• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Nasrin
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-03-07 19:30:27 följande:
    Intressant att du enbart bemödar dig med att "bemöta" det och inte svaret på din fråga som jag skrev.

jag mötte det jag tyckte var en intressant reflektion som tillförde något i diskussionen.
  • Nasrin
    The Morticia skrev 2012-03-07 19:42:28 följande:
    Men så kan man ju för tusan inte resonera. Bara för att du gillar Muhammed så betyder inte det att jag gör det och att jag måste behandla honom på något speciellt vis. Jag älskar inte Muhammed, utan tycker att han var allt annat än ett föredöme. Så varför anser du att jag som har en totalt motsatt känsla för Muhammed inte får avbilda honom på vilket sätt jag vill? Varför skulle din vilja och känsla vara mer legitim än min?

Så, om du inte älskar honom eller ens bryr dig om honom varför en vilja att avbilda honom?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:01:06 följande:
    jag mötte det jag tyckte var en intressant reflektion som tillförde något i diskussionen.
    Så du menar att svaret på din fråga inte tillförde något? Samma med andra som har svarat på din fråga antar jag, eftersom du inte har bemött deras inlägg heller. Vill du ens ha svar på den frågan/diskutera?
  • Nasrin
    Toboas skrev 2012-03-07 20:05:33 följande:
    Men om jag avbildar honom när han har sex med en 9-åring så är det ju historiskt korrekt även om många ändå anser det vara ett oetiskt beteende. Hur ställer du dig till det?
    Fel, många källor säger att Aisha var 16-17 n'r äktenskapet fullbordades.

Dock var det vanligt att man i Sverige på den tiden gifte sig med 9-10 åringar och att man som 11-12åring fick sitt första barn. Hur ställer du dig till det?  
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-07 20:48:40 följande:
    förutom att du själv verkar iaf en smula provocerad så kanske tråden kan visa att det inte finns någon anledning att vara rädd för att avbilda profeten eller vanhedra koranen!?

Jag är inte ett dugg provocerad utan otroligt faschinerad över ditt starka intresse för Islam och vår Profet, det är därför jag inte kan slita mig från tråden. Jag vill förstå ditt intresse och kanske även göra lite dawah Du verkar mottaglig för ett bättre liv
  • Nasrin
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-03-07 22:02:56 följande:
    Så du menar att svaret på din fråga inte tillförde något? Samma med andra som har svarat på din fråga antar jag, eftersom du inte har bemött deras inlägg heller. Vill du ens ha svar på den frågan/diskutera?
    Har du inte svenska som modersmål? Vill du ha lite material om syftning på svenska?
  • Nasrin
    JTA skrev 2012-03-07 21:08:48 följande:
    Samtidigt som du ihärdigt påpekar att ingen blir provocerad av TS och att det inte finns någon mening med att avbilda profeten, så klarar du inte att titta på en (vördsam) bild av profeten och ignorerar både mina och Selfish förslag på goda anledningar att göra karikatyrer av profeten. Varför tror du att någon skall ta dina argument på allvar?

Kan du läsa var min fråga. Jag tyckte jag skrev att jag inte är intresserad av att besvara dig efter din första kommentar till mig? Svårt att förstå skriven svenska?
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:03:08 följande:
    Fel, många källor säger att Aisha var 16-17 n'r äktenskapet fullbordades.
    Flera traditioner som betraktas som autentiska av sådana muslimer som du säger entydigt att Aisha var nio månår (ca 8,7 solår) när Muhammad sexade med henne första gången. Menar du alltså att du ifrågasätter dessa traditioners autenticitet? På vilka grunder då i så fall?
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:03:08 följande:
    Dock var det vanligt att man i Sverige på den tiden gifte sig med 9-10 åringar och att man som 11-12åring fick sitt första barn. Hur ställer du dig till det?  
    De allra flesta anser att det var fel även då. Hur ställer du dig till Muhammeds äktenskap med Aisha?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:05:41 följande:
    Har du inte svenska som modersmål? Vill du ha lite material om syftning på svenska?
    Jo, det har jag. Jag försöker bara förstå varför du, som verkar intresserad av att diskutera, inte är intresserad av att diskutera svaren på en fråga som du ställde.

Det brukar innebära att man tycker att svaret är obekvämt eller att man inte har något att svara och därför ignorerar man det. Är det så i ditt fel eller beror det på något annat?
  • Nasrin

JTA skrev 2012-03-07 22:12:10 följande:
    Flera traditioner som betraktas som autentiska av sådana muslimer som du säger entydigt att Aisha var nio månår (ca 8,7 solår) när Muhammad sexade med henne första gången. Menar du alltså att du ifrågasätter dessa traditioners autenticitet? På vilka grunder då i så fall?

De allra flesta anser att det var fel även då. Hur ställer du dig till Muhammeds äktenskap med Aisha?

Hänvisar mitt svar till tidigare inlägg 456, 470 och  487.

Svar på tråden förstöra heliga skripter