• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • NenneLo

Ni är fantastiskt duktiga! Måste bara fråga, hur håller ni er motiverade? 

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Jon the papa
    Anonym (slank 2014) skrev 2013-10-23 15:43:49 följande:
    Jag tyckte också att 63 kilo till 180 cm lät väldigt lite. Men du ser ju verkligen inte mager ut på bilderna, utan slank och muskulös. Lite som Brad Pitt i Fight Club. Tungan ute Det är lustigt hur lite en siffra säger egentligen.

Bra jobbat av dig, förstår att det måste kännas superskönt att ha blivit av med den extra vadderingen!
    Jo jag kan hålla med om att det allt låter lite lite. Men som jag skrev med tanke på hur mycket dåligt smala folk bär runt på i regel inuti så blir det lite mindre konstigt. 

Haha Brad Pitt i fightclub, Det gjorde nog min dag! Va tvungen att kika på en IMDB Bild på filmen, passande nog så står han rätt likt mig i en scen, fast han är ju markant mycket mer vältränad än mig. Läste lite och han väger ca 70 kilo här. Och hade han inte varit så muskulös så kan jag tänka mig att han legat runt min vikt. Haha man kanske ska satsa på att bli lite "rippad".

Fast nja Flickvännen förbjöd mig. Rätt gott ändå så slapp man kämpa med vikter i massa månader hehe.  

Men tack för att du förgyllde vardagen lite :)  
  • Jon the papa
    Fridayyy skrev 2013-10-23 17:53:26 följande:
    Vad har du för BMI då? Jag tycker också det är konstigt att du väger så lite, hade inte gissat på det men det är väl mycket under medelvikt för andra herrar som är 180 cm?
    19.8 i Bmi (Som är ett väldigt dåligt verktyg i övrigt och säger precis ingenting om hälsa eller välmående)

Men 19.8 är ju i  nedersta delen utav min Idealvikt enligt dem, Spannet är ju 19-25.

Så jag kan Alltså väga 7 kilo mer än vad jag gör här

vilket får mig att vara 5 kilo från det här vilket är väldigt nära idealvikt på bmiskalan och ligger i nedersta delen av övervikt 

Eller idealviktens nedre del 

där jag ligger nu. 

Så bmi säger som sagt egentligen ingenting. Man ska ha ett måttband och lära känna sin kropp och inte stirra på kilo. Kilon och bmi kan vara bra missvisande. 

Går jag ner 1 kg från svartvita bilden så ligger jag på underviktig enligt bmi. Och tycker som sagt inte jag är speciellt undervikt mager.

såhär vägde folk som jag sa när jag va runt 15-16 år. Sen blev fett farligt och lightprodukter och skitprodukter va det ända rätta. Och vips VM i sjukt och fet värld. Och allt rekommenderat för oss. För jag låg ju bra till i BMI 

Med ett spann på nästan 25 kilo, och på övre spannet av idealvikt där ser jag varken bra ut och jag mår inte bra heller. 

Visste inte ens att jag låg 1 kg ifrån underviktig enligt det måttet. Men som sagt det struntar jag i. Mår jag bättre och har mer energi än vad jag haft i mitt liv så litar jag mer på det faktiskt :)

• Jon the papa
    NenneLo skrev 2013-10-23 17:54:12 följande:
    Ni är fantastiskt duktiga! Måste bara fråga, hur håller ni er motiverade? 
    Har ju alltid älskat att laga mat. Kan inte säga att motivationen direkt va en faktor när det kom till lchf. 

Innan när jag ätit "vad jag trodde va hälsosamt" och försökt med pulverdieter osv eller försökt träna bort så har motivationen behövt vara på sin topp hela tiden jämt alltid. 

Nu äter jag gott och är mätt och glad hela tiden och äter när jag är hungrig. Det är liksom inget som behöver motivation. Jag vet att pasta och för mycket kolhydrater gör att jag får tillbaka mina allergier och grymt trassliga mage så det är liksom inte så svårt.

Plus att man faktiskt får rätt mycket positiv uppmärksamhet ger ju en liten motiverande boost så klart hehe.

Men kort o gott, är man mätt och glad så är motivation när det kommer till vikt och hälsa inte något problem, inte för egen del iallafall. Och gick ned så snabbt i vikt också så bara det va lite utav en extra sporre kan jag tycka.  
  • NenneLo
    Jon the papa skrev 2013-10-23 18:34:57 följande:
    19.8 i Bmi (Som är ett väldigt dåligt verktyg i övrigt och säger precis ingenting om hälsa eller välmående)

Men 19.8 är ju i  nedersta delen utav min Idealvikt enligt dem, Spannet är ju 19-25.

vilket får mig att vara 5 kilo från det här vilket är väldigt nära idealvikt på bmiskalan och ligger i nedersta delen av övervikt 

där jag ligger nu. 

Så bmi säger som sagt egentligen ingenting. Man ska ha ett måttband och lära känna sin kropp och inte stirra på kilo. Kilon och bmi kan vara bra missvisande. 

Går jag ner 1 kg från svartvita bilden så ligger jag på underviktig enligt bmi. Och tycker som sagt inte jag är speciellt undervikt mager.

såhär vägde folk som jag sa när jag va runt 15-16 år. Sen blev fett farligt och lightprodukter och skitprodukter va det ända rätta. Och vips VM i sjukt och fet värld. Och allt rekommenderat för oss. För jag låg ju bra till i BMI 

Med ett spann på nästan 25 kilo, och på övre spannet av idealvikt där ser jag varken bra ut och jag mår inte bra heller. 

Visste inte ens att jag låg 1 kg ifrån underviktig enligt det måttet. Men som sagt det struntar jag i. Mår jag bättre och har mer energi än vad jag haft i mitt liv så litar jag mer på det faktiskt :)

Jag tycker detta var ett väldigt bra inlägg som visar att BMI inte alltid är tillförlitligt. Sen måste man ju komma ihåg att muskler väger mer än fett!
  • NenneLo
    Jon the papa skrev 2013-10-23 18:40:31 följande:
    Har ju alltid älskat att laga mat. Kan inte säga att motivationen direkt va en faktor när det kom till lchf. 

Innan när jag ätit "vad jag trodde va hälsosamt" och försökt med pulverdieter osv eller försökt träna bort så har motivationen behövt vara på sin topp hela tiden jämt alltid. 

Nu äter jag gott och är mätt och glad hela tiden och äter när jag är hungrig. Det är liksom inget som behöver motivation. Jag vet att pasta och för mycket kolhydrater gör att jag får tillbaka mina allergier och grymt trassliga mage så det är liksom inte så svårt.

Plus att man faktiskt får rätt mycket positiv uppmärksamhet ger ju en liten motiverande boost så klart hehe.

Men kort o gott, är man mätt och glad så är motivation när det kommer till vikt och hälsa inte något problem, inte för egen del iallafall. Och gick ned så snabbt i vikt också så bara det va lite utav en extra sporre kan jag tycka.  
    LCHF alltså, det har jag hört mycket gott om. Även sett övertygande resultat. Men ännu har jag inte vågat testa, kanske för att man hör olika från olika håll. 
  • Anonym (slank 2014)

där jag ligger nu. 

Jag är jättesexistisk nu... men DAMN! Du är galet snygg på sista bilden! Din flickvän har tur!
  • Jon the papa
    NenneLo skrev 2013-10-23 18:59:45 följande:
    LCHF alltså, det har jag hört mycket gott om. Även sett övertygande resultat. Men ännu har jag inte vågat testa, kanske för att man hör olika från olika håll. 
    https://www.facebook.com/jonas.ostensson/media_set?set=a.10151009309334579.485995.592434578&type=3

Här har du min matkatalog på facebook med recept och allt är LCHF och kan ätas ungefär hur mycket som helst utav. Säger som till så många andra, testa i en månad (2 veckor kan va lite skumt för många) utan fusk så kommer man nog antagligen aldrig äta på samma sätt resten av sitt liv. 

Ska man testa så är det väldigt bra om man läser

http://www.kostdoktorn.se/lchf

Detta först innan, 3 sidor typ isch, fast ändrade mitt liv iallafall till bara det bättre :)  
  • Fridayyy

där jag ligger nu. 

Fast man får ju tänka att BMI är ett mått som ska användas på alla individer och då kan man ju få ett slags värde, sen får man väl kolla på kroppen. Vet man att man har mycket muskler så förstår man ju varför ett BMI inte stämmer. Sen ser ju kroppar olika ut. Väldigt många hade nog inte kunnat väga så lite som du gör utan att se väldigt smala ut. Men jag håller ju med om att du inte ser mager ut.
  • Jon the papa
    Anonym (slank 2014) skrev 2013-10-23 19:03:06 följande:
    Jag är jättesexistisk nu... men DAMN! Du är galet snygg på sista bilden! Din flickvän har tur!
    Haha ja fy tusan för din sexism! Känner mig kränkt och lite som ett kött stycke. 

Haha men tackar. Fast vi har rätt så jämnlikt på tur delen då hon är den vackraste i min värld haha sen att hon va modell gör mig ju inte ledsen direkt. Fast tackar ändå Lchf för det för annars hade hon kanske inte fått upp ögonen för mig på samma sätt. Även om det va det där innanför skalet som fick na att trilla dit :)

Men du får va hur sexistiskt du vill haha :) Man tackar och tar emot

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.