäl eller inte
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:21:36 följande:
    Till exempel för att utforska gränsen för vad som räknas som konst.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 21:32:02 följande:
    Mina skäl att avbilda profeten är irrelevanta

Nej det är väldigt relevant, varför har du ett intresse av att avbilda någon du inte känner till eller tror på?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 21:35:11 följande:
    Jag kanske vill göra en seriestripp med Muhammed som en av karaktärerna?!

Poängen är att jag inte behöver motivera varför jag vill avbilda Muhammed, jag får göra det oavsett om du eller någon annan godkänner mina skäl eller inte

men varför skulle du vilja göra det? Av vilken anledning är du så nyfiken på vår Profets utseende? DFet är ju helt ologiskt?
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:40:54 följande:
    Nej det är väldigt relevant, varför har du ett intresse av att avbilda någon du inte känner till eller tror på?
    "det ska du skita i" jag behöver inte redogöra för mina skäl
  • Nasrin

Det verkar lite galet/sinnessjukt i mina tankar att gå omkring och vilja avbilda saker man varken känner till, har kunskap om eller ens tror på? Som om jag skulle gå o ha ett sug att avbilda typ... troll eller aliens? Verkar ju helsjukt att ha ett sug efter såna saker?

• Nasrin

Jag var orolig för dig innan måste jag erkänna men nu har du gjort mig ännu mer orolig... Du kan ju inte vara helt frisk? Obestämd

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:41:38 följande:
    men varför skulle du vilja göra det? Av vilken anledning är du så nyfiken på vår Profets utseende? DFet är ju helt ologiskt?
    jag är inte intresserad av profetens utseende, jag skulle kunna avbilda honom som hend eller gris eller självmordsbombare trots att jag är ganska säker på att Mohammed inte var någotdera.

Varför är du intresserad av mina skäl? 
Svar på tråden förstöra heliga skripter