• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • Anonym (aha)
    Anonym (glad) skrev 2012-04-02 23:47:20 följande:
    Jag var tillsammans med en missbrukare i 5 år . Han älskade att ta upp faktumet att jag ej visste hur bra det var att använda droger . Att det inte gjorde nån skada med ecstasy och hasch .   Det gör skada för jag levde med honom och såg/hörde skillnaden på honom .

En missbrukare kommer säga allt du vill höra , och allt du inte vill höra . Bara för att rättigfäriga sitt missbruk . Genom att säga till dig att du ej vet , gör det att du automatiskt känner dig utanför och villrådig .
    Detta är viktigt att belysa! Ingen vill vara ensam med sitt missbruk!!
  • Digestive
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 23:47:04 följande:
    ? Lägger ord i munnen? Talar om vilka droger ni tar? Vart fan har jag skrivit det?
    Vilken aktuell debattör, som ditt tidigare inlägg kan rikta sig till, uppmuntrar någon till att använda narkotika?

Sedan så skrev jag att du berättade för främlingar varför de använder droger; vilket du även kan få förklara din kännedom om. 
  • Valaine
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 23:53:30 följande:
    Detta är viktigt att belysa! Ingen vill vara ensam med sitt missbruk!!
    Precis! Jag hetsade flertalet av mina vänner att börja ta droger intravenöst (och därmed djupare in i missbruk) eftersom jag ville att fler skulle uppleva det TILLSAMMANS med mig.
  • Anonym (aha)
    Digestive skrev 2012-04-03 00:04:55 följande:
    Vilken aktuell debattör, som ditt tidigare inlägg kan rikta sig till, uppmuntrar någon till att använda narkotika?

Sedan så skrev jag att du berättade för främlingar varför de använder droger; vilket du även kan få förklara din kännedom om. 
    Sry, varför, varför. Då tar vi det igen:

? Lägger ord i munnen? Talar om vilka droger ni tar? Vart fan har jag skrivit det?

Och om det verkligen är så att jag har gjort det så kan du bemöda dig att saxa ut och posta om, för jag hittar fanemig inte det.
  • Digestive
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 00:17:51 följande:
    Sry, varför, varför. Då tar vi det igen:

Och om det verkligen är så att jag har gjort det så kan du bemöda dig att saxa ut och posta om, för jag hittar fanemig inte det.
    Du verkar inte riktigt hänga med.

Du talar om för främlingar varför de använder droger när du skriver "Ni försvara bara er rätt att fly verkligheten." och du lägger ord i munnen på de samtidigt aktiva motdebattörerna (som jag får anta att inlägget ska beröra) när du skriver "Men att uppmuntra folk som inte behöver droger till att knarka är fanimig skam på torra land.".

Så, igen; vem av oss aktiva motdebattörer uppmuntrar någon till att använda droger och hur vet du varför främlingar använder droger?

• Valaine

Jag använde då inte droger för att fly från någon verklighet för att jag mådde dåligt. Jag tyckte det var roligt helt enkelt! tills det inte var det längre då. 

Jag kan dock erkänna att jag är under pågående ADHD-utredning så det kan möjligtvis vara en anledning till mitt tidigare missbruk. 

• Anonym (Ja!)

Ja jag har prövat droger; ametamin, kokain, rökheroin, metadon, hasch, marijuana, LSD, ecstasy, GHB. Mina preferenser var hasch och ecstatsy - har aldrig mått som bra som när jag "gick" på dem- GHB och LSD var rent obehagliga.

• Anonym (aha)
    Valaine skrev 2012-04-03 00:31:05 följande:
    Jag använde då inte droger för att fly från någon verklighet för att jag mådde dåligt. Jag tyckte det var roligt helt enkelt! tills det inte var det längre då. 

Jag kan dock erkänna att jag är under pågående ADHD-utredning så det kan möjligtvis vara en anledning till mitt tidigare missbruk. 
    Ok, så vad kallar du det då? Självmedicinering? Det är samma sak, du flyr Din verklighet.
  • Anonym (aha)
    Digestive skrev 2012-04-03 00:27:06 följande:
    Du verkar inte riktigt hänga med.

Du talar om för främlingar varför de använder droger när du skriver "Ni försvara bara er rätt att fly verkligheten." och du lägger ord i munnen på de samtidigt aktiva motdebattörerna (som jag får anta att inlägget ska beröra) när du skriver "Men att uppmuntra folk som inte behöver droger till att knarka är fanimig skam på torra land.".

Så, igen; vem av oss aktiva motdebattörer uppmuntrar någon till att använda droger och hur vet du varför främlingar använder droger?
    Varför klarar du inte av att skriva utan att inleda med något nedvärderande? Kass argumentationsteknik kallar jag det!
    Nog om det.

Får jag fråga vad du kallar det när man knarkar? Att komma till verkligheten? När du tar en drog, då flyr du Din verklighet, så är det med det.
  • Digestive
    Anonym (aha) skrev 2012-04-03 00:52:24 följande:
    Ok, så vad kallar du det då? Självmedicinering? Det är samma sak, du flyr Din verklighet.
    Att påverka verklighetsuppfattningen ligger i drogkonsumtionens natur - att dock fly hör till någon helt specifikt för sig och som inte alls behöver ha med konsumtionsändamålet att göra.

Jag har flytt min verklighet genom droger under cirka 1 år av min cirka 15 år långa droghistoria. Vad jag skulle ha gjort de resterande 14 åren med diverse droger kan du alltså inte ens reflektera över?

Du säger mer om dig själv än om andra i dina generallierande utlägg.

Svar på tråden Vill testa drogerna