theea skrev 2013-10-22 12:49:12 följande:
Hmm är du alltid lika otrevlig? Kan inte se att jag klankar ner på dig för att jag sa att du var smal? Inte lätt att veta att du har problem med din mage och sånt.
theea skrev 2013-10-22 13:47:07 följande:
Jisses att min lilla kommentar om att va smal tog så illa. Jag kanske skrev det klumpigt, tycker fortfarande att 64kg är för litet för en man. Sen tycker jag även han har varit skit duktig och att han är snygg på alla sina bilder. Varför ni andra ska lägga er i ett samtal mellan min och Jon, vet jag faktiskt inte. Han är väl vuxen nog att föra sin egen talan? Jag tycker alla är duktiga här. Det jag menade med hans otrevliga svar att han direkt skulle hugga på min kroppsform. Jag stormtrivs med min kropp och mina små tuttar :) .
Seriöst? Tycker du verkligen det är samma sak att säga att "du" anser att man är lite smal, som att säga "du är för smal för att vara man"? Och vad denna lilla replik innefattar? Missat att det är i text vi uttrycker oss här?
Så klart gav jag i exemplet ett rätt så klart mothugg till din kroppsform. Du gav mig rätt så grönt ljus att göra detta då jag gott och väl kan ta att jag är lite smal för vissa, då jag inte är som lillsyrrans extremt vältränade 105 kilos man som är lika lång som mig. Men inte tusan förstår jag vad det har att göra med att vara man? Uttrycker du dig så klumpigt får du nog stå ut med att få höra samma sak. Gav jag skenet att inte trivas i min kropp? Får du säga vad du tycker så får även jag säga vad jag tycker eftersom vi då pratar bara du och jag då och ingen annan får lägga sig i. Fast det va du som kom på den regeln, då jag inte har någon som helst problem med att någon kommenterar det jag skriver i ett öppet forum(om du missade det)
64 kilo till min kroppstyp ser förvånansvärt vanligt ut. Folk tror inte jag väger så lite, men de flesta som är 180 och ser ut som mig har 5-10 kg mer fett runt buken, men framförallt runt organen på insidan. På min tid när jag gick gymnasiet så såg de flesta ut som mig, och vägde i regel rätt likartat om de hade samma längd. NU låter det lite för att varenda kotte släpar runt på för många kilo nästan.
Och du måste väl förstå att folk reagerar på en sådan kommentar på en sådan här tråd? Har du inte självinsikt att förstå det?

Här är samma månad 63½ kg om jag vill minnas rätt och så speciellt spinkig kan jag inte tycka att jag ser ut.
Vet inte riktigt vilken vikt jag måste upp i bara för att klassas som man :/
Anonym (också pappa) skrev 2013-10-22 13:29:30 följande:
Ehm, va? Tycker nog också att Jon the papa reagerar överdrivet pga en rätt oskyldig kommentar. Gå in i en försvarsattityd för en sådan sak känns väldigt överkänsligt faktiskt. Sen att försöka ge tillbaka med illa dold "pedagogik" (som någon obegripligt tyckte här) av typen "så är det ju samma som att säga att jag tycker du ser för mullig och får oproportionerligt liten byst för att vara kvinna...", är i mina ögon bra värre och onödigt. Bra gjort att gå ner såpass i vikt, men självhävdelse och behov av ryggdunkar får inte gå över styr det heller.
Så jag ska inte få försvara mig emot att någon insinuerar omanlighet då jag väger vad min kropp är avsedd att väga? Vadå illa dold pedagogik, tycker det va ett rätt uppenbart tillbakahugg av precis lika löjlig onödiga klass, om än med lite mer ord inblandat. Så tycker inte det va "överreagerande" mer isåfall ett syrligt reagerande på en rätt iögonfallande idiotisk kommentar. Känslig är jag långt ifrån och driver gott med mig själv. Men man ska inte hälla syra i vatten.
Anonym (också pappa) skrev 2013-10-22 13:48:53 följande:
Tycker gott och kort att det var en överdriven reaktion på en i sammanhanget rätt oskyldig kommentar. Tycker man får vara rätt känslig för att känna sig påhoppad av vad theaa sade.
Tycker också för övrigt att tråden ska ha ryggdunk och pepp, absolut. Men att ge igen med att kalla henne för mullig med liten byst är inte rätt sätt att bemöta en kommentar man kan ha tagit illa upp av.
Vad du tycker får väl anses som rätt så meningslöst. Eller ja du får tycka precis vad du vill. Det hon gjorde va bara dumhet, och har svårt för dumhet, och då blir jag gladeligen syrlig och lite småsint. Hur dubbelmoraliskt osmart det nu än kan framstå.
Har man kämpat med nått i ett helt liv 31 år nu(fast 16 aktivt då) Som jag också skrev i mitt inlägg med alla bilderna. Även om mitt "nyfunna" kalas bra självförtroende. Tycker du att jag ska svara med en "oj förlåt.. kram" på en sådan kommentar?
Nä. detta är en annars bara rent igenom härlig tråd med härliga människor som peppar och ryggdunkar varandra för smått som stort. Har man inte självinsikt nog att förstå att kommentarer som DU ÄR FÖR SMAL som dyker upp utav lite mer trolliga/sinnessvaga medlemmar som verkar mest vara ute för att må lite bättre själva.