• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • Anonym
    Valaine skrev 2012-04-03 11:33:55 följande:
    Amfetamin, givetvis. Varför medicinerar du inte din ADD?

Jag gör det men känner att det inte räcker...en red bull har samma effekt och då slipper jag tröttheten också.

Tänkte mest kokain eller något liknande (i små doser) bara för att få upp energin och få bättre koncentration.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-19 11:56:22 följande:

Jag gör det men känner att det inte räcker...en red bull har samma effekt och då slipper jag tröttheten också.

Tänkte mest kokain eller något liknande (i små doser) bara för att få upp energin och få bättre koncentration.

Kocain är väldigt väldigt kort halveringstid, då lämpar sig amfetamin bättre ändamålet.
    Finns en adhd medicin baserat på amfetamin om inte kopior fungerar för dig.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-19 13:26:14 följande:
    Kocain är väldigt väldigt kort halveringstid, då lämpar sig amfetamin bättre ändamålet.
    Finns en adhd medicin baserat på amfetamin om inte kopior fungerar för dig.
    Tack...vad heter den adhd medicinen? Är lite rädd för att det ska synas på mig om jag tar amfetamin även fast jag tar i små doser...jag vill inte se ut som en speedad pundare. Jag känner en tjej som tar kokain och det syns inte på henne men hon har energin och är som vanligt fast en bättre version av sig själv.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-19 21:15:29 följande:
    Tack...vad heter den adhd medicinen? Är lite rädd för att det ska synas på mig om jag tar amfetamin även fast jag tar i små doser...jag vill inte se ut som en speedad pundare. Jag känner en tjej som tar kokain och det syns inte på henne men hon har energin och är som vanligt fast en bättre version av sig själv.
    Den heter amfetamina om inte minnet sviker mig helt

Små doser har inte den effekten, vill du bli speedat så får du ta normala doser man tar för berusning, är man bara ute efter lite extra energi så tar man under hälften av det vad tjackare gör.

• Valaine
    Anonym skrev 2012-04-19 22:16:49 följande:
    Den heter amfetamina om inte minnet sviker mig helt

Små doser har inte den effekten, vill du bli speedat så får du ta normala doser man tar för berusning, är man bara ute efter lite extra energi så tar man under hälften av det vad tjackare gör.
     Metamina. :)
  • Anonym (ingen bra ide)

Jag tycker verkligen inte du skall testa någon drog. Då jag själv kämpar med ett liv i från droger och vet hur jobbigt det är. Jag tycker att det är lättare och prata med folk som jobbar med missbrukare men ej har erfarenhet genom att ha testar lr missbrukat. Har försökt Gå på NA möten men det funka ej för mig. Så jag pröva att prata med en från missbruksenheten som ej har testar lr missbrukat innan och känner att det funkar bättre. Det känns mer som att dom inte dömer mig för dom vill jobba med detta. Dom  lyssnar  mer på vad jag har att säga och jag känner att dom vill veta mer om det genom att lyssna för att hjälpa mig med det. Istället för att ha erfarenhet av droger och "veta" vad en person går i genom för det är olika för alla.

• prop19
    Anonym (ingen bra ide) skrev 2012-04-22 07:24:52 följande:
    Jag tycker verkligen inte du skall testa någon drog. Då jag själv kämpar med ett liv i från droger och vet hur jobbigt det är. Jag tycker att det är lättare och prata med folk som jobbar med missbrukare men ej har erfarenhet genom att ha testar lr missbrukat. Har försökt Gå på NA möten men det funka ej för mig. Så jag pröva att prata med en från missbruksenheten som ej har testar lr missbrukat innan och känner att det funkar bättre. Det känns mer som att dom inte dömer mig för dom vill jobba med detta. Dom  lyssnar  mer på vad jag har att säga och jag känner att dom vill veta mer om det genom att lyssna för att hjälpa mig med det. Istället för att ha erfarenhet av droger och "veta" vad en person går i genom för det är olika för alla.
    Att bara testa en drog är inte värre än att testat en öl.
    Droger kidnappar inte ens liv.
    Enda där droger verkligen kan ta tag i ens liv, är folk med psykiska besvär.
    Och när dom märker att dom helt plötsligt fungerar normalt, så är det rätt givet att dom vill fortsätta vra normala.
    Vi använder ju idag amfetamin och derivat av dessa för ADHD, just de som har ADHD är såna som ofta söker sig till droger.
    Och då oftast cannabis.
  • Anonym (ingen bra ide)

Tro mig att testa kan vara livshotande. Hade själv 3 kompisar som dog pga droger och att dom testa droger. En dog av GHB och då slutade andningen för henne och dog en plågsam död. Sen har jag en som dog efter LSD som fick en psykos och hoppa från en bro. Sen har jag en som prova olika piller och och då sluta hjärtat fungera. Så prova kan man dö av det finns inga garantier. Och få ett sug efter droger händer nästan direkt. Självklart är det olika på olika droger men alla är bygger upp ett sug. GHB är lika farligt  som Heroin  att sluta med och kan leda in i döden

• Anonym
    Anonym (ingen bra ide) skrev 2012-04-22 15:03:57 följande:
    Tro mig att testa kan vara livshotande. Hade själv 3 kompisar som dog pga droger och att dom testa droger. En dog av GHB och då slutade andningen för henne och dog en plågsam död. Sen har jag en som dog efter LSD som fick en psykos och hoppa från en bro. Sen har jag en som prova olika piller och och då sluta hjärtat fungera. Så prova kan man dö av det finns inga garantier. Och få ett sug efter droger händer nästan direkt. Självklart är det olika på olika droger men alla är bygger upp ett sug. GHB är lika farligt  som Heroin  att sluta med och kan leda in i döden
    Felaktigheter upp på en rad.
    Orkar inte skjuta ner dom för då kommer väl en moderator och springer ditt ärende.
  • Anonym (ingen bra ide)
    Anonym skrev 2012-04-22 17:55:58 följande:
    Felaktigheter upp på en rad.
    Orkar inte skjuta ner dom för då kommer väl en moderator och springer ditt ärende.
    Ok då undrar jag hur det är fel för jag vill ju gärna veta om hur dom dog då om inte drogerna gjorde det som läkarna sa att det var samt tidningar och familjer..  Vadå moderator springer mitt ärende????
Svar på tråden Vill testa drogerna