• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 23:30:17 följande:
    Nä nu får ni fan ge er ni som bor i lalalala land!

Ni sitter och hugger och kan inte föra en jämn diskussion utan att behöva sparka men direkt någon säger något som passar er då skiner ni upp. Fy fan vad lågt ribban ligger..

Hur många av brukarna tror ni egentligen mår innerligt bra av sitt hobbyknarkande? Ni försvara bara er rätt att fly verkligheten.

Enda gången knark ska vara legalt är vid behov. Jag ser inget fel i att ge människor med altros, muskelsjukdomar, ADHD och vad fan det nu kan vara, en hjälpande hand. Men att uppmuntra folk som inte behöver droger till att knarka är fanimig skam på torra land.
    Fly verkligheten?
    Jag nyttjar inte ens cannabis för ha skoj, och definitivt inte fly verkligheten.

Dock finns det ett problem att du inbillar det enbart handlar om verklighetsflykt, tar man en öl eller något glas vin.
    Så handlar inte det om verklighetsflykt, inte heller en krogrunda behöver betyda nått sånt.
    Och tro detta är per automatik för andra droger, så finns det saker som du uppenbarligen inte har tagit in än.

Sen har ingen uppmuntran existerat, dock har frågan besvarats att man visst kan finna fördelar om att veta om hur drogen känns i sin egen kropp.
    TS ställde en fråga som är en mycket bra fråga, som svarats på flera gånger.
    Sen att du har så svårt att acceptera svaret och argumenten är ju beklagligt, ja för dig då.

Faktum kvarstår, det man lärs sig i detta kommer vara värdefull erfarenhet, dock inte avgörande för kunna sköta sitt jobb på ett adekvat sätt eller inte.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 00:52:24 följande:
    Ok, så vad kallar du det då? Självmedicinering? Det är samma sak, du flyr Din verklighet.
    Nja, det behöver ju det inte vara, som du vet(kan man hoppas), så har cannabis mycket stor medicinska användningsområden.
    Och genom att självmedicinera ADHD som cannabis är mycket effektiv emot, är svårt att kalla verklighetsflykt.
    Om nu du inte anser att om man medicinerar bort ADHD så är det verklighetsflykt, men såklart tänker du så.
    Så kan man undra hur det står till med dig.
    Skulle ju betyda att man ska ha ont, för tar man bort det onda genom självmedicinering så är det en verklighetsflykt Skrikandes
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-03 01:05:54 följande:
    Fly verkligheten?
    Jag nyttjar inte ens cannabis för ha skoj, och definitivt inte fly verkligheten.

Dock finns det ett problem att du inbillar det enbart handlar om verklighetsflykt, tar man en öl eller något glas vin.
    Så handlar inte det om verklighetsflykt, inte heller en krogrunda behöver betyda nått sånt.
    Och tro detta är per automatik för andra droger, så finns det saker som du uppenbarligen inte har tagit in än.

Sen har ingen uppmuntran existerat, dock har frågan besvarats att man visst kan finna fördelar om att veta om hur drogen känns i sin egen kropp.
    TS ställde en fråga som är en mycket bra fråga, som svarats på flera gånger.
    Sen att du har så svårt att acceptera svaret och argumenten är ju beklagligt, ja för dig då.

Faktum kvarstår, det man lärs sig i detta kommer vara värdefull erfarenhet, dock inte avgörande för kunna sköta sitt jobb på ett adekvat sätt eller inte.
    Av vilken anledning du nyttjar cannabis har jag ingen aning om och det måste du väl ändå hålla med om att det r ganska svårt att föra en full debatt med någon som inte tar bladet från mun.

Alkohol, är det vad vi diskuterar nu? Du verkar hoppa som det passar dig.

Sedan mottalar du dig så in i absurdum att jag bara skulle behöva kopiera nedre halvan av din text för att bevisa min poäng.
  • Anonym (aha)
    Digestive skrev 2012-04-03 01:05:06 följande:
    Att påverka verklighetsuppfattningen ligger i drogkonsumtionens natur - att dock fly hör till någon helt specifikt för sig och som inte alls behöver ha med konsumtionsändamålet att göra.

Jag har flytt min verklighet genom droger under cirka 1 år av min cirka 15 år långa droghistoria. Vad jag skulle ha gjort de resterande 14 åren med diverse droger kan du alltså inte ens reflektera över?

Du säger mer om dig själv än om andra i dina generallierande utlägg.
    Men du, leker du hemliga Arne eller sitter du här på ett forum och diskuterar kanske? Hur ska man kunna reflektera över något som inte finns på pränt?

Alltså, jag är inte uppkopplad till din hjärna vet du, på riktigt!
  • Digestive
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 01:11:00 följande:
    Av vilken anledning du nyttjar cannabis har jag ingen aning om och det måste du väl ändå hålla med om att det r ganska svårt att föra en full debatt med någon som inte tar bladet från mun.

Sedan mottalar du dig så in i absurdum att jag bara skulle behöva kopiera nedre halvan av din text för att bevisa min poäng.
    "Av vilken anledning du nyttjar cannabis har jag ingen aning om [...]"

Det menar du visst att du har. 
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 01:11:00 följande:

Använder det mot smärta.
    Sen vadå bladet från munnen, menar du att du frågat om vad jag använder cannabis för och inte svarat?

Hoppar som det passar mig, nä, jag i princip bara diskuterat ut perspektivet cannabis.
    Även om andra droger har kommit upp.

Om det är nått som är oklart för dig, så kan jag förklarar mig närmare, mottalar mig det gör inte.
    Det är nog bara du som inte förstått vad jag har skrivit.
  • Digestive
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 01:17:18 följande:
    Men du, leker du hemliga Arne eller sitter du här på ett forum och diskuterar kanske? Hur ska man kunna reflektera över något som inte finns på pränt?

Alltså, jag är inte uppkopplad till din hjärna vet du, på riktigt!
    Ändå så uttalar du dig som du gör. Förstår du inte kontentan av det som du själv skriver?

• Anonym (Ja!)

Varför dricker folk alkohol? Det finns lika många orsaker som konsumenter! Skriv mig inte på näsan för du har ingen aning om varför jag uppskattar att droppa en e då och då.

• Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-03 01:09:52 följande:
    Nja, det behöver ju det inte vara, som du vet(kan man hoppas), så har cannabis mycket stor medicinska användningsområden.
    Och genom att självmedicinera ADHD som cannabis är mycket effektiv emot, är svårt att kalla verklighetsflykt.
    Om nu du inte anser att om man medicinerar bort ADHD så är det verklighetsflykt, men såklart tänker du så.
    Så kan man undra hur det står till med dig.
    Skulle ju betyda att man ska ha ont, för tar man bort det onda genom självmedicinering så är det en verklighetsflykt Skrikandes
    Det är klart att det är en verklighetsflykt!

Jag står människor väldigt nära som använder droger för diverse handikapp och åkommor. Att jag är liberal i förhållande till droger som en medicin trodde jag att jag gjorde klart mycket tidigare i tråden?

Sedan vad man flyr det är väl skitsamma, smärta, sjukdom, handikapp!
    Jag tycker det är synd att människor med ADHD bla ska komprimeras ned för att passa samhällets mall, jävligt synd.
    Vad bekommer smärta så tja, har du smärta så vill du väl fly den misstänker jag för att du har smärta, det är din verklighet och närvaron av droger gör den knappast verkligare..

Att människor som är friska och rena(från droger får jag tillägga då någon tog illa vid sig och menade att jag tyckte att knarkare är ena skitiga stygga varelser) ska testa droger för någon slags erfarenhets skull anser jag är rent jävla skitsnack som hör hemma hos dem som inte vill knarka själva.

Vill du knarka så varsågod, men mena inte att det skulle förgylla livet för en annan.

Klarar du verkligen inte av att skriva på ett forum utan att använda fraser som: Så kan man undra hur det står till med dig osv. så kan man undra om det verkligen är bra för dig att engagera dig så djupt. Ta hand om pumpen du..
  • Anonym (aha)
    Digestive skrev 2012-04-03 01:19:02 följande:
    "Av vilken anledning du nyttjar cannabis har jag ingen aning om [...]"

Det menar du visst att du har. 
    Ja! En bieffekt i jakten på att uppfylla era självändamål är en verklighetsflykt. Gillade du den formuleringen bättre?
Svar på tråden Vill testa drogerna