Fridayyy skrev 2013-10-23 17:53:26 följande:
Vad har du för BMI då? Jag tycker också det är konstigt att du väger så lite, hade inte gissat på det men det är väl mycket under medelvikt för andra herrar som är 180 cm?
19.8 i Bmi (Som är ett väldigt dåligt verktyg i övrigt och säger precis ingenting om hälsa eller välmående)
Men 19.8 är ju i nedersta delen utav min Idealvikt enligt dem, Spannet är ju 19-25.
Så jag kan Alltså väga 7 kilo mer än vad jag gör här

vilket får mig att vara 5 kilo från det här vilket är väldigt nära idealvikt på bmiskalan och ligger i nedersta delen av övervikt

Eller idealviktens nedre del
där jag ligger nu.

Så bmi säger som sagt egentligen ingenting. Man ska ha ett måttband och lära känna sin kropp och inte stirra på kilo. Kilon och bmi kan vara bra missvisande.
Går jag ner 1 kg från svartvita bilden så ligger jag på underviktig enligt bmi. Och tycker som sagt inte jag är speciellt undervikt mager.
såhär vägde folk som jag sa när jag va runt 15-16 år. Sen blev fett farligt och lightprodukter och skitprodukter va det ända rätta. Och vips VM i sjukt och fet värld. Och allt rekommenderat för oss. För jag låg ju bra till i BMI
Med ett spann på nästan 25 kilo, och på övre spannet av idealvikt där ser jag varken bra ut och jag mår inte bra heller.
Visste inte ens att jag låg 1 kg ifrån underviktig enligt det måttet. Men som sagt det struntar jag i. Mår jag bättre och har mer energi än vad jag haft i mitt liv så litar jag mer på det faktiskt :)