• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:58:40 följande:
    Vad skulle hända? Jag är inte intresserad av att se bilder på Profeten eftersom det faktiskt inte är bilder på Profeten?
    Då kan du ju lika gärna titta på bilden. Men det gör du ju inte. Så någonting tänker du dig skulle hända om du tittar på bilden. Vad är det?
  • saxon
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 22:09:32 följande:
    jag tror att de som blir provocerade av min aktion främst sitter i dammiga tält någonstans i mellanöstern, de flesta moderna muslimer kunde inte bry sig mindre om att jag avbildar Muhammed eller bränner koraner, de har viktigare saker att engagera sin tid i.

Men några få av de galnaste exemplaren bor här i norden, det är eg dom aktionen riktar sig till, men chansen att de hittar just den här tråden knappt 2 veckor efter tråden postades är förm små.
    Men jag misströstar inte, i sinom tid kommer budskapet nå fram till dom 
    Det borde bli ganska dålig "timpenning" om man tittar på den möda du lagt ner och på det resultat du uppnått. Dags att lägga ner kanske? Eller rikta dig till en annan målgrupp om du vill ha effekt. Ett annat forum. En annan plats. Vad vet jag? Det verkar som att du bara slår och slår och försöker få igång en fight, men ingen vill slå tillbaka. Du slåss ut i tomma luften. Lite pinsamt är det att beskåda.
  • Keiko35
    saxon skrev 2012-03-06 23:08:35 följande:
    Det borde bli ganska dålig "timpenning" om man tittar på den möda du lagt ner och på det resultat du uppnått. Dags att lägga ner kanske? Eller rikta dig till en annan målgrupp om du vill ha effekt. Ett annat forum. En annan plats. Vad vet jag? Det verkar som att du bara slår och slår och försöker få igång en fight, men ingen vill slå tillbaka. Du slåss ut i tomma luften. Lite pinsamt är det att beskåda.

Jag följer tråden och tycker den är mycket intressant. Ts är en mycket skicklig debattör tycker jag, men så även Nasrin. Så jag känner inte alls att det är pinsamt, vill ibland slänga in en kommentar men känner att jag inte ligger i samma liga vad gäller att debattera, så jag fortsätter att följa tråden med spänning. 
  • Selfish Geene
    465 inlägg på 10 dagar bevisar motsatsen, det här är en fråga som berör
    En debatt är alltid en framgång, oavsett utgången.
  • Selfish Geene
    465 inlägg på 10 dagar bevisar motsatsen, det här är en fråga som berör
    En debatt är alltid en framgång, oavsett vilken utgång den får.
  • Selfish Geene
    Keiko35 skrev 2012-03-06 23:41:39 följande:
    Jag följer tråden och tycker den är mycket intressant. Ts är en mycket skicklig debattör tycker jag, men så även Nasrin. Så jag känner inte alls att det är pinsamt, vill ibland slänga in en kommentar men känner att jag inte ligger i samma liga vad gäller att debattera, så jag fortsätter att följa tråden med spänning. 
    Jag tackar för den fina komplimangen! Och jag tror att jag talar för oss alla när jag säger att vi gärna vill läsa dina kommentarer!
  • Nasrin
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-03-06 22:12:21 följande:
    Är inte det ganska självklart?

Om friheten inte finns för att avbilda "en vanlig människa" (vilket Mohammed inte var på något sätt) så finns inte friheten att avbilda valfritt motiv och det blir lätt absurt.

Mohammed var som sagt ingen vanlig människa, långt ifrån. Även om man tänker bort det teologiska så var han en av de människor som har format världen väldigt mycket, han finns i toppen med personer som de romerska kejsarna, Alexander den store, påvar, George Washington och så vidare. Att han inte skulle få avbildas är en stor förlust även av rent sekulära orsaker.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 22:15:52 följande:
    Inte för att de inte vill att jag ska avbilda profeten (ett önskemål jag under vissa omständigheter hade kunnat respektera)
    Utan för att de vill förbjuda mig att avbilda profeten

Alltså ingen bryr sig om du avbildar Profeten, eftersom du inte KAN avbilda Profeten. Det är om du skulle göra det i en oetisk situation, t ex som en hund, med bomber eller en gris. DÅ går bilden över till enbart kränkning mot muslimer som älskar denna Profet.
  • Nasrin
    JTA skrev 2012-03-06 22:15:10 följande:
    En konstnär kan vilja avbilda profeten för att testa om konsten har gränser. Där har du en anledning. Eftersom du tydligen har läst mina inlägg känner du till anledningen. Ändå fortsätter du att tjata om att det verkar konstigt att utan anledning vilja avbilda profeten. Är inte det konstigt?

Kan du läsa?
Svar på tråden förstöra heliga skripter