• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • raider
    Anonym (ingen bra ide) skrev 2012-04-22 15:03:57 följande:
    Tro mig att testa kan vara livshotande. Hade själv 3 kompisar som dog pga droger och att dom testa droger. En dog av GHB och då slutade andningen för henne och dog en plågsam död. Sen har jag en som dog efter LSD som fick en psykos och hoppa från en bro. Sen har jag en som prova olika piller och och då sluta hjärtat fungera. Så prova kan man dö av det finns inga garantier. Och få ett sug efter droger händer nästan direkt. Självklart är det olika på olika droger men alla är bygger upp ett sug. GHB är lika farligt  som Heroin  att sluta med och kan leda in i döden
    Inte många rätt där inte, jag förstår rädslan mot det okända men man behöver inte vara rädd för att utforska världen eller sig själv, det gör vi från sekunden vi föds.

Har man själv inte testat så är det lätt att upprepa vandringssägner om lsd, att folk trodde sig kunna flyga eller ghb som naturligt förekommer i dom flesta celler vi har i kroppen.
    Syftet som ts har antar jag är att få reda på själv vad det handlar om, inte statiskt text som inte kan återge känslor, inte vandringssägner utan first hand, det om nått är beundransvärt.
    Tar man det steget i ts sits så kan man ge sig fan på att det blir inget vårdslöst experimenterande, inga tonårs maxningar där man försöker ta reda å hur långt man kan pressa sig eller hur "bäng" man kan bli utan ts som vuxen ansvarsfull person tar nog reda på vilka droger, dosering, eventuella biverkningar och testar i en lugnt och kontrollerat omgivning just för att undvika korkade misstag som kan sluta illa.

• Anonym (ingen bra ide)
    raider skrev 2012-04-22 19:45:07 följande:
    Inte många rätt där inte, jag förstår rädslan mot det okända men man behöver inte vara rädd för att utforska världen eller sig själv, det gör vi från sekunden vi föds.

Har man själv inte testat så är det lätt att upprepa vandringssägner om lsd, att folk trodde sig kunna flyga eller ghb som naturligt förekommer i dom flesta celler vi har i kroppen.
    Syftet som ts har antar jag är att få reda på själv vad det handlar om, inte statiskt text som inte kan återge känslor, inte vandringssägner utan first hand, det om nått är beundransvärt.
    Tar man det steget i ts sits så kan man ge sig fan på att det blir inget vårdslöst experimenterande, inga tonårs maxningar där man försöker ta reda å hur långt man kan pressa sig eller hur "bäng" man kan bli utan ts som vuxen ansvarsfull person tar nog reda på vilka droger, dosering, eventuella biverkningar och testar i en lugnt och kontrollerat omgivning just för att undvika korkade misstag som kan sluta illa.
    Jag har missbrukat i 12 år och jag har förlorat 3 vänner på grund av det så kalla det var du vill. Jag skrev inte att han trodde han kunde flyga utan att han fick en psykos och hoppade då han trodde alla ville döda han så han hoppa från en bro. Det finns flera som har dött av GHB med  då det är massa frätande ämnen. Och man dör då det kan slå ut andningen.
  • extramamman

Vilken j**la dum och korkad tråd. Hur kan folk ens börja disskutera en sån här sak??!? Dra ett par kilo heroin rakt in i blodet på en gång så vi slipper korkade människor som dig.

• Anonym
    Anonym (ingen bra ide) skrev 2012-04-22 20:46:44 följande:
    Jag har missbrukat i 12 år och jag har förlorat 3 vänner på grund av det så kalla det var du vill. Jag skrev inte att han trodde han kunde flyga utan att han fick en psykos och hoppade då han trodde alla ville döda han så han hoppa från en bro. Det finns flera som har dött av GHB med  då det är massa frätande ämnen. Och man dör då det kan slå ut andningen.
    Har haft droger runt mig större delen av mitt vuxna liv(+40), INTE EN ENDA av mina polare har dött eller ens varit nära dö av en drog.
    Som visserligen är cannabis då, som är väldans svårt att dö av.

GHB är ett sövningsmedel, och givetvis om man tar för mycket så får man andningsdepression.
    Men hade vi haft en statlig försäljning med dos råd, då hade dessa fåtal dödsfall inte skett.

Och LSD ska man ha en så kallat sitter och skapa en bra miljö, så är den drogen säker också.

Problemet när jag läser din text är att du försöker överdriva droger till något livsfarligt.
    Vilket det inte är, kan snabbt räkna upp par som är långt mycket farligare = alkohol, tobak och koffein.
  • Anonym
    extramamman skrev 2012-04-22 21:07:46 följande:
    Vilken j**la dum och korkad tråd. Hur kan folk ens börja disskutera en sån här sak??!? Dra ett par kilo heroin rakt in i blodet på en gång så vi slipper korkade människor som dig.
    Vad är det som är så korkat?
    Såklart ser man alla droger som livsfarliga och att lemmarna trillar av.
    Ja då kanske det är korkat, men nu är ju inte droger alltid så farliga som en del inbillar sig.
    Givetvis beroende på vilken drog vi pratar om.
    Om vi pratar om den överlägset största illegala drogen cannabis, så är ju den droger relativt harmlös.
  • extramamman
    Anonym skrev 2012-04-22 21:12:43 följande:
    Vad är det som är så korkat?
    Såklart ser man alla droger som livsfarliga och att lemmarna trillar av.
    Ja då kanske det är korkat, men nu är ju inte droger alltid så farliga som en del inbillar sig.
    Givetvis beroende på vilken drog vi pratar om.
    Om vi pratar om den överlägset största illegala drogen cannabis, så är ju den droger relativt harmlös.
    Nej självklart inte, men är det sådana människor vi vill ska ta hand om människor som vill komma UR träsket, såna som själva vill prova??!?
    Hon om någon borde väl förstå hur det kan sluta. Om hon inte märkt det med sitt jobb borde hon söka nytt. Ett sånt jobb borde ju göra, med normalt funtade människor, att man absolut aldrig vill ha något med sådant att göra överhuvudtaget??!
    Cannabis kan jag se som en drog den dagen alkohol blir narkotikaklassat.
  • Anonym

"kan jag genom er få uppleva hur det är??"
    Eeeeh borde du inte kunna få minst lika bra svar på det från dina patienter eller tror du du ska få nåt rus av att skriva på FL?

• Anonym
    extramamman skrev 2012-04-22 21:17:15 följande:
    Nej självklart inte, men är det sådana människor vi vill ska ta hand om människor som vill komma UR träsket, såna som själva vill prova??!?
    Hon om någon borde väl förstå hur det kan sluta. Om hon inte märkt det med sitt jobb borde hon söka nytt. Ett sånt jobb borde ju göra, med normalt funtade människor, att man absolut aldrig vill ha något med sådant att göra överhuvudtaget??!
    Cannabis kan jag se som en drog den dagen alkohol blir narkotikaklassat.
    Vad är det för träsk du pratar om, inga av mina polare är i några träsk.
    Och inte jag heller för den delen, är snart husägare och livet går som på räls.

Alla som tar livet av sig, dör eller vad det kan nu vara, vart hittar ni alla dom?
    Lever inte i någon överklass precis, men detta fenomen är totalt okänt för mig som en verklighet.
  • extramamman
    Anonym skrev 2012-04-22 21:21:23 följande:
    Vad är det för träsk du pratar om, inga av mina polare är i några träsk.
    Och inte jag heller för den delen, är snart husägare och livet går som på räls.

Alla som tar livet av sig, dör eller vad det kan nu vara, vart hittar ni alla dom?
    Lever inte i någon överklass precis, men detta fenomen är totalt okänt för mig som en verklighet.
    Så det finns inga pundare i överklassen eller vad menar du?!
    Med träsk menar jag människor med ett beroende till droger som förstör livet för dem, de förlorar jobb, vänner och familj. Och detta kommer du även komma att  hitta bland dina villa-kompisar.
    Även om man har ett par millar på banken, bor i slott och har 30 bilar i garaget kan ditt liv vara i ett träsk.
  • Anonym
    extramamman skrev 2012-04-22 21:26:36 följande:
    Så det finns inga pundare i överklassen eller vad menar du?!
    Med träsk menar jag människor med ett beroende till droger som förstör livet för dem, de förlorar jobb, vänner och familj. Och detta kommer du även komma att  hitta bland dina villa-kompisar.
    Även om man har ett par millar på banken, bor i slott och har 30 bilar i garaget kan ditt liv vara i ett träsk.
    Ingen aning tillhör inte överklassen:
    Men börjar allvarligt fundera på alla skräckhistorier om de inte är bara rena lögner snart.

Kolla detta lite nu och inser att vi är närmare 1 miljon som har har intagit en drog som inte är laglig.
    Kanske inte är så himla konstigt att man aldrig träffar på dessa som dör.

btw överklassen pundar nog inte så ofta, tror de tar sig no heller kokain istället för amfetamin.
Svar på tråden Vill testa drogerna