• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • Anonym (koks)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-02 09:22:06 följande:
    Varför öppna en öl, det kan vara pandoras ask, så enkelt kan man summera upp det.
    Varför cannabis kommer upp, är ju för det är den överlägset största drogen som vi nyttjar i Sverige av de olagliga drogerna.
    Cannabis förändrar inget psyke, ja under ruset så förändrar ju det en, men inget unikt för cannabis eller någon drog då :p

Vet inte hur du lyckas komma i kretsar där så MÅNGA som 1 av 20 är utan problem av sitt drog användande.
    Men det kanske är så enkelt att som missbrukare söker man sig till andra missbrukare.

Jag känner ingen med problem.
    Enda jag vet att vi är 1 miljon som nyttjat/nyttjar cannabis, och de allra flesta hanterar den drogen.
    Men det är ju en lätt drog och svårt att missbruka.
    Givetvis som allt roligt så går det att missbruka.
    det är lite lättare att diskutera om du inte snackar äpplen när jag pratar päron...
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (koks) skrev 2012-04-02 11:01:55 följande:
    det är lite lättare att diskutera om du inte snackar äpplen när jag pratar päron...
    Nu handlar ju tråden om frukt.
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-02 07:33:12 följande:
    Det är väl rätt tydligt vad TS ville ha ut ut av att testa, h*n ville förstå upplevelsen och vad som lockade dom.

Sen är jag fullt medveten om att det är en liten klick som får problem med sin konsumtion.
    Men skrika missbrukare bara för man nyttjar lite droger, är lika obstinat som skrika missbrukare för man tar sig ett glas vin.
    Men vad skulle det hjälpa TS att testa? Hon jobbar inte med brukare, hon jobbar med missbrukare!

Sen kan man se det så här, rent krasst, att många är redan förprogrammerade för missbruk. Frågan är bara om de kommer att trigga det.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-03-06 22:13:04 följande:
    ......
    Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa drogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....
    .......         
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 14:49:40 följande:
    Men vad skulle det hjälpa TS att testa? Hon jobbar inte med brukare, hon jobbar med missbrukare!

Sen kan man se det så här, rent krasst, att många är redan förprogrammerade för missbruk. Frågan är bara om de kommer att trigga det.
    Läs det fetstilta ett par hundra gånger och sen återkom med en riktig kommentar.
  • Anonym (koks)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-02 11:26:24 följande:
    Nu handlar ju tråden om frukt.
    Oj ursäkta, visste inte att du inte förstod vedertagen symbolik. Låt mig omformulera: Det är lättare att diskutera om du inte svarar med inlägg om cannabis (äpplen) på mina inlägg som handlar om centralstimulantia (päron). Förstår du då?
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (koks) skrev 2012-04-02 16:04:52 följande:
    Oj ursäkta, visste inte att du inte förstod vedertagen symbolik. Låt mig omformulera: Det är lättare att diskutera om du inte svarar med inlägg om cannabis (äpplen) på mina inlägg som handlar om centralstimulantia (päron). Förstår du då?
    Förstod mycket väl vad du tyckte dig säga, men tyvärr funkar inte.
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-02 15:51:13 följande:
    Läs det fetstilta ett par hundra gånger och sen återkom med en riktig kommentar.
    Ja, och jag anser att TS är ute och cyklar om hon inbillar sig att hon kommer att få någon slags "förståelse" bara för att hon testar knark vilket jag nämnt tidigare i tråden.

Men det tycker inte du. Du anser att det är såpass riskfritt att TS har mycket att vinna på att testa?

Vilken symbios hon kommer att uppleva! Eller inte..
  • Anonym
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 16:43:32 följande:
    Ja, och jag anser att TS är ute och cyklar om hon inbillar sig att hon kommer att få någon slags "förståelse" bara för att hon testar knark vilket jag nämnt tidigare i tråden.

Men det tycker inte du. Du anser att det är såpass riskfritt att TS har mycket att vinna på att testa?

Vilken symbios hon kommer att uppleva! Eller inte..
    Vare sig hon defacto har nytta av det i sitt yrkesutövande eller inte så kommer hon gå ifrån det många erfarenheter rikare.
    Hur man vänder och vrider på det så missar jag det negativa.

• Anonym (farmor månsson)
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-03-06 22:13:04 följande:
    Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            
    BYT JOBB,hur kan man ens tänka tanken att testa ??
  • Anonym
    Anonym (farmor månsson) skrev 2012-04-02 16:51:32 följande:
    BYT JOBB,hur kan man ens tänka tanken att testa ??
    Så vi ska bara kunna erbjuda "vård" i form av oinsatt, ignorant, okunnig och oengagerat personal?

Ts visar en otrolig engagemang mot sina patienter och du vill att hon ska byta yrke? Varför om jag får fråga?

Svar på tråden Vill testa drogerna