• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • fd tjockisen
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2013-10-25 20:16:15 följande:
    Amen, herregud och så vidare - satan i gatan så jefla läcker du är! HjärtaHjärta
    Tack, fina du Skrattande
    emelielj skrev 2013-10-25 20:27:47 följande:
    Fd tjockisens: shit va grymt jobbat!
    Har du gjort nåt speciellt eller bara äta bra och träning?
    Tack! I början var det lite si och sådär eftersom jag började gå ned i vikt efter en massa hemska kommentarer från familjen, så jag slutade typ äta nästan totalt. Men sen efter ett par månader tog jag mig i kragen och började äta ordentligt och började också jogga lite smått, tog många pw:s, och styrketräningen kom på slutet. Mycket kyckling och sallad står på menyn! Och KESO :) ingen galen diet som lchf eller så, utan bra mat i måttlig mängd Glad
  • Jon the papa
    fd tjockisen skrev 2013-10-25 20:35:13 följande:
    Tack, fina du Skrattande

Tack! I början var det lite si och sådär eftersom jag började gå ned i vikt efter en massa hemska kommentarer från familjen, så jag slutade typ äta nästan totalt. Men sen efter ett par månader tog jag mig i kragen och började äta ordentligt och började också jogga lite smått, tog många pw:s, och styrketräningen kom på slutet. Mycket kyckling och sallad står på menyn! Och KESO :) ingen galen diet som lchf eller så, utan bra mat i måttlig mängd Glad
    Kanonbra jobbat!

Fast motsätter mig rätt hårt när du väljer att kalla Lchf en galen diet vilket bara påvisar okunskap om vad det faktiskt är. Och om din kosthållning innehåller mycket sallad och kyckling och keso så hoppas jag du vet att du typ täcker in rätt mycket i vad lchf är i detta. För jag förmodar att du inte frossar i dig socker i större mängd?

Tycka och tro kan du gärna få göra. Fast när du väljer att kalla Lchf för en galen diet så hojtar gärna en till som gått ner 32 kilo på den och fått tillbaka ett liv han gått miste om de senaste 20 åren iallafall.

Och vi är några bra många miljoner som fattat det. Plus läkare som stirrar i backen och faktiskt släpper på prestigen och säger att de haft fel i sina råd. Dr Oz senast i går. Det ska gå rätt långt innan en med så fruktansvärt många miljoner tittare rakt ut säger att han gett felaktiga råd.

Så kanon jobbat på riktigt med vikten och förhoppningsvis hälsan. Fast kalla inget galet om du inte vet vad du pratar om riktigt. Då "bra mat" de senaste 30 åren riktigt ordentligt förstört mer eller mindre hela världen och haft ihjäl sorgligt många. 

">

Och när Credit Suisse Research Institute gör en film som denna som inte har några som helst vinstintressen eller livsmedelsföretag bakom sig utan poängterar hur mycket samhället tar skada för att det inte håller sig till Lc åtminstone och Hf (vilket de flesta inte verkar förstå ska vara högre halt fett, fast naturligt hälsosamt sådant) för det kostar bara samhället 4000 miljarder. I totalt onödvändiga kostnader som kan ätas bort med en liten ändring. 

Så om folk dör för att de inte vågar göra det som du kallar "galet" då som sagt hajar jag till. Även om det blev lite kost&hälsa i denna bildtråd som blev lite OT sorry för det.

Och säger inget annat än starkt jäkla jobbat :) 
  • fd tjockisen
    Jon the papa skrev 2013-10-26 02:28:12 följande:
    Kanonbra jobbat!

Fast motsätter mig rätt hårt när du väljer att kalla Lchf en galen diet vilket bara påvisar okunskap om vad det faktiskt är. Och om din kosthållning innehåller mycket sallad och kyckling och keso så hoppas jag du vet att du typ täcker in rätt mycket i vad lchf är i detta. För jag förmodar att du inte frossar i dig socker i större mängd?

Tycka och tro kan du gärna få göra. Fast när du väljer att kalla Lchf för en galen diet så hojtar gärna en till som gått ner 32 kilo på den och fått tillbaka ett liv han gått miste om de senaste 20 åren iallafall.

Och vi är några bra många miljoner som fattat det. Plus läkare som stirrar i backen och faktiskt släpper på prestigen och säger att de haft fel i sina råd. Dr Oz senast i går. Det ska gå rätt långt innan en med så fruktansvärt många miljoner tittare rakt ut säger att han gett felaktiga råd.

Så kanon jobbat på riktigt med vikten och förhoppningsvis hälsan. Fast kalla inget galet om du inte vet vad du pratar om riktigt. Då "bra mat" de senaste 30 åren riktigt ordentligt förstört mer eller mindre hela världen och haft ihjäl sorgligt många. 

" rel="nofollow" target="_blank">

Och när Credit Suisse Research Institute gör en film som denna som inte har några som helst vinstintressen eller livsmedelsföretag bakom sig utan poängterar hur mycket samhället tar skada för att det inte håller sig till Lc åtminstone och Hf (vilket de flesta inte verkar förstå ska vara högre halt fett, fast naturligt hälsosamt sådant) för det kostar bara samhället 4000 miljarder. I totalt onödvändiga kostnader som kan ätas bort med en liten ändring. 

Så om folk dör för att de inte vågar göra det som du kallar "galet" då som sagt hajar jag till. Även om det blev lite kost&hälsa i denna bildtråd som blev lite OT sorry för det.

Och säger inget annat än starkt jäkla jobbat :) 
    Nu tänker jag inte gå in i en diskussion angående lchf eftersom jag tröttnat på den för länge sen. De som står på den dietens sida ger sig aldrig, och den som motsäger metoden ger sig heller aldrig (skämt åsido) :) men jag ger dig ett svar i alla fall. Jag kan säga att i min mening är den "galen". Det kan vara så att jag överdrev när jag beskrev den som just galen. Men den är inte i min mening, för mitt välmående, hälsosam i längden. Du vet lika väl som jag att vi alla har olika syner på vad som är hälsosamt och inte, vad våra kroppar behöver och inte behöver. Till och med forskare slår upp läger och säger emot varandra. Vem tusan vet vad egentligen?

Och jo, jag är påläst eftersom jag är väldigt insatt i alla ämnen som kringrör kost och hälsa. Men nu är det så att min och många andras kroppar inte tar emot sådan mat som lchf innebär med öppna armar. Om jag uteslöt nästan alla kolhydrater (nu snackar jag långsamma kolhydrater, och inte vita frallor och pasta) så skulle jag inte orka fungera, och om jag åt fett i större mängder skulle inte min mage bli så glad. Vi kan ju enas om att vi alla är olika och vissa dieter fungerar för vissa, och vissa (som jag) kan inte leva ett glatt liv när man måste följa regler varje dag och vara så strikt med kosten. Det var det jag menade med "ingen galen diet som t.ex lchf eller så". En galen diet i min mening är en diet då man utesluter något som kroppen faktiskt kan ta emot, något som man tycker hör till en balanserad diet helt enkelt. Jag vill ha tillåtelse att äta alla olika sorters mat, men i små mängder, t.om en sockrig kaka då och då. Jag lever såklart inte bara på kyckling, keso och sallad utan jag menade att det är väll det jag äter mest utav :) äter också havregryn, potatis, bulgur och råris t.ex, vilket inte är okej i lchf, och jag skulle bli skogstokig utan min gröt på morgonkvisten.

Åter igen, ber om ursäkt att jag kallade din favoritdiet för galen (även om den för mig skulle vara ett galet val), jag valde fel ord ;) jag grattar också dig till en lyckad viktnedgång! Och det är naturligtvis bra att det finns olika uppfunna metoder som hjälper oss att bli av med överflödiga kilon eftersom vi alla är olika och tack vare denna dieten så har, som du säger, många gått ned mycket i vikt och mår bättre. Men galet för mig vore att utesluta kolhydrater och öka på fettintaget. Hoppas du förstår nu hur jag menar med "galen" och att vi kan låta ämnet vila lite Oskyldig

Och såklart, för att avsluta mitt drabbel.. Tack för komplimangen! Glad
  • Jon the papa
    fd tjockisen skrev 2013-10-26 03:56:35 följande:
    Nu tänker jag inte gå in i en diskussion angående lchf eftersom jag tröttnat på den för länge sen. De som står på den dietens sida ger sig aldrig, och den som motsäger metoden ger sig heller aldrig (skämt åsido) :) men jag ger dig ett svar i alla fall. Jag kan säga att i min mening är den "galen". Det kan vara så att jag överdrev när jag beskrev den som just galen. Men den är inte i min mening, för mitt välmående, hälsosam i längden. Du vet lika väl som jag att vi alla har olika syner på vad som är hälsosamt och inte, vad våra kroppar behöver och inte behöver. Till och med forskare slår upp läger och säger emot varandra. Vem tusan vet vad egentligen?

Och jo, jag är påläst eftersom jag är väldigt insatt i alla ämnen som kringrör kost och hälsa. Men nu är det så att min och många andras kroppar inte tar emot sådan mat som lchf innebär med öppna armar. Om jag uteslöt nästan alla kolhydrater (nu snackar jag långsamma kolhydrater, och inte vita frallor och pasta) så skulle jag inte orka fungera, och om jag åt fett i större mängder skulle inte min mage bli så glad. Vi kan ju enas om att vi alla är olika och vissa dieter fungerar för vissa, och vissa (som jag) kan inte leva ett glatt liv när man måste följa regler varje dag och vara så strikt med kosten. Det var det jag menade med "ingen galen diet som t.ex lchf eller så". En galen diet i min mening är en diet då man utesluter något som kroppen faktiskt kan ta emot, något som man tycker hör till en balanserad diet helt enkelt. Jag vill ha tillåtelse att äta alla olika sorters mat, men i små mängder, t.om en sockrig kaka då och då. Jag lever såklart inte bara på kyckling, keso och sallad utan jag menade att det är väll det jag äter mest utav :) äter också havregryn, potatis, bulgur och råris t.ex, vilket inte är okej i lchf, och jag skulle bli skogstokig utan min gröt på morgonkvisten.

Åter igen, ber om ursäkt att jag kallade din favoritdiet för galen (även om den för mig skulle vara ett galet val), jag valde fel ord ;) jag grattar också dig till en lyckad viktnedgång! Och det är naturligtvis bra att det finns olika uppfunna metoder som hjälper oss att bli av med överflödiga kilon eftersom vi alla är olika och tack vare denna dieten så har, som du säger, många gått ned mycket i vikt och mår bättre. Men galet för mig vore att utesluta kolhydrater och öka på fettintaget. Hoppas du förstår nu hur jag menar med "galen" och att vi kan låta ämnet vila lite Oskyldig

Och såklart, för att avsluta mitt drabbel.. Tack för komplimangen! Glad
    Nej då mitt svar blev ju lite galet också, även om vi säkert skulle kunna bråka i timmar och ge med oss här och var och inte alls på andra ställen haha. Fast i regel för den breda massan och "generellt" passar alla då man inte kan se till ytterheter för i det stora hela så fungerar "generellt" alla precis på pricken lika dant. Sen finns det vissa åt båda hållen. 

För mig är det helt galet att blanda in saker i kosten som vi KAN behandla men som bevisligen gör oss(den generellt sett alla) sjuka som vete tex. 

Men jag själv sitter faktiskt och mumsar i mig en lördagssnickers efter att ha ätit en rätt smäckad tallrik med potatis, gräddsås, pannbiff och lingonsylt :) Dock vet jag ju att det får mig att må skit men oj så "gott" hehe.

Galna är vi allihopa på ett eller annat sätt :)

Kram på er alla och hoppas inte alla helgfuskar som jag gör idag haha.  
  • fd tjockisen
    Jon the papa skrev 2013-10-26 17:49:12 följande:
    Nej då mitt svar blev ju lite galet också, även om vi säkert skulle kunna bråka i timmar och ge med oss här och var och inte alls på andra ställen haha. Fast i regel för den breda massan och "generellt" passar alla då man inte kan se till ytterheter för i det stora hela så fungerar "generellt" alla precis på pricken lika dant. Sen finns det vissa åt båda hållen. 

För mig är det helt galet att blanda in saker i kosten som vi KAN behandla men som bevisligen gör oss(den generellt sett alla) sjuka som vete tex. 

Men jag själv sitter faktiskt och mumsar i mig en lördagssnickers efter att ha ätit en rätt smäckad tallrik med potatis, gräddsås, pannbiff och lingonsylt :) Dock vet jag ju att det får mig att må skit men oj så "gott" hehe.

Galna är vi allihopa på ett eller annat sätt :)

Kram på er alla och hoppas inte alla helgfuskar som jag gör idag haha.  
    Nu tänkte jag ju mer psykiskt och inte fysiskt i och för sig :P åter igen, dålig på att formulera mig själv. Psykiskt skulle jag inte palla en dag utan kolhydrater för jag tycker de ger bra balans till mina större måltider. Nu vräker jag inte i mig 5 knäckebröd, 1 portion gröt och sen en fjärdedels tallrik bulgur eller råris till varje lunch och middag utan det är som sagt, i små mängder då och då. Jag själv är känslig mot havre, även om tester kommer fram till att jag inte är glutenintolerant (skit tester). Så jag får helt klart akta mig så jag inte blir en spärrballong haha. Men liiite gottigotti tycker jag om även om det är dåligt för min mage i större mängder. Jag tror vi är ganska ense om många saker du och jag, och att allt blev ett missförstånd eftersom allt blir så dramatiskt på internet. Jag håller helt klart med dig på många punkter, till viss del :) nu har jag sagt mina sista ord om detta. Jag ska inte ta upp tråden med en massa drabbel haha.

Hoppas du njöt av din finmiddag och Snickers bar :D trevlig helg!
  • Tom Araya
    Jon the papa skrev 2013-10-23 20:57:41 följande:
    Ja förutom att man blir mätt utav en tallrik av vilken som utav rätterna så det knappt går att äta mer iofs pga den rätt höga fetthalten. Fast vet inte riktigt hur du menar nu heller iofs. Man äter när man är hungrig punkt. Äter man för mycket ser kroppen till att göra sig av med överskottet. Är man fet och äter blir man mätt längre då kroppen går på fettdrift, är man smal som mig så blir man hungrigare snabbare när kroppen gjort sig av med maten. Varje rätt håller mättheten i regel i en 5-8 timmar, och om du tänker ckal tänk så gick jag ner mina 30 kg på att ligga på ca 3500 kcal om dagen och utan träning så helt meningslöst att räkna kalorier. Kalorier i sig spelar ingen roll, det som spelar roll är vad man äter.

Gå ner i vikt = ät rätt

Bli snygg och fitta till dig ytterligare = träna

Svårare än så är det inte.    
    Eftersom man blir mätt fortare på den feta maten äter man inte särskilt mycket av den.
    Kunde du äta mer av den, som för vegetarisk mat exempelvis så skulle du inte nå de resultat av viktminskning. Att äta mindre är en stor del av vitsen och även stor betydelse av effekten med LCHF eftersom den är kaloririk.
    Alltså är det ren lögn att påstå att man kan äta hur mycket som helst av LCHF-mat.

• Jon the papa
    Tom Araya skrev 2013-10-26 18:32:04 följande:
    Eftersom man blir mätt fortare på den feta maten äter man inte särskilt mycket av den.
    Kunde du äta mer av den, som för vegetarisk mat exempelvis så skulle du inte nå de resultat av viktminskning. Att äta mindre är en stor del av vitsen och även stor betydelse av effekten med LCHF eftersom den är kaloririk.
    Alltså är det ren lögn att påstå att man kan äta hur mycket som helst av LCHF-mat.

Väljer att bara svara med ett , mähh... orkar inte. 

Nej du kan inte äta hur mycket som helst, tex blir det jobbigt att äta 4 kubik meter lchf mat.

Men du kan äta 5800 kcal om dagen utan att lägga på dig nått ungefär på en månad
    http://www.kostdoktorn.se/vad-hander-om-du-ater-5-800-kalorier-lchf-kost-varje-dag  
    Eller så kan du äta 5800 kcal om dagen i en månad och nästan gå upp 10 kg men då är det kolhydratrik mat.
    http://www.kostdoktorn.se/ar-det-varre-att-overata-kolhydrater-an-lchf-mat

Snubben testar stenhårt och har sin noggrant detaljerade blogg.

Kalori in och kalori ut teorin funkar skitbra... om du är en förbränningsmotor i ett slutet system. Fast just ja det är vi ju inte.

Så kanske ska skriva om mig lite så du förstår. Du kan äta en precis lika stor tallrik broccoli, kött, grönsaker och bearnesås eller 2 och va viktstabil eller gå ner i vikt. eller så kan du äta en eller två lika stora spagetti och köttfärsås(eller valfri tallriksmodell) och långsamt gå upp stadigt i vikt o kanske få en släng av diabetes/mfl välfärdssjukdomar på köpet.

Som tur är börjar rätt många viktiga högre människor haja till om detta. Så bollen rullar lite snabbare nu.

• Fenina
    mikipiki skrev 2013-10-26 23:06:02 följande:

Förra året på Halloween och detta året Kyss 21 kilos skillnad!
    Snyggt jobbat! Stort grattis  Solig
  • 7 michelingodingar
    fd tjockisen skrev 2013-10-25 20:13:07 följande:
    Nu fick jag ordning på det :) på första bilden vägde jag 118 kg, och på andra bilden vägde jag 105 tror jag.

Efterbilder från 64-61 kg idag :)

WOOOOOOWWW så imponerad, sjukt bra gjort måste jag säga!!
    En fråga bara hur har du fått din hud att hänga med och bli så fin och fast?  
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.