• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • Anonym
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 00:57:04 följande:
    Varför klarar du inte av att skriva utan att inleda med något nedvärderande? Kass argumentationsteknik kallar jag det!
    Nog om det.

Får jag fråga vad du kallar det när man knarkar? Att komma till verkligheten? När du tar en drog, då flyr du Din verklighet, så är det med det.
    I DIN värld kanske, kanske för det var precis det DU gjorde, jag själv använder cannabis, alkohol, koffein, socker och ingen av dom används för att fly verkligheten.

• Valaine
    Anonym skrev 2012-04-03 02:49:12 följande:

Hej...Hoppas det går bra för mig att hoppa in här och fråga en sak...Jag har ADD och undrar vad det finns för drog för mig som gör att jag är här i nuet? Jag känner att jag är i en annan värld, i mig själv och jag dagdrömmer nästan hela tiden. Jag känner mig instängd i mig själv.

Amfetamin, givetvis. Varför medicinerar du inte din ADD?
  • Valaine
    Queenie70 skrev 2012-04-03 06:44:48 följande:
    Så du råder således TS att inte bara "testa" droger utan att också helst utveckla ett missbruk för att kunna fortsätta vara yrkesverksam.
    Nej, absolut inte. Jag ser hellre att någon med ett missbruk bakom sig har TS yrke. 
  • Valaine
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 00:52:24 följande:
    Ok, så vad kallar du det då? Självmedicinering? Det är samma sak, du flyr Din verklighet.
    Nej, jag självmedicinerade inte. Jag knarkade för att jag tyckte att det var roligt. För att känslan av en kick är skönare än något annat på jorden. Ruset gav mig inget, i vissa fall var det obehagligt. Jag var kicktorsk helt enkelt. 
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-03 07:14:17 följande:
    Som en pitbull så säger du det bara handlar om verklighets flykt, ska man så hårdra det som du gör det.
    Så är allt verklighetsflykt man gör, läser en bok, knappar inlägg på ett forum och så vidare och så vidare.
    Känns nästan att det är livsviktigt för dig om denna "verklighetsflykt".

För min del vet jag inte vad verklighetsflykten kommer in, jag äter lite cannabis sen går jag lägger mig.
    Och mycket sällan vaknar jag med rus.

Så berätta gärna för mig vart min verklighetsflykt är, eller är det att jag ska vakna 50ggr på en natt som gäller annars lurar jag verkligheten.
    kanske dom som tar blodtrycksmedicin ska sluta ta denna, annars förvränger dom sin verklighet.
    Eller varför inte du när värmen kommer så får man inte ta allergimediciner, för gör man det så flyr man sin verklighet.

Eller kanske om jag helt plötsligt köper en påse räkor och äter som jag ALDRIG gör annars så är det verklighetsflykt.
    Titta på bio eller en film i soffan, är en verklighetsflykt.

Dock i slut ändan gäller det bara ha lite skoj, sen om det är droger eller en god bok man inmundigar är mindre intressant.
    Blir bara intressant när man överdriver så det påverkar negativt på livet som man ska se över om det är roligt längre.
    Men som tur är det bara ett mindre antal svagare människor rent psykiskt som trillar dit.
    Fast du verkar inte ha läst ett enda ord jag skrivit, kom tillbaks när du gjort det eller så håller du helt ärligt tyst.

Har nyss förklarat(både en och två gånger) att jag är högst liberal till droger för dem som använder det som en medicin. Trots att det inte ens är det som diskuteras i TS!

Sätt dig ned, och l ä s! Du kanske upptäcker både ett och ett annat.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 14:32:41 följande:
    Fast du verkar inte ha läst ett enda ord jag skrivit, kom tillbaks när du gjort det eller så håller du helt ärligt tyst.

Har nyss förklarat(både en och två gånger) att jag är högst liberal till droger för dem som använder det som en medicin. Trots att det inte ens är det som diskuteras i TS!

Sätt dig ned, och l ä s! Du kanske upptäcker både ett och ett annat.
    Varför, du försöker ju med nonsens, att allt handlar om verklighetsflykt.
    Kanske för dig, men som vanligt är det en liten bubbla som skall diktera hur det ser ut för resten av världen.

Verklighetsflykt Skrikandes
  • Anonym (aha)
    Digestive skrev 2012-04-03 10:30:03 följande:
    Du kan sluta diskutera sådär fult. Ingenstans har jag visat upp något genuint tecken på vare sig upprördhet eller rädsla.

Frågor följer med ett frågetecken, jag bjöd på en slutsats utifrån infromationen jag har fått. En slutsats som verkar räcka ganska långt därtill. Förstår mycket väl att du förknippar berusning starkt med flykt med din bakgrund. 

Det smärtar mig att läsa om medicinska dilemman där man får välja bort en viktig del utav sin personlighet och sitt liv för att bara mäkta med i allmänhet. Jag har inte samma erfarenheter när det kommer till droger, har dock haft min beskärda del av ångest samt bokstavssyndrom och kan sätta mig in i att förlora tillgången till sin kreativitet. Får hoppas att tiden läker såren för dig och det enda råd jag kan ge handlar om att inte förlita sig för mycket på medicinerna du har, utan att utmana dig själv emellanåt och försöka övervinna problemen så gott och långt det går. Vi har en otrolig förmåga att kunna anpassa oss till nya situationer och kunna växa med problem tills ens funktion antingen övervinner eller anpassar sig efter dem - även om det inte alltid räcker fullt ut.
    På cirka 12 år så hela kroppen fått en helt ny generation av celler och vi utvecklas samt genomgår evolution i en ständig process genom livet. Att helt och hållet förlita sig på mediciner gör att den här utvecklingen och evolutionsprocessen inte har någon anledning till att gå åt önskat håll självmant. Ta gärna pauser vid lämpliga tillfällen, då du kan uttrycka din helt nyktra person och där du har utrymme och tiden för att hantera även de svåraste delarna i dig.

Sprang du på exempelvis LSD eller hallucinogena svampar under dina vildare dagar och hur reagerade du i sådant fall på den typen av droger?

Allmänhetens okunskap kring droger skapar tyvärr ett lidande för onödigt många. Sedan behöver man självklart inte inta droger för att skaffa sig kunskap som, relaterat till ämnet och i allmänhet, förenklar livssituationen för andra.
    Fast vi verkar tolka flykt lite olika.
    Eftersom dina frågor varken följde med frågetecken eller utropstecken så utgår jag från att du försöker att klistra saker på mig så som du vill uppfatta dem. Detta tar jag mig rätten att bemöta.

Som sagt, jag blev en lite bättre version av mig själv med droger, de hanterade mig men jag hanterade tyvärr inte dem.

Jag håller med dig i stort, men som sagt, det ligger utanför ramarna för TS och det är viktigt att skilja på.

Man bör välja sina strider och det måste väl även den mest indoktrinerade förstå att just denna tråd är helt fel forum att propagera för fri användning i?
  • Digestive
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 15:12:11 följande:
    Fast vi verkar tolka flykt lite olika.
    Eftersom dina frågor varken följde med frågetecken eller utropstecken så utgår jag från att du försöker att klistra saker på mig så som du vill uppfatta dem. Detta tar jag mig rätten att bemöta.

Som sagt, jag blev en lite bättre version av mig själv med droger, de hanterade mig men jag hanterade tyvärr inte dem.

Jag håller med dig i stort, men som sagt, det ligger utanför ramarna för TS och det är viktigt att skilja på.

Man bör välja sina strider och det måste väl även den mest indoktrinerade förstå att just denna tråd är helt fel forum att propagera för fri användning i?
    Jag kan inte riktigt se hur ordet "flykt" kan ha något större tolkningsutrymme. Du får gärna förklara vad du menar med ordet, om inte dess egentliga innebörd.

Det var inga frågor överhuvudtaget - utan antaganden eller rättare sagt slutsatser utifrån given information. Ditt uttalande om att vi bara försvarar en verklighetsflykt, tyder i högsta grad på att du inte har något annat att reflektera droganvändning med, än just verklighetsflykter. En slutsats som även verkar stämma väldigt väl.

Propagera för fri användning?

• Anonym (aha)
    Digestive skrev 2012-04-03 15:22:13 följande:
    Jag kan inte riktigt se hur ordet "flykt" kan ha något större tolkningsutrymme. Du får gärna förklara vad du menar med ordet, om inte dess egentliga innebörd.

Det var inga frågor överhuvudtaget - utan antaganden eller rättare sagt slutsatser utifrån given information. Ditt uttalande om att vi bara försvarar en verklighetsflykt, tyder i högsta grad på att du inte har något annat att reflektera droganvändning med, än just verklighetsflykter. En slutsats som även verkar stämma väldigt väl.

Propagera för fri användning?
    Fast nu känns det så bakåtsträvande att jag faktiskt får nog.

Att inte kunna passera gå gör inget spel, tyvärr..

Jag tycker det har vart trevligt att diskutera, men när hela diskussionen avstannar pga en endaste formulering och där åsikter lämnas vid för våg tack vare en rättshaveristisk tolkning av ord, då är det inte roligt längre.

Nej, lycka till damer och herrar.

Hoppas TS har fått sig en funderare dock.
  • Digestive
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 15:46:55 följande:
    Fast nu känns det så bakåtsträvande att jag faktiskt får nog.

Att inte kunna passera gå gör inget spel, tyvärr..

Jag tycker det har vart trevligt att diskutera, men när hela diskussionen avstannar pga en endaste formulering och där åsikter lämnas vid för våg tack vare en rättshaveristisk tolkning av ord, då är det inte roligt längre.

Nej, lycka till damer och herrar.

Hoppas TS har fått sig en funderare dock.
    Vilka löjliga pajaskonster.
Svar på tråden Vill testa drogerna