Queenie70 skrev 2012-04-02 18:57:47 följande:
Nej, det antyder jag inte alls. De tolkningarna finns bara i ditt huvud. Och snälla människa är det verkligen så obegripeligt att förstå att det definitvt inte är nån banbrytande erfarenhet för alla på samma sätt som du upplever det? Om du haft en aha upplevelse, så kan det för din granne lika gärna bli en Jahaupplevelse....
Vidare finner jag det märkligt att du som uppenbarligen haft så starka upplevelser i samband med drogbruk då samtidigt inte kan förstå att just denna upplevelse för några av våra medmänniskor kan vara en risk? Jag nyttjar alkohol reglbundet och har inga som helst problem att hantera alkohol, men jag är ju inte så jävla korkad att jag inte förstår att det kan vara ett problem för ANDRA människor och jag inte kan använda mig själv som referensram, det funkar för mig, så då kan det inte vara nåt problem för andra....Om det är nån som är onyansera och rabiat i denna debatt så är det ju faktiskt du, som tror dig sitta inne med den enda sanningen.
Vad och när och hur ofta jag har erfarenhet av droger är inget jag i detalj vill gå in på.
Ja det är upplevelse, om du vill förminska det så kan du fortsätta med det.
Jag förstår att några få procent av alla drogbrukare (lagliga som olagliga) kommer av olika anledningar missköta sig, jag ser dock inte hur man kan göra dom få procenten till nått represantivt för majoriteten.
Bjuder du folk i din närhet på alkohol?
Eller drar du dig från det för det är ju "farligt" för andra även om du kan hantera det?
Nej jag börjar förstå det, av det du skriver så har du försökt röka cannabis, 1-2 gånger, fick ingen direkt rus mer än att du eventuellt mådde illa och där kom du fram till att "knark" är minsan inget för dig*?