• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 15:46:55 följande:
    Fast nu känns det så bakåtsträvande att jag faktiskt får nog.

Att inte kunna passera gå gör inget spel, tyvärr..

Jag tycker det har vart trevligt att diskutera, men när hela diskussionen avstannar pga en endaste formulering och där åsikter lämnas vid för våg tack vare en rättshaveristisk tolkning av ord, då är det inte roligt längre.

Nej, lycka till damer och herrar.

Hoppas TS har fått sig en funderare dock.
    Såklart vill man applicera sin egen lilla värld på resten som brukar droger, så förstår jag att det blir en chock för dig.
    Och att du bäst tar och drar dig ur diskussionen, för allt vi verkar stå i konflikt om vad du inbillar om hur de flesta använder droger.

Sen är det du som satt "verklighetsflykt" i sten, tyvärr så funkar det inte så för mig på nått sätt.
    Vill jag ha verklighetsflykt, så tittar jag på scifi och vill jag ha skoj så tar jag mig någon öl eller ett glas vin.
    Och vill jag sova en hel natt när jag har ont, så tar jag mig lite cannabis.
    Kan inte vara enklare än så Solig
  • saarvitossan

Som anhörig till en heroinist blir jag bara förbannad på dig ts. Skatta dig lycklig som aldrig har fallit för att testa.

• Anonym (Läs upp dig!)
    saarvitossan skrev 2012-04-07 06:30:55 följande:
    Som anhörig till en heroinist blir jag bara förbannad på dig ts. Skatta dig lycklig som aldrig har fallit för att testa.
    Men vad har en heroinist med att TS att göra?
  • saarvitossan

Hon får det att låta som en barnlek. Hon vill förstå ruset säger hon, för att kunna hjälpa bättre. Varför vill hon inte prova på hemlösheten? Hur det är att vara beroende? Blir äcklad av detta alltså.

• MikNis

Du borde sätta dig in i varför folk väljer att ta droger.

Prata med dina patienter, om deras bakgrund och varför de började.

• Anonym (Läs upp dig!)
    saarvitossan skrev 2012-04-07 14:32:48 följande:
    Hon får det att låta som en barnlek. Hon vill förstå ruset säger hon, för att kunna hjälpa bättre. Varför vill hon inte prova på hemlösheten? Hur det är att vara beroende? Blir äcklad av detta alltså.
    Du drar fel likhetstecken här, som att ta en öl och äcklas av det pga det finns alkoholister.
    Droger skall hanteras med respekt, men det är inget märkvärdigt med dom som så.

Sen varför ska hon pröva på hemlöshet för?
    Eller kanske hon redan testat, rätt ointressant att dra upp här dock.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    MikNis skrev 2012-04-07 19:23:08 följande:
    Du borde sätta dig in i varför folk väljer att ta droger.

Prata med dina patienter, om deras bakgrund och varför de började.

Det är ju helt omöjligt att ta reda på.
    En del vill självmedicinera psykiska problem, då oftast med cannabis.
    En del vill ha lite skoj och tar sig en drog.
    En del tycker alkohol är äckligt.
    En del vill ha en verklighetsflykt pga deras liv har varit kantat med svåra problem.

Dock så är allra flesta som tar droger, gör det ENDAST för ha lite skoj och inget mer.
  • Minne00

Åh, kära nån, så en tråd kan spåra ur!
    Ja, jag är TS, jag hade hoppats att någon som hade testat hade lust att dela med sig men ... det är tydligen roligare med påhopp om hur olämplig jag är...

Hoppas att tråden kan få dö ut här!

Fick en fin fin utbildning genom länsnykterhetsförbundet!

Tack för mig!       

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Minne00 skrev 2012-04-07 22:17:47 följande:
    Åh, kära nån, så en tråd kan spåra ur!
    Ja, jag är TS, jag hade hoppats att någon som hade testat hade lust att dela med sig men ... det är tydligen roligare med påhopp om hur olämplig jag är...

Hoppas att tråden kan få dö ut här!

Fick en fin fin utbildning genom länsnykterhetsförbundet!

Tack för mig!       
    Din frågan var inte formulerad på ett bra sätt, därav svaren.
    Vill du ha drog/tripprapporter så följ Micken1973´s länk, den kommer ge dig bäst insikt om hur droger är UTAN att själv konsumera dom.
Svar på tråden Vill testa drogerna