Anonym (aha) skrev 2012-04-02 17:16:57 följande:
Givetvis har jag inte förträngt de åren, tvärt om, de är olustigt närvarande i mitt liv. Och den erfarenheten kan folk vara utan.
Förstår inte varför rena fina människor ska testa, Ingen vill hamna i den misär det kan medföra, varför chansa?
Varje erfarenhet berikar, bra som dåligt.
Aha, slänga på lite stigma sitter alltid bra?
Så man är fin och ren när man dricker alkohol men om man vill testa annat så blir man äcklig och smutsig?
Jag kan då säga att jag blev inte äcklig och smutsig av att köra på amfetamin, det var utan tvekan den bästa perioden i mitt liv och jag beklagar bara att barnen och allt för korta dygn inte ger mig möjligheten att "leka" lite igen eller inkludera den i min vardag.
Klättra uppför ett berg utan skyddsutrustning ser jag som en chansning, prova på en lätt drog (antar att heroin inte är ts förstahandsval) ser jag däremot inte som nån chansning.
Anonym (aha) skrev 2012-04-02 17:19:42 följande:
Nu syftade jag till missbrukare som jobbar med missbrukare.
Jag lade in mig på ett behandlingshem där samtliga anställda hade en egen bok så att säga. Det är oftast dem jag tänker på när marken rämnar. De kan, de mår bra och dit vill jag!
Ja, vad anser du att det är när man testar droger? Det kanske inte är många som trillar dit på att testa, men tillräckligt många för att det ska vara att spela med sitt liv.
My bad, ja då tycker jag att dom mest lämpade för yrket är dom som kombinerar skolböcker med personlig erfarenhet.
Hahaha, är det dramaqueen dagen idag? Tredje tråden där jag ser fruktansvärda överdrifter, nej man riskerar inte sitt liv genom att testa på droger.
Som en skötsam stabil och målmedveten människa så riskerar man absolut ingeting.