Digestive skrev 2012-04-03 10:30:03 följande:
Du kan sluta diskutera sådär fult. Ingenstans har jag visat upp något genuint tecken på vare sig upprördhet eller rädsla.
Frågor följer med ett frågetecken, jag bjöd på en slutsats utifrån infromationen jag har fått. En slutsats som verkar räcka ganska långt därtill. Förstår mycket väl att du förknippar berusning starkt med flykt med din bakgrund.
Det smärtar mig att läsa om medicinska dilemman där man får välja bort en viktig del utav sin personlighet och sitt liv för att bara mäkta med i allmänhet. Jag har inte samma erfarenheter när det kommer till droger, har dock haft min beskärda del av ångest samt bokstavssyndrom och kan sätta mig in i att förlora tillgången till sin kreativitet. Får hoppas att tiden läker såren för dig och det enda råd jag kan ge handlar om att inte förlita sig för mycket på medicinerna du har, utan att utmana dig själv emellanåt och försöka övervinna problemen så gott och långt det går. Vi har en otrolig förmåga att kunna anpassa oss till nya situationer och kunna växa med problem tills ens funktion antingen övervinner eller anpassar sig efter dem - även om det inte alltid räcker fullt ut.
På cirka 12 år så hela kroppen fått en helt ny generation av celler och vi utvecklas samt genomgår evolution i en ständig process genom livet. Att helt och hållet förlita sig på mediciner gör att den här utvecklingen och evolutionsprocessen inte har någon anledning till att gå åt önskat håll självmant. Ta gärna pauser vid lämpliga tillfällen, då du kan uttrycka din helt nyktra person och där du har utrymme och tiden för att hantera även de svåraste delarna i dig.
Sprang du på exempelvis LSD eller hallucinogena svampar under dina vildare dagar och hur reagerade du i sådant fall på den typen av droger?
Allmänhetens okunskap kring droger skapar tyvärr ett lidande för onödigt många. Sedan behöver man självklart inte inta droger för att skaffa sig kunskap som, relaterat till ämnet och i allmänhet, förenklar livssituationen för andra.
Fast vi verkar tolka flykt lite olika.
Eftersom dina frågor varken följde med frågetecken eller utropstecken så utgår jag från att du försöker att klistra saker på mig så som du vill uppfatta dem. Detta tar jag mig rätten att bemöta.
Som sagt, jag blev en lite bättre version av mig själv med droger, de hanterade mig men jag hanterade tyvärr inte dem.
Jag håller med dig i stort, men som sagt, det ligger utanför ramarna för TS och det är viktigt att skilja på.
Man bör välja sina strider och det måste väl även den mest indoktrinerade förstå att just denna tråd är helt fel forum att propagera för fri användning i?